Srbija Vesti

Zavirite u tunel ispod Iriškog venca na Fruškoj gori, najduži u Srbiji (FOTO)

tunel-iriski-venac
Foto: Ministarstvo građevinastva, saobraćaja i infrastru

Tunel ispod Iriškog venca na Fruškoj gori uveliko je u izgradnji, a Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture objavilo je nove fotografije unutrašnjosti.

Fruškogorski koridor najavljen je kao najduži tunel u Srbiji, koji će spojiti Novi Sad i Rumu.

Ministar Goran Vesić obišao je radove i rekao da je u ovom trenutku završeno nešto oko 37 odsto.

– Ovo znači da će prema predviđenoj dinamici radovi biti gotovi do 2026. godine, a ceo koridor spojen sa Novim Sadom, uključujući i most kod Petrovaradina – rekao je on, prenosi 021.

tunel-iriski-venac-3
Foto: Ministarstvo građevinastva, saobraćaja i infrastru

Direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić podsetio je da projekat Fruškogorskog koridora obuhvata trasu od 48 kilometara, sa dodatkom veze prema Žeželjevom mostu.

– Do sada je izbušeno 2.050 metara, obe tunelske cevi dužine sedam kilometara. Kada su u pitanju radovi na trasi, radimo u zoni mosta prema auto-putu sa jedne strane, a sa druge vezu prema Žeželjevom mostu. Najznačajnije je da su počeli radovi od izlaznog portala tunela Iriški venac prema Irigu, odnosno prema petlji Vrdnik, gde se radi sedam mostova, odnosno četiri potporna zida i prvi radovi na trasi – kazao je Antić.

Podsetimo, tunel će biti dug oko 3,5 kilometara, a pošto se sastoji iz dve cevi, to znači da će kineska kompanija CRBC, koja je angažovana na ovom projektu, ukupno izbušiti sedam kilometara tunela kroz Frušku goru.

Od zvaničnog početka izgradnje, 1. maja 2021. godine, radnici CRBC-a skoro godinu i po dana borili su se terenom na severnom portalu tunela, učvršćujući okolne padine, da bi u jesen prošle godine počelo bušenje tunela hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.

tunel-iriski-venac-4
Foto: Ministarstvo građevinastva, saobraćaja i infrastru

Prema idejnom projektu, koji je Institut za puteve uradio 2016. godine, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.

Tu su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih nepredviđenih situacija.

Za vozila i kamione planira se izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.

Predviđena je i izgradnja kontrolnog centra koji će nadgledati saobraćaj u tunelu ispod Iriškog venca, ali i u 350 metara dugom tunelu Širine, koji će se nalaziti iznad Tekija u Petrovaradinu. Sistem za nadzor trebalo bi da prati i nivo zagađenja.

Sam Fruškogorski koridor, vredan 606 miliona evra i planiran kao brza saobraćajnica sa po dve saobraćajne trake po smeru, trebalo bi da bude završen do proleća 2025. godine.

Sa svojih 47,7 kilometara trebalo bi da obavi više stvari: da osigura i ubrza saobraćaj između Novog Sada i Rume, oslobodi šume NP „Fruška gora“ i ulice Iriga saobraćaja u vidu 900 kamiona i 10.000 drugih vozila po danu, dok bi na teritoriji Novog Sada imao ulogu južne i istočne obilaznice, izmeštajući teški teretni saobraćaj sa Salajke i Podbare.

Kako počinje ukrštanjem sa putem Novi Sad – Zrenjanin kod Kaća, ima i vezu sa auto-putem E-75, a završava se obilaznicom oko Rume i izlazima na auto-puteve Beograd-Zagreb i Ruma-Šabac, trebalo bi i da obezbedi vezu Vojvodine i zapadne Srbije, te da olakša vezu sa Rumunijom i Bosnom i Hercegovinom.

Fruškogorski koridor najranije tek za 3 godine, nije poznat način finansiranja projekta

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
Share via
Copy link