Nekako uvek oko tri poslepodne počinjete da osećate umor koji preti da vas apsolutno savlada. Kako biste zadržali budnost i pribranost pogrešno se hvatate kesice čipsa, čokolade ili nekog gaziranog napitka koji će vam, istina, brzinski podići energiju, ali će je još brže i oboriti. Ako kuburite sa ovim problemom, probajte energiju da podignete pomoću sledećih vrlo uspešnih i priznatih boraca!

Volim te zeleno

Bilo koja kombinacija zeleniša, dakle spanać, kelj, blitva, čuda može da napravi za vaš organizam. Ove namirnice sadrže vitamine A i C, koji su neophodni za održavanje energetskog nivoa organizma, ali i folate koji će vam popraviti raspoloženje. Uzmite zeleniš, grčki jogurt, jabuke i banane i tome dodajte bilo koje voće koje volite (borovnice su odličan izbor), sve stavite u blender i izmiksajte, dobićete punu čašu čiste energije!

Bademi, ne čips!

Ako želite brzu dopunu energije obavezno pri sebi imajte bademe, orahe, hikori i indijske orahe, seme bundeve (obiluje magnezijumom koji potpomaže procese pretvaranja hrane u čistu energiju), jer obiluju proteinima koji su odgovorni za našu energetsku izdržljivost i koenzim Q10 koji je odgovoran za proizvodnju energije na ćelijskom nivou. Čokoladice ili kesica čipsa daće vam  ekspresnu dozu energije, ali procesuirana hrana brzo prolazi u krv što znači da dolazi do naglog talasa energije i podjednako naglog pada.

bademi

„Čisto“ meso

Piletina ili ćuretina bez kožice i ostali odresci „čistog“ mesa sadrže aminokiselinu tirozin koja pomaže u borbi protiv umora. Takođe se u njima nalaze i gvožđe, B vitamini i proteini koji su svi neophodni vašim mišićima kako bi ojačali njihovu izdržljivost.

Jaja

Jaja sadrže čak 97% proteina, više od bilo koje namirnice. Jedno jaje obezbeđuje organizmu 30% potrebne dnevne doze proteina. Sve važne aminokiseline koje telo koristi za obnovu mišića, možete pronaći u jajima. Nije važno da li ćete jesti kuvana, na oko ili kao omlet…  jaja će vam sigurno osigurati potreban nivo energije.

jaja

Pasulj

Čisti proteini, gvožđe, B vitamini i aminokiseline čine pasulj očiglednim izborom kada je reč o podizanju nivoa energije, ali velika korist dolazi i od njegovog bogatstva biljnim vlaknima. Vlakna će usporiti varenje, a time ćete dobiti i više snage koja se postepeno oslobađa pomažući vam da duže raspolažate sa njom.

Integralne žitarice

Poznato je da ugljeni hidrati poput belog hleba i raznoraznih peciva koja mirišu iz obližnjih pekara ne pružaju dugoročnu energiju, već posle 30 minuta ćete se ponovo osećati tromo. Malo finiji ugljeni hidrati kao što su smeđi pirinač ili ovas ili hleb od integralnog brašna su daleko bolji izbor. Smeđi pirinač je bogat manganom, mineralom koji pomaže proizvodnju energije iz proteina i ugljikohidrata

Jabuka, banana, narandža

Vlakna, vitamin C i antioksidansi su vrlo moćni podizači energetskog nivoa organizma, ali jabuke sadrže i fruktozu (šećer) koja se brzo i efikasno obrađuje od strane našeg tela i daje nam značajne količine energije. Banane sadrže kalijum koji omogućuje bolje kontrakcije mišića kao i voćne šećere – fruktozu i glukozu. Glukoza se takođe izuzetno brzo razlaže tako da ćete se vrlo brzo posle razbuditi pošto ste pojeli bananu. Narandže su bogate vitaminom C, kalijumom i folnom kiselinom. Ovo citrusno i sočno voće će se brzo razgraditi i pretvoriti u energiju. Narandža ili njen sok će brzo ukloniti umor i osigurati izvor energije koji vam je potreban.

jabuka

Voda sa limunom

Dehidracija može znatno usporiti metabolizam i tako oslabiti naše energetske mogućnosti. Uvek pri sebi imajte i konzumirajte vodu, bilo bi dobro sa nekoliko kapi limuna. Kokosovo mleko je takođe dobar izbor, jer obiluje elektrolitima i kalijumom.

voda

Kašičica meda

Samo jedna kašičica meda može zameniti bocu energetskog napitka. Med je prirodni zaslađivač koji pomaže u radu mišića tokom vežbanja, ali i njihovoj regeneraciji nakon vežbanja. Nahraniće telo energijom i oterati umor. Dodajte med u čaj, mleko ili ga namažite na hleb.

Crvena babura

paprika

Osobe koje kozumiraju crvenu papriku baburu u sebe unose 380% od neophodnog dnevnog unosa vitamina C koji inače pomaže procesima ozdravljenja i oporavka i time osvežava telo. Babure takođe sadrže i fitohemikaliju likopen, vlakna i vitamin B6. Uz tračice crvene babure ili malo šargarepe možete konzumirati i humus koji kombinuje proteine leblebija sa tahini pastom od susama, sok od limuna bogat vitaminom C i esencijalnim masnim kiselinama maslinovog ulja.

Crna čokolada

crna-cokolada

Za sve ljubitelje slatkiša, evo dobre vesti: Istraživanja su pokazala da flavonoli iz crne čokolade povećavaju prokrvljenost ključnih delova mozga u periodima od 2 do 3 sata i tako pomažu da savladamo umor. Uz to, crna čokolada ubrzava metabolizam i snižava nivo stresa koji svakodnevno trpimo.

Namirnice koje će vas dugo držati sitim!

 

Lajkujte stranicu Luftika i prvi pročitajte nove tekstove ↴

Ostavite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here