Magazin

Goran je informatičar i primetio je propuste u nagradnoj igri “Uzmi račun i pobedi”

goran živković
Foto: Printscreen

Nagradna igra u kojoj građani mogu da postanu vlasnici stana ako skupljaju račune, promenila je pravila. Više nema slanja koverata, nego se sada skeniraju kodovi na računima.

Informatičar Goran Živković, kao IT stručnjak i građanin koji učestvuje u toj igri, primetio je propuste na koje je ukazao organizatorima. Odgovor nikada nije dobio, pa mu je to, kaže, stvorilo sumnju i otvorilo pitanje, da li se ta nagradna igra “igra po fer pravilima”, piše Nova.rs.

Aplikacija, skeniranje QR kodova, ručno unošenje podataka ako kod ne može da se skenira… sve su to nova praviila koja su građani morali da prihvate ukoliko žele da osvoje stan. A u igri je 10 stanova, doduše u izgradnji.

Lokacije su primamljive, Zemun i Novi Beograd, pa građani po principu „šta mi teško“, skeniraju kodove fiskalnih računa.

Novi stan priželjkuje i Goran

Informatičar Goran Živković ne krije da je do sada poslao „nebrojeno“ računa i da u trgovinama u kojima pazari zamoli prodavce da mu daju fiskalne račune koje kupci nisu poneli sa sobom. U šali kaže i da tako trgovcima pomaže da se reše smeća koje bi na kraju dana morali sami da bace.

Šalu na stranu, Goran kaže da ne može da potvrdi koliko je „tačno računa poslao“ i otkriva manjkavost aplikacije koja je plasirana za tu nagradnu igru. Kao informatičar objašnjava da u njoj ne postoji „najobičniji kaunter“, odnosno brojač skeniranih računa, te da građani moraju „peške“ da broje koliko su računa poslali.

– Sve mora ručno da se prebrojava, a aplikacija uopšte nije pregledna. To su kodovi koji imaju dva slova i šest cifara i vi to morate da skrolujete i skrolujete unedogled. To je apsolutno tehnička stvar koja je lako mogla da se reši. Kao informatičar znam da sa ‘rendom’ brojevima sve može da se namesti i to mi je otvorilo prvu sumnju, uočava Goran propust aplikacije koja je plasirana.

Dodaje i da kao stručnjak ima razumevanja za sve što je novo, pa ističe da svaka aplikacija koja se razvija „nije idealna u startu“, ali je, navodi on, očekivao da će se nešto promeniti u hodu.

„Za sve primedbe otvorena samo jedna mejl adresa, koja ne radi“

Goran je svoje zapažanje podelio sa organizatorima igre, ali je, kaže, tek tada „ostao zapanjen“.

Tražeći način da nadležnima ukaže kako bi mogli da unaprede aplikaciju i olakšaju građanima, došao je do saznanja, da kako kaže „za celu Srbiju i za sve igrače postoji samo jedan mejl“ na koji mogu da prijave sve svoje nedoumice i probleme.

Pisao je i dobio „tehnički odgovor“.

– U tom odgovoru je pisalo da mejl koji sam uputio na jedinu adresu koja je na raspolaganju građanima, a to je [email protected], ne može da bude isporučen i da ne šaljem ponovo, nego će server sam pokušavati da ga isporuči u narednih 48 sati, a ako se to ne desi, dobiću povratnu informaciju. Onda je stigla informacija od mog mejl servera koji kaže da nešto nije u redu, priča on.

– Nepojmljivo mi je da za takvu kampanju i nagradnu igru u organizaciji države imamo samo jednu mejl adresu, koja uzgred ne funkcioniše. Nikakav fiksni, niti mobilni telefon nije otvoren za primedbe građana. Šta drugo da pomislim, nego da u svemu ovome nešto ‘smrdi kao u državi Danskoj’“, slikovit je bio informatičar Goran.

Dalje dodaje i da je zbog prepreke na koju je naišao na zvaničnoj adresi organizatora nagradne igre, pisao i Ministarstvu finansija sa opisom svega šta se dešavalo, te da je od njih dobio odgovor da su „zaveli predmet“ i da će obavestiti nadležne, ali kaže da ni posle 10 dana nije dobio nikakvu informaciju.

