Izbori 2020

POKS se porađa 21. juna? Pred nama su najbesmisleniji izborni slogani ikada

POKS se porađa

Iako još uvek nisu sve političke stranke izašle u javnost sa svojim izbornim sloganima, one koje to jesu učinile pokazuju sav besmisao, nekreativnost i tragikomediju izbora koji će se naći na glasačkom listiću.

Ako smo i pomislili da od čuvenog SPS-ovog „Srbija se saginjati neće“, pa preko radikalskog „Mi dolazimo“, do DS-ovog „Ajmo, ajde svi u napad“ ne može biti gore, dočekali smo i potpuno odsustvo smisla i kreativnosti u izborima 2020. godine.

Novinar portala Nova.rs Vojislav Milovančević sažeo je sve, do sada objavljene, relevantne izborne slogane i zajedno sa sagovornicima zaključio da je koalicija Nove i Zelene stranke izašla sa najkreativnijim rešenjem – Neka maske padnu.

Evo i zvaničnih, do sad poznatih, izbornih slogana

POKS nam poručuje – Termin nam je 21. juna. Ako bismo i preispitali našu prvo asocijaciju (O kakvom porođaju je reč? Šta će da rode?), ubrzo shvatamo da za time nema potrebe, jer su oni plakatom na kom se u krupnom kadru nalazi trudnički stomak zaista aludirali na nekakav porođaj!

Partija koja je prva objavila svoju izbornu parolu je vladajuća Srpska napredna stranka. Njihova glavna poruka za ove izbore je – Za našu decu. Već je bilo mnogo komentara za ovaj slogan, s obzirom na to da je uveliko prisutan u svesti mase.

Da ovde nije reč o najsrećnijem rešenju partije koja je nesumnjivo imala na raspolaganju najveće mogućnosti, potvrđuju česte replike na društvenim mrežama, poputi onih – Lako je za vašu, šta je sa našom decom?

Maestralno, ali sigurno nenamerno, su uspeli još jednom da izazovu distinkciju i podele, kojoj su bili verni tokom celog vladalačkog perioda.

Ujedinjena demokratska Srbija (UDS) na predstojeće izbore izlazi sa porukom – Dobra vest. Trebalo je da unajme kopirajtera koji je naučio prvu lekciju – Nije važno da bude samo kratko, već i nedvosmisleno jasno.

Izborne slogane predstavili su i Zdrava Srbija, lidera Milana Stamatovića, kroz poruku Da pobedi zdravo, dok je koalicija okupljena oko Stranke pravde i pomirenja Muamera Zukorlića izašla sa parolom Samo pravo.

Sad je malo jasniji onaj besmisao s početka teksta, zar ne?

Politikolog i stručnjak za komunikacije Nikola Parun za Nova.rs ističe da su pomenuti slogani očekivani i da u dobroj meri odgovaraju politici i stavovima koje dati politički subjekti iznose.

– Nema velikih iznenađenja, izuzev slogana POKS-a. Malo sam istraživao taj njihov slogan i činjenicu da su naveli da im je termin 21. juna. U životinjskom svetu, kengurova trudnoća traje oko 40 dana baš koliko i ova izborna kampanja – započinje svoju analizu Parun i ubrzo objašnjava ovo nesvakidašnje poređenje.

– Očekujem da će oni sa ovim sloganom steći dosta popularnosti i glasova od dijaspore u Australiji koja je od ranije poznata kao ‘nacionalističkija’ i ‘monharhističkija’. U tom kontekstu, taj slogan će veoma dobro da funkcioniše na najjužnijem kontinentu – rekao je Parun.

SNS bi osvojio isti broj glasova i sa sloganom „Ko glasa za nas – magarac“

Profesor političkog marketinga na Visokoj školi za komunikacije Boris Labudović, objašnjava da politički slogan nije ništa drugo nego moto ili fraza koja se lako pamti, a čije ponavljanje pojačava izražavanje i razumevanje ideje ili svrhe političkog aktera.

– Najbolji slogani po pravilu su oni koji jednostavno odgovaraju na pitanje ‘koliko me to košta i šta ja imam od toga’, kao i oni koji su elipsoidni, lapidarni i relativno nedorečeni, jer baš time omogućavaju suštinu: da svaki birač u ponuđeni slogan učita svoj život i svoja očekivanja – rekao je Labudović za Nova.rs.

– Slogan, koji svoje značenje zapravo duguje vojnom pokliču, bi trebalo da bude ključna poruka političkog brenda u svesti pripadnika ciljne grupe – dodao je on.

Prema njegovim rečima, tridesetogodišnje iskustvo višestranačja u Srbiji je pokazalo da slogani uopšte nisu važni, koliko dobra infrastruktura, stranačka disciplina, kapilarni glasovi, logistika, rad na terenu, pretnje i obećanja.

– A to, budimo pošteni, nije izmislio SNS. Njihov politički slogan je ranjiv iz više razloga. Ne bih ovde insistirao na paraleli s jednim nemačkim sloganom s početka tridesetih godina prošlog veka, izraelski konsultanti bi o tome ipak vodili računa. Naravno da se sloganu ‘Za našu decu’ može odgovoriti pitanjem ‘A zašto ne i za našu decu’, ali to je u ovom slučaju nebitno. SNS bi danas mogla da izađe na izbore i sa sloganom ‘Ko glasa za SNS – magarac’, pa bi opet osvojila gotovo isti broj glasova – ističe Labudović.

Komentarišući slogane drugih političkih organizacija, Labudović je rekao da su iz UDS ostali dužni da daju odgovor po čemu su oni dobra vest, dok slogan POKS-a ističe da je već dovoljno ismejan na društvenim mrežama.

– Stamatovićeva ‘Zdrava Srbija’ poručuje nam ‘Da pobedi zdravo’, a Zukorlićeva Stranka pravde i pomirenja nalaže ‘Samo pravo’.To nisu slogani. To je ispod nivoa ozbiljne političke kampanje.Sve u svemu, ponuda slogana za jednu izbornu kampanju u Srbiji nikada nije bila slabija – zaključio je Labudović za portal Nova.rs.

Znate li kako izgledaju izbori u SAD-u?

 

Ana Marković

Ana Marković

Štreber i boem. Bosanka i Banaćanka. Novinar. Hodajući detektor laži i emiter istine. Omiljenost - miris uštipaka u 9 ujutru, selo, leto i grlati petao, crk'o dabogda.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

23 Shares
Share via
Copy link