emir-solakovic
Lifestyle Magazin

Dr Selaković o gojaznosti: Debeli ljudi su bolesni, a niko neće bolesnika pored sebe!

Kardiovaskularni hirurg dr Emir Solaković otvoreno priča o gojaznosti i načinu na koji težinu možemo da dovedemo u red.

„Debljina je glavni krivac smrtnosti ljudi. Na drugom mestu za smrtnost ljudi zaslužno je pušenje. A onda dolazi srce, moždani udar, karcinomi i td.

U svetu je dve trećine ljudi debelo. Jedna trećina dece je debela. A kada ste vi ovako debeli, pre je bilo „U mašala, vidi mu rumenih obraza! Ti crveni obrazi su mu značili jer ima dosta para (ima za hranu, moć), a žena koja je debela „Uh što je dobra, kad ona hoda asfalt puca pod njom!“

Ti što si debeo, slušaj me dobro, debljina je ta što ćeš sutra dobiti moždani udar, dijabetes, karcinom i hipertenziju i hiljade bolesti. Znači ti što si debeo ti si bolestan! Debljina je sinonim bolesti.

Kad vidite čoveka koji je debeo, odmah treba da vam bude jasno da je on na putu ka hipertenziji. On polako dobija dijabetes.. A mršav čovek ne znači da je zdrav, ali nema rizik faktora kao ovaj što je debeo.

Danas morate misliti o sebi. Morate sami čuvati zdravlje, neće niko drugi to moći umesto vas.

Kad se razboliš nikome ne valjaš, svi odu od tebe. Niko neće pored sebe bolesnika.

Nekada su naši preci skakali po šumi, lovili divljač, skupljali zrnevlje. Ja ne kažem da sada trebate da skačete po ulici i lovite, ali mi smo tako napravljeni. Moramo da se ponašamo u skladu sa tim. Moramo jesti voće, povrće, ribu…

Tek kada je došla pšenica, stvorio se haos u ljudskom orhanizmu. Testenina, hleb i ti proizvodi od pšenice prave paravi haos u našem telu.

Morate jesti svakih 6 sati. Ne sme da se prejeda. Jesti češće i manje. Sitost nastaje u mozgu.

Vežbanje nije potrebno. Samo hodaj. Samo hodaj do posla, po kafu, uvek se kreći…. Podignite tu i tamo neki teret, pospremite kuću i eto vam vežbe. Nemoj biti lenj!

Nije za svakoga teretana i mišići. Ljudi koji hoće te mišiće piju proteine koji vuku vodu i naduvaju te mišiće. Oni su veoma opasni i nisu za svakoga.

80 posto zdarvlja je hrana, 20 posto je vežba tj kretanje. “

Najčešći vidovi zanemarivanja sopstvenog zdravlja i zašto to činimo

Izvor: Still

Ne zaboravite da lajkujete Luftiku