Lifestyle

17 znakova da je vaše telo prekiselo i da ima oboljenja usled poremećaja pH ravnoteže organizma

Vreme je da promenite način ishrane i alkalizujete svoje telo kako ne bi bilo podložno uticaju bolesti. Kiselo telo je nezdravo telo. Kada je telo kiselo, ono stvara okruženje koje pogoduje razvoju bolesti, bakterija i gljivica.

Samo usled blage acidoze može doći do sledećih 17 zdravstvenih problema!

Kada je telo previše kiselo, vaš organizam uzima minerale iz vitalnih organa i kostiju kako bi neutralizovalo kiselinu i uklonio je iz tela.

Upravo zbog toga nivo mineralnih rezervi kalcijuma, natrijuma, kalijuma i magnezijuma može dosegnuti kritično nizak nivo, uzrokujući oštećenja koja mogu proći neopaženo godinama dok ne nastane acidoza.

Mnogi od nas konzumiraju velike količine hrane koja izaziva kiselost organizma, posebno šećer, meso, razne pšenične prerađevine (hleb, kolači, keks, peciva, pizze), alkohol, gazirana pića, duvan, te previše kafe, tamnih čajeva i mlečnih proizvoda.

Pošto telo stalno stvara kisele nusproizvode metabolizma, ti nusproizvodi moraju biti neutralizovani ili izlučeni na neki način.

Da bi se neutraliziralo stalno stvaranje kiseline u organizmu, potrebno je unositi alkalnu hranu.

Usled blage acidoze može doći do sledećih 17 zdravstvenih problema:

Upala desni i karijes; Nedostatak imuniteta; Išijas, lumbago, ukočen vrat; Respiratorni problemi, nedostatak daha, kašalj; Preteran rast gljivica; Niska energija i hronični umor; Kardiovaskularna oštećenja koja uključuju suženje krvnih sudova i smanjen dotok kiseonika; Srčani problemi, aritmija, ubrzan rad srca; Gojaznost i dijabetes; Infekcije mokraćne bešikei bubrega; Šteta nastala delovanjem slobodnih radikala; Preuranjeno starenje; Mučnina, povraćanje, proliv; Osteoporoza, slabe i krte kosti, lom kuka, koštane izrasline; Glavobolja, konfuzija, pospanost; Bol u zglobovima, bol u mišićima i nagomilavanje mlečne kiseline.

Istina je da organizam može sam regulirati pH, ali on to može učiniti samo tako što će smanjiti alkalnost na nekom drugom mestu u organizmu. Svi telesni organi imaju dosta širok raspon pH, s iznimkom krvi, koja mora imati pH između 7,35 i 7,45. Zato, ukoliko vaš organizam postane previše kiseo, krv će uzeti alkalne elemente iz sistema za proizvodnju probavnih enzima u tankom crevu.

Međutim, to će umanjiti optimalnost procesa probave. Dakle, organizam može povećati pH na jednom mjstu, ali samo ako ga prvo smanji na drugom mestu, što može dovesti do različitih zdravstvenih problema.

Ono što mnogi ne znaju jeste da ukus neke hrane ne određuje njezinu kiselost. Na primer, svi znamo da je limun kiselog ukusa, pa zato smatramo i da je kisela hrana, ali on je u stvari hrana koja povećava alkalnost. Tokom procesa probave, njegove kiseline se oksidiraju u ugljen dioksid i vodu, što znači da ne stvaraju kisele uslove u organizmu.

Kalcijum, gvožđe, magnezij, kalijum i natrijum su glavni alkalizujući minerali. Hrana koja je bogata ovim mineralima se smatra alkalnom hranom. Mnoge namirnice imaju i kisele i alkalne minerale u sebi. Ukoliko ta hrana ima više kiselih minerala u odnosu na alkalne, onda se smatra kiselom hranom i obrnut
Organizam ima svoje granice do kojih može regulirati kiselost i alkalnost. Stoga je unos hrane jako važan za održavanje kiselo-bazne ravnoteže. Mnoge bolesti su rezultat pokušaja organizma da uravnoteži pH.

Generalno govoreći, ukoliko vaša ishrana uključuje puno kisele hrane poput šećera, mesa, proizvoda od brašna i previše mlečnih prerađevina, vaš organizam će postati kiseliji. S druge strane, ukoliko unosite previše voća i povrća, vaš organizam može postati previše alkalan. Ključno je održavati ravnotežu.

Važno shvatiti kako vaš organizam reaguje na određene namirnice, ovisno od dominantnog tipa konstitucije. Ukoliko je dominantan oksidativan tip, onda će voće i povrće činiti vaš organizam kiselijim, dok će proteini činiti organizam alkalnijim.

