Pušenje, neumernost u slatkišima, sati na smartfonovima, grcikanje noktiju… Kako se rešiti loših navika? Pitamo se svakodnevno, a psiholozi su izgleda stigli do rešenje. Kako kažu stručnjaci, ključ uspeha je u pažljivom odabiru reči.

Sve što treba da kažete je “ja ne… (to i to)”, umesto “ja ne smem/ne mogu da… (to i to)”.

Psiholog Amanta Imber kaže da je teško osloboditi se loših navika jer su one postale deo našeg modela ponašanja i svaki pokušaj da idemo protiv njih zahteva ulaganje ogromnog napora. Zbog toga, lakše nam je da prosto nastavimo da radimo to što radimo, koliko god bili svesni loših strana takvog ponašanja, prenosi “Indipendent”.

Ali, ako promenimo način izražavanja, biće nam lakše da promenimo i model ponašanja, kaže Imberova.

“Ako kažemo ‘ne jedem slatko’ umesto ‘ne mogu da jedem slatko’, mi verbalizujemo nameru i u skladu sa tim se i ponašamo”, objašnjava ona.

“Ako kažete da se trudite da jedete manje nezdrave hrane, to vam ostavlja više prostora da to ipak uradite, nego ako kažete da ne jedete nezdravu hranu”, kaže Imberova.

Istraživanja su pokazala da osobe koje koriste ovaj model izražavanja imaju za 50 odsto više šansi da se trajno oslobode loše navike, od onih koji govore da to “pokušavaju”.

Od pomoći može biti i ako uklonite iz blizine ono što vas dovodi u iskušenje. Ako želite da prestanete da pušite, bacite svaku paklu cigareta koju imate “u šteku”, ali bacite i upaljače i pepeljare iz kuće, ako želite manje vremena da provodite na društvenim mrežama, obrišite sa telefona aplikacije i tome slično.

Amanta Iber podseća i da nam je snaga volje na najvišem nivou ujutru, pa ako pokušavate da raskrstite sa lošim navikama… Nemojte da zapalite prvu jutarnju cigaretu. Veće su šanse da uspete u svojoj nameri, nego ako kažete “prestaću posle ručka”.

Ove loše navike slabe vaš imunitet

Ostavite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here