5-tibetanaca-vezbe-joga
Lifestyle

Pet Tibetanaca: antiejdžing vežbe bez premca

Set jednostavnih joga asana, koje je tridesetih godina prošlog veka opisao Piter Keler u svojoj knjizi “Pet Tibetanaca” i danas predstavljaju nezaobilazan deo tretmana u borbi protiv starenja. Osim što vidno podmlađuju lice i telo, ove vežbe ublažavaju hronični bol, normalizuju telesnu težinu, poboljšavaju vid i sluh, stimulišu volju i povećavaju energiju. Da bi pokazale efekat, moraju se izvoditi svakodnevno i ponavljaju se po 21 put, s tim da se počinje sa tri ponavljanja, da bi se njihov broj  povećavao svake nedelje za po dva (dakle, prve nedelje po tri ponavljanja, naredne pet, sledeće sedam, itd).

TADASANA

5-tibetanaca-tadasana

Stanite uspravno, raskoračite se držeći stopala paralelno, podignite ruke u liniji ramena s levim dlanom okrenutim prema gore, a desnim nadole.Pogledom fiksirajte jednu tačku ispred sebe i počnite da se okrećete u smeru kazaljke na satu (na desnu stranu), tako da stopala, koja su priljubljena uz podlogu, pomerate za četvrtinu kruga.

SHAVASANA/UTTANPADASANA

5-tibetanaca-shavasana

Lezite na leđa, s vratom i temenom priljubljenim uz podlogu, rukama opruženim uz bokove i dlanovima okrenutim ka zemlji. Udahnite, podignite noge pod pravim uglom i približite glavu grudima. Izdahnite vazduh, vratite glavu i noge na zemlju opružajući prste na nogama.

USTRASANA

5-tibetanaca-ustrasana

Kleknite, ispravite trup tako da stomak bude u liniji s kolenima, nožne prste priljubite uz tlo. Naslonite dlanove na zadnjicu i spustite ramena. Udahnite, zabacite glavu i ramena unazad pomerajući samo gornji deo tela. Izdahnite vazduh i ponovo savijte glavu prema napred.

SAHAYA PURVOTANASANA

5-tibetanaca-SAHAYA-PURVOTA

Sedite uspravno, s nogama ispruženim napred, lagano raširenim, dok su ruke postavljenje uz bokove, dlanova naslonjenih na podlogu, s prstima prema napred. Udahnite, savijte stomak ka napred i podignite se kao da pravite most. Ispružite ruke i savijte glavu unazad. Izdahnite vazduh i vratite se u prvobitni položaj.

ATHO MUKHA SVANASANA/URTVA MURTHA SVANASANA

5-tibetanaca-ATHO-MUKHA

Kleknite sa dlanovima oslonjenim na podlogu i prstima prema napred, malo ispred ramena. Uspravite trup i savijte nožne prste. Udahnite i podignite zadnjicu tako da telom obrazujete obrnuto slovo V, sa stopalima što bliže zemlji. Izdahnite vazduh, spustite stomak tako da ne dodiruje zemlju i zabacite glavu unazad.

Pogledajte i video ispod

Pročitajte intervju sa Nadom Fit

Ne zaboravite da lajkujete Luftiku

U ovom polju je oglasni blok koji može izgledati napadno i ružno. Ako uzrokuje loše iskustvo, izvinte zbog toga. Privremenog je karaktera Skrolujte ispod za još tekstova. 
loading...
Angelina Čakširan

Angelina Čakširan

Novinarka, reporterka koja za 40 godina karijere uvek stiže tamo gde drugi nisu ni pomišljali da može da stigne. I uvek donese najluđe priče, sa jednakom energijom i zanosom. Više puta nagrađivana. Doživotno rokenrol!

Dodaj komentar

Klikni da komentarišeš

Share Follow Tweet Share Share