Timski rad na projektu
Lifestyle

Šta je prodaja razrađenog biznisa i koliko je zastupljena u Srbiji

Prodaja razrađenog biznisa podrazumeva prodaju svega onoga u šta je preduzetnik sa svojim zaposlenima uložio mnogo vremena, truda i odricanja kako bi postigao uspeh i ostvario pozitivan poslovni rezultat. Iz tog razloga cilj svakoga ko se odluči na prodaju već razrađenog biznisa jeste da dobije maksimalnu vrednost kako bi na neki način uspeo da povrati uložene resurse i trud. 

Zato je važno da se pronađe pravi kupac, a jedan od načina pronalaska pravog jeste postavljanje oglasa gde svi zainteresovani za investiciju tog tipa mogu pogledati sve detalje o kupovini. Kada je u pitanju prodaja razrađenog biznisa ljudi uglavnom oglašavaju mala i srednja preduzeća, koja mogu biti odličan izvor zarade za potencijalne investitore, a onim ambicioznima i odskočna daska za dalji poslovni uspeh i širenje biznisa.

Kupovina i prodaja razrađenog biznisa u Srbiji – kakvo je stanje na domaćem tržištu

Na tržištu Srbije postoji nekoliko načina putem kojih zainteresovani mogu kupiti odnosno dati na prodaju razrađeni biznis. Ustupanje razrađenog biznisa u Srbiji podrazumeva ustupanje celokupnog poslovnog uspeha i svega što je stečeno nekome ko želi da otkupi već osnovan biznis.

Svi oni koji su početnici u biznisu mogu da iskoriste već unapred razrađene biznise kako bi se lakše snašli na tržištu i kako bi naučili kako funkcioniše poslovni princip “biti sam svoj gazda”. Sve te već postojeće firme mogu biti odličan izvor zarade, s obzirom na to da predstavljaju uhodan sistem sa izgrađenom bazom klijenata koji novom vlasniku mogu doneti novac već prvog dana. 

Ponuda oglasa na sajtovima gde se vrši kupoprodaja razrađenih bizisa u Srbiji je šarenolika, od prodavnica brze hrane i kafića, preko frizerskih salona, butika i tepih servisa, pa sve do benzinskih pumpi ili manjih fabrika. Prodaja biznisa u Srbiji je odlična prilika da se zaradi novac na osnovu prethodnog ulaganja i truda u pozicioniranje preduzeća, što je svakako odlična stvar za mlade, kreativne i inovativne ljude koji su imali sreću da stvore sopstveno preduzeće.

Ustupanje biznisa u Srbiji, odnosno prodaja i kupovina preduzeća, moguća je po cenama od svega nekoliko hiljada, pa sve do nekoliko stotina hiljada evra. Za one sa većim početnim kapitalom, ulaganje u neki skuplji biznis svakako će doneti i veće benefite u toku poslovanja, s obzirom na to da se radi o dobro pozicioniranom preduzeću. 

Poslovni čovek u odelu pruža ruku

Zbog čega je kupovina razrađenog posla bolja opcija od pokretanja novog 

Podaci Agencije za privredne registre (APR) pokazuju da preduzetnici vrlo često zatvaraju svoje radnje čim uvide da posao ne ide onako kako su zamislili i ne ostvare željeni profit. Novostvorene kompanije se u proseku ugase već nakon dve do tri godine poslovanja, što je pokazatelj da je sigurnije ulaganje u već postojeći biznis nego pokretanje potpuno novog posla. 

Osim toga, poznata biznis izreka kaže “vreme je novac”, a upravo je početnicima u biznisu vreme ključan faktor, s obzirom na to da je potrebno da se posao razradi i da se stvori poverenje klijenata i stekne reputacija  na tržištu. To je ono što “preskaču” svi oni koji kupe već razrađen biznis, odnosno pored samog posla dobijaju i poziciju na tržištu, kao i lojalne potrošače.

Uloženi novac u kupovinu već postojećeg biznisa može da se povrati veoma brzo, ukoliko se nastavi sa uspešnim radom, odnosno znatno brže nego što bi to bio slučaj sa pokretanjem potpuno novog posla. Svi oni koji investiraju u kupovinu jednog malog ili srednjeg preduzeća imaju u rukama potencijalni “ključ za uspeh”, samo je potrebno adekvatno brendirati preduzeće i postaviti realne, ostvarive ciljeve poslovanja.

Na šta je potrebno obratiti pažnju kada je ustupanje razrađenog biznisa u pitanju

Kada je trgovina razrađenim biznisom u pitanju, pre kupovine nekog malog preduzeća, važno je detaljno upoznati se sa delatnošću kojom se bavi, kao i saznati kakvo je stanje na tržištu kada je ta oblast u pitanju. Vrlo često se vlasnici tj. pokretači biznisa odlučuju da prodaju svoj posao, jer ne ostvaruju pozitivan rezultat, a razloga za to može biti mnogo. 

Ukoliko je u pitanju loša poslovna strategija prethodnog vlasnika, sve je u redu i sigurno je da novi vlasnik može da reorganizuje poslovanje i podigne preduzeće na noge. S druge strane, ukoliko na tom području ne postoje pozitivni uslovi za razvoj takvog biznisa, odnosno ukoliko nije pozitivan odnos ponude i tražnje na tržištu onda je svakako pametno dobro promisliti pre kupovine biznisa.

Kada su u pitanju kupovina i prodaja biznisa u Srbiji, svi oni koji se nađu na tom famoznom tržištu biznisa trebalo bi da, pre svega, imaju na umu koje su to najprofitabilnije ideje za mali biznis u našoj zemlji. Na osnovu toga prodavci će znati kako da procene i vrednuju svoje preduzeće, a s druge strane i kupci će znati u šta bi bilo najbolje uložiti novac.

Svakako vredi napomenuti da su, kao i kod trgovine nekretninama ili automobilima, u pitanju velika ulaganja, pa su detaljna analiza tržišta i upoznavanje sa stanjem na tržištu obavezni kako bi takva investicija urodila plodom i isplatila se. 

Ne zaboravite da lajkujete Luftiku