Zbog stvari, koje su kako kaže, informatički lako rešive, počeo je ozbiljno da sumnja u celu nagradnu igru.

– Na računu iz restorana gde su ministarstva u Nemanjinoj pojavila se greška koje nema u pravilima igre.

Dodatnu sumnju, Goranu su, priča on, podgrejali i računi iz restorana Uprave za zajedničke poslove republičkih organa Srbije, koji se nalazi u Nemanjinoj 22-26, gde su smeštana brojna ministarstva Srbije.

Objašnjava da je kao informatički stručnjak službeno boravio u toj zgradi i svratio do restorana. Iskreno kaže da je od zaposlenih koji rade „na kasi“ zatražio „ostavljene račune“ i otkriva da je dobio „dve pune kese“.

Međutim, na računima se, kako kaže, pojavila greška „račun nije validan“ koju do tada, kao aktivan učesnik nagradne igre nije primetio nigde na računima iz „običnih“ trgovina i restorana.

– Znam da je pravilima igre zabranjeno učešće zaposlenima u Ministarstvu fiinansija i sektorima koji učestvuju u organizaciji, ali u taj restoran dolaze i zaposleni u drugim ministarstvima koji mogu da učestvuju. Mene kao gosta niko nije obavestio da računi nisu validni. Zašto, recimo ne mogu da učestvuju ljudi iz ministarstva poljoprivrede ili prosvete, bilo kog drugog ministarstva, ako su uredno platili račun u restoranu i odradili posao za državu. Neko objašnjenje mora da postoji, a ja ga kao gost nisam dobio, sumnjičav je Goran.

aplikacija račun
Foto: Privatna arhiva

On na kraju zaključuje, da je zvaničnim putem o svemu obevestio i pitao nadležne institucije, ali da mu danima niko ne odgovara, što kako navodi, samo podgreva sumnje.

– Da su mi rekli bilo šta, da su mi na prvi mejl odgovorili, verovatno bi zadovoljili moju sumnju. Ovako, pakovalo se samo jedno na drugo. Kada više stvari ostane nedorečeno, onda to budi ozbiljnu sumnju. Pogotovo što se građanima poklanjaju stanovi u izgradnji i gde uopšte nije jasno definisano, ko te stanove pravi, kada će biti završeni i kad će biti useljivi, skeptičan je on u vezi sa ovom državnom nagradnom igrom.

Odgovor nadležnih

Portal Nova.rs je u vezi sa svim navodima Gorana Živkovića zatražio odgovore od Ministarstva finansija, a pitanja su poslali i na zvaničan mejl nagradne igre „Uzmi račun i pobedi“.

Iz Ministarstva finansija nisu dobili nikakav odgovor, a sa mejla organizatora igre obavešteni su da na svako pitanje građana odgovaraju u roku od jednog dana, te da sve odgovore javno objavljuju u sekciji „Pitanja i odgovori“. Naveli su i da dodatna objašnjenja građanima šalju na mejl sa koga su uputili pitanje, što se prema Goranovim tvrdnjama, u njegovom slučaju nije dogodilo.

Objasnili su i da su svi predlozi građana za unapređenje rada aplikacije prosleđeni Poreskoj upravi, te da će, ukoliko postoji mogućnost, biti primenjeni u narednom kolu nagradne igre.

Kada su u ptanju fiskalni računi iz restorana u Nemanjinoj 22-26 istakli su da oni mogu da učestvuju u nagradnoj igri i zamolili sve koji su imali problem da ih unesu u aplikaciju, pošalju „skrinšotove“ obaveštenja, kako bi mogli da sprovedu detaljnu proveru.

Izvor: Nova.rs

Promenada Novi Sad namagarčila kupce, reklamirali poklon kartice, ljudi kupovali kao ludi pa ostali kratkih rukava

Čitajte Luftiku na Google vestima

Ekipa Luftike

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

77 Shares
Share via
Copy link