S druge strane, ukoliko je dominantan autonomni sistem (ANS), onda će proteini činiti vaš organizam kiselijim, a voće i povrće alkalnijim.

povrce-voce
Foto: Facebook

Kako povećati alkalnost svog organizma?

Redovno proveravajte pH; Pijte puno vode (recept za alkalnu vodu); smanjite gore pomenutu hranu koja u organizmu postaje kisela. Ponekad zamenite tradicionalni ručak salatom od svežeg povrća sa kinoom i tofuom.

Koristite spanać, zelenu salatu i ostalo zeleno povrće za omatanje hrane; Izbegavajte svu prerađenu hranu, posebno suhomesnatu i onu punu belog brašna, šećera i margarina; Izbacite gazirane sokove i jako smanjite šećer, smanjite unos kafe.

Zamenite ih biljnim čajevima i umereno svežim sokovima; Zamenite ponekad kravlje mleko nekim biljnim mlijekom; uključite ceđene zelene sokove i šejkove u ishranu.

U sebe bi trebali unositi 75 posto alkaline i 25 posto kisele hrane.

Uglavnom se kreće u rasponu od 7,36 do 7,44, pa posredstvom hrane trebamo postići baš te vrednosti. Preteranim unosom kisele hrane, mesa, šećera i kafe, on se poremeti.

ALKALNE NAMIRNICE (NEKA ČINE 75% ISHRANE):

Morske alge, luk crni, beli i mladi, salata endivija, đumbir, brokoli, krompir, gljive, karfiol, patlidžan, blitva, kelj, prokelj, vlašac, korijander, šargarepa, celer, keleraba, repa, artičoka, sveže paprike, gavez, ren, grašak, papričice, kupus, spanać, paradajz, zelena salata, rotkvice, crna rotkva, sveži krastavac, maslačak, lubenica, bundeva…

Avokado, banana, kokos, smokve i suve i sveže, limun, limeta, pomorandža, kruške, mango, seme bundeve, mak, kesten, badem, ulje avokada, laneno ulje, kokosovo ulje, maslinovo ulje, susam, semenke kima, kapare, bosiljak, timijan, zrna soje, zob, kvinoja, amaranth, sojino brašno, sočivo, proso, sojino mleko, morska so, cimet, soja sos, zeleni čaj, jabukovo sirće, čaj od đumbira…

Kiselost izazivaju sve vrste oraha, lešnjaka, pistaća. I vrlo važno: ako se termički obrade postaju kiseliji ili alkalni prelaze u kisele (npr. sušeni kokos), što ne znači da ih treba izbegavati zbog svojih mnogobrojnih pozitivnih biohemijskih svojstava, nego samo treba biti umjeren prilikom konzumiranja.

Sve semenke osim susama izazivaju kiselost. Kad isklijaju postaju jako alkalizirajuće namirnice.

Većina biljnih čajeva postižu alkalizirajuće delovanje kao i biljni začini, te čajevi predstavljaju idealnu zamenu za kafu i slične napitke, jer svojim blagotvornim svojstvima okrepljuju i um i telo, što je hiljadama godina poznato mudrim ljudima sa istoka.

Za one koji su zdravi i hrane se sirovom hranom dok im organizam ne razvije osećaj “što mu treba”, važno je napomenuti da je potrebno unositi i namirnice koje izazivaju kiselost (semenke, orasi, lešnici, šljive, borovnice, brusnice) u odnosu 25% prema 75% alkalizirajućih.

Kod bolesnih treba da se biraju alkalizirajuće namirnice da što pre dođe do balansa, i isceljenja.

Zanimljivo je da kozmetička sredstva koja nisu biljnog porekla (djeluju kroz kožu), kao i 98% lekova, izazivaju izrazitu kiselost!

Napomena da kod menjanja načina ishrane, prelaskom na alkalnu ishranu, mokraća dobija izrazitu kiselost za kratko vreme da bi organizam napravio balans što pre i onda ubrzo prelazi u normalnu ph vrednost.

Već posle tri dana primene ovakve alkalne dijete, kažu nutricionisti, osetićete da imate više energije, a kako bi rezultati bili i vidljivi treba proći čak 8 nedelja pridržavanja ovakvog režima ishrane.

Zapamtite: Jako je važno što jedete, jer odmah iza emocija, to najviše utiče na vaše zdravlje, prenosi lovesensa.

Jogurt – svi benefiti jogurta za zdravlje organizma

31 Shares
Share via
Copy link