joga-polozaji-joga-za-jutro
Pixabay
Lifestyle

Za lepše jutro: Ovo će vas razbuditi bolje od kafe

Jutarnja kafa je jedan od omiljenih rituala ljudi širom sveta. Početak dana je praktično nezamisliv bez šolje dobre kafe koja će nas pripremiti za novi dan. Međutim, postoji jedna stvar koja će vas još bolje razbuditi od kafe. Jutarnja joga odličan je način da započnete dan.

Nutricionistkinja, instruktorka joge i autorka knjige The Yoga Body, Lola Beri, kaže da će vam samo deset minuta praktikovanja joge ujutru pomoći da smanjite nivo stresa.

„Joga je sjajan način da se izborite sa stresom koji se nakuplja zbog posla, ali i bilo koje druge vrste stresa jer pomaže da umirite misli“, kaže ona.

Berijeva objašnjava je fokus na disanje dok se izvode joga pokreti ono što vas tera da budete prisutni u trenutku, da razmišljate samo o tome što radite.

„Joga će vam pomoći da budete u sadašnjosti“, insistira Lola i otkriva koja četiri lagana pokreta možete da radite ujutru, kako biste se napunili energijom i pripremili za dan pred vama.

1. Noge uz zid

„Ovo je jedan od najbržih načina da umirite nervni sistem“, kaže Lola.

Sve što treba da uradite je da legnete na krevet tako da zadnjicu prislonite uz zid, a noge da podignete na gore, naslonjene uz zid. „Tako ćete krv vratiti do mozga i umiriti se“.

joga-polozaji-joga-za-jutro-vezbe
Pixabay

2. Naklon napred

Ova poza je jednostavna baš kao što zvuči.

„Iz stojećeg položaja nagnite gornji deo tela napred, tako da vam ruke vise opuštene napred“, objašnjava instruktorka, dodajući da ćete se osećati kao da ste „ostavili prtljag“.

Joga umesto antidepresiva? Naučnici tvrde da radi!

3. Kamila poza

Lola kaže da ova poza pomaže da u borbi protiv anskioznosti i depresije.

„Oslonite se na kolena, a zatim gornji deo tela zabacite unazad. Obratite pažnju na kičmu, ne forsirajte, već se naginjite nazad do tačke dokle vam je prijatno“.

4. Pas koji gleda gore

Da biste ovo uradili, potrebno je da legnete na stomak, šake postavljene u visini kukova oslonite na pod, a zatim podignite gornji deo tela i glavu izvijte tako da gledate u plafon/nebo.

„Reč je o pozi koja će učiniti da ’otvorite srce’ i osećate se srećno“, kaže instruktorka.

Lola naglašava da oni koji nikada nisu praktikovali jogu često misle da je to „previše meditiranja i hipi vežbanja“, ali da joga položaji veoma dobro deluju na telo – popravljaju držanje, fleksibilnosti, jačaju mišiće i pomažu u održavanju kilaže.

Svakako, ovi veoma lagani joga položaji će vam pomoći da se ujutru brže razbudite i bolje započnete dan.

Trčanje i joga su zapravo savršena kombinacija – za liniju i za mišiće

Luftika

Share Tweet Share Share Follow