Mnogo se buke diglo oko izgradnje novog četvrtog mosta u Novom Sadu, koji je zbog činjenice da ga grade kineske kompanije među Novosađanima postao poznat kao „kineski most“.
Ekološki aktivisti sa pravom lobiraju protiv njegove izgradnje na ovoj lokaciji, jer je će time biti ugroženo priobalje dunava, ali i zaštićene životinjske vrste, a na sednicama kojima je raspravljano o Nacrtu novog gradskog urbanističkog plana zabeleženi su brojni incidenti.
Bez obzira na sve okolnosti, gradska vlast je rešila da otpočne sa pripremama za njegovu izgradnju, tako da su angažovane kineske kompanije u martu već započele sa radovima na sremskoj strani.
Međutim, moguće je da će se sa pravim izvođenjem radova započeti kasnije nego što se planiralo, jer je zahtev za izdavanje privremene građevinske dozvole odbačen.
Zahtev za privremenu dozvolu odbačen kao nepotpun
Prema pisanju 021, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture odbacilo je zahtev Koridora Srbije za izdavanje ove dozvole za prvu fazu izgradnje mosta u Novom Sadu.
Kako se navodi u obrazloženju, zahtev za izdavanje rešenja o privremenoj građevinskoj dozvoli za izgradnju prve faze obilaznice oko Novog Sada sa mostom preko Dunava na trasi državnog puta II A reda 111, koja podrazumeva izgradnju privremenih mostova sa desne i leve obale Dunava je odbačen zato što je nepotpun.
Uvidom u zahtev, Ministarstvo je utvrdilo da je potrebno uskladiti investicionu vrednost sa zahtevom za izdavanje građevinske dozvole, dostaviti projekat saobraćajne signalizacije, kao i izjavu glavnog projektanta kojom se potvrđuje da je projekat izrađen u skladu sa lokacijskim uslovima, propisima i pravilima struke.
Takođe, neophodno je da se pojasni uklapanje privremenih mostovskih konstrukcija sa pristupnim putevima. Za ovo je potrebno da investitor dostavi dokaz o pravu na putevima u koje se uklapaju mostovi.
Koridori Srbije bi trebalo u roku od 30 dana od objavljivanja rešenja, dakle do 17. juna, da isprave nedostatke u svom zahtevu i ponovo dostave usaglašeni zahtev.
Inače, privremena građevinska dozvola se izdaje za izgradnju asfaltne baze, privremenih saobraćajnica i slično.
Pripremni radovi uveliko započeti iako još nije izdata privremena dozvola
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdalo je 3. februara 2022. lokacijske uslove za faznu izgradnju obilaznice i mosta, projekta za građevinsku dozvolu i projekta za izvođenje, u skladu sa Planom generalne regulacije mosta.
Ograđeno gradilište u Sremskoj Kamenici na trasi mosta pojavilo se 14. marta, da bi dan kasnije gradonačelnik Vučević izjavio da će izgradnja početi na osnovu privremene dozvole.
Međutim, kako se može videti na licu mesta, radovi su uveliko počeli, iako je prva dozvola izdata 18. marta, i to samo za manji deo prostora na kojem se radovi izvode.
Most sa pristupnim saobraćajnicama i vijaduktom na Bulevaru Evrope koštaće 175,5 miliona evra, iako je prvobitna najavljena cena 130 miliona dinara. Most će graditi kineska kompanija CRBC (China Road and Bridge Corporation), a rok za završetak je 31 mesec.
Ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji obilaznice sa mostom preko Dunava 19. marta u Novom Sadu potpisali su ministar građevinarstva i infrastrukture Srbije Tomislav Momirović, v.d. generalnog direktora Koridora Srbije Aleksandar Antić i predstavnik ambasade Kine u Srbiji Džang Sjaojuan, uz prisustvo premijerke Ane Brnabić i gradonačelnika Novog Sada Miloša Vučevića.
Izvor: Dragana Prica Kovačević za 021
Dodaj komentar