Oni koji pate od migrene vrlo dobro znaju koliko su napadi ovakve glavobolje neprijatni i teški. Pulsirajući bol praćen mučninom, povraćanjem i preosetljivošću na svetlost, otežava i najjednostavnije svakodnevne aktivnosti, a najčešće je posledica hormonalne neravnote\e, preteranog mentalnog napora, nedostatka sna, svakodnevnog stresa i mišićne napetosti. Kad glava počne da “puca” od bolova, najlakše je otići u apoteku i kupiti lek koji će umiriti tegobe, ali to, nažalost, nije trajno rešenje. Ovaj problem se mnogo lakše prevazilazi vrlo jednostavnim joga tehnikama koje dovode u sklad duh i telo, omogućavajući povratak normalnom životu. Nepodnošljivih napada možete se osloboditi pomoću samo četiri joga tehnike, koje su uz to i pravi generator životne energije.

Vežba disanja Surya Chandra Bhedana Pramayana

chandra-bhedan-pranayama

Ova tehnika pročišćava energetske kanale i uravnotežuje protok energije kroz nervni sistem.Sedite na pod ukrštenih nogu (turski ili lotos sed), ili na stolicu, sa spojenim stopalima oslonjenim na tlo.
Glava je uspravna, kičma, potpuno ispravljena, dok su ramena opuštena. Zatvorite prstom levu nozdrvu, desnom duboko udahnite vazduh i ispustite ga kroz levu nozdrvu. Ponovite ovo još četiri puta, a zatim zatvorite desnu nozdrvu i udišite i izdišite na isti način (udišući kroz levu nozdrvu i ispuštajući vazduh kroz desnu).

Sadhaka asana

Sadhaka-asana

Ublažava napetost i glavobolju izazvanu umorom i prenapregnutošću organizma.
Kleknite na pod, sastavite nožne palčeve, a pete postaviet tako da noge formiraju prostor u koji ćete spustiti karlicu (kao na slici). Prsti i dlanovi su spojeni, dok su palčevi okrenuti ka gore tako da pridržavaju glavu. Tačka na čelu koju pritiskaju palčevi povezana je sa energetskim centrom poznatijim kao Ajna chakra, koji upravlja psiho-neuro-endkrinim sistemom našeg tela. Ostanite u tom položaju dok god vam prija, uz lagano i ravnomerno disanje.

Balasana

balasana-2

“Dečja poza” pomoći će vam da opustite i protegnete telo.
Kleknite na pod, razdvojte kolena, sedite na njih i izdišući vazduh polako se spuštajte s rukama prema napred dok ne dotaknete tlo. Potom spustite i čelo na zemlju, lagano udahnite vazduh, zatim ga izdahnite pa ponovo udahnite postepeno se podižući u prvobitni položaj.

Bhuja chakra

Da biste se oslobodili napetosti u vratu, upražnjavajte vežbu “rotacija ramena”. Stanite uspravno ili sedite u lotos ili turski sed, ispravljene kičme i uspravne glave. Udahnite duboko, ne pomerajući glavu i karlicu, a tokom sporog i i dubokog istiskivanja vazduha, pokrenite levo rame prema napred. Udišući, vratite ga nazad, u početnu poziciju. Izdišući vazduh, pokrenite prema napred desno rame i vratite ga nazad udišući. Ponovite vežbu nekoliko puta.

Savet plus

djumbir-caj

Pijte osam do deset čaša vode dnevno i osvežavajte se čajem od đumbira koji dokazano umiruje bolove u glavi, pritom reguliše nivo hormona i sprečava upale.
Isecite đumbir na kockice (onoliko koliko je potrebno da stane u supenu kašiku), stavite ga u kipuću vodu i ostavite da ključa 10 minuta. Sačekajte da se prohladi, zasladite medom i popijte. Ovaj čaj treba konzumirati čim se osete simptomi migrene. Ako je glavobolja praćena mučninom, zvaćite svež komadić đumbira.

Kako je Srbija postala silikonska Meka

Lajkujte stranicu Luftika i prvi pročitajte nove tekstove ↴

Ostavite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here