Magazin

Porodični eko-biznis: Pioniri proizvodnje papirnih slamčica u Srbiji

Porodica Filipović koja stoji iza biznisa “Fill” je pionir u proizvodnji papirnih slamčica u Srbiji. Više nisu jedini na našem tržištu, ali kažu da ih to posebno raduje, jer im je drago što su i drugi rešili da idu njihovim koracima i što su ljudi svesniji štetnog uticaja plastike na životnu sredinu.

Kako se rodila ideja za eko biznis koji podrazumeva proizvodnju papirinih slamčica koje su biorazgradive i kakav je bio put od ideje do realizacije ispričao nam je Dragan, vlasnik porodičnog biznisa  Fill papirne slamčice.

“Oduvek smo bili preduzetnički tipovi. Želeli smo da imamo nešto svoje, nešto što smo nas dvoje osnovali, pripremili i podigli na noge. I tako smo krenuli u istraživanje.

Oh, bilo je baš teško tih istraživačkih dana. Odakle da krenemo, koju granu proizvodnje da izaberemo, sa čim ćemo se sve suočiti… Odlučili smo da krenemo od sitnih stvari koje se svakodnevno konzumiraju i da ispitujemo njihove sastave i upotrebu.

Tako smo došli do plastičnih slamčica. Tu kreće ceo istraživački razvoj. Počeli smo da posećujemo sajmove, da iščitavamo tone i tone materijala o plastici kako i na koji način utiče na nas i našu životnu sredinu.

U tom nekom periodu je krenula i kampanja na globalnom nivou u vezi sa kugom plastike i plastičnih slamčica koje zagađuju okeane ali i ugrožavaju životinjski svet u njima.

I to je bilo to – to je bila naša početna stanica za pokretanje biznisa – papirne, ne plastične slamčice.

Pioniri u poslu jesmo, ali nismo više jedini. Kad smo pokretali proizvodnju dosta ljudi nije ni znalo o čemu im pričamo, sad je već malo drugačije. Ljudi su svesniji koliko plastika šteti i zagađuje okolinu. Drago nam je što smo podstakli i druge da krenu našim koracima. Tržište je dovoljno veliko za sve nas.”

Kupci pozitivno reaguju na papirne slamčice, dopada im se i dizajn i funkcionalnost proizvoda. Kao glavne razloge zašto bi trebalo da prestanemo sa upotrebom plastičnih i koristimo papirne slamčice, Dragan navodi kvalitet, dostupnost i odnos sa kupcima koji on i njegova supruga pažljvo neguju.

“Naša očekivanja u ovom momentu nisu velika, velike su nam misli i želja da polako i s vremenom porastemo, a pre svega da edukujemo ljude u Srbiji zašto papirne a ne plastične slamčice.”

Svedoci smo da je u Srbiji plastika svuda, najviše u našim rekama. Plastične slamčice koristimo jednokratno, a njihovo razlaganje traje dugi niz godina, do mikroplastike koja je ponovo u našoj vodi, hrani.

Dragan kaže da se javnost u Srbiji polako ali sigurno  budi kada je u pitanju upotreba plastike.

Deca prate primere odraslih i upravo su najmlađi nada da će usvojiti zdrave navike i promeniti našu ekološku budućnost. Pitali smo čemu ova porodica uči svog najmlađeg člana:

“Fill beba je sa nama od početka. Još dok je bila u stomaku bila je deo strategije poslovanja Fill. Učimo je pre svega da vrednuje stvari.

U junu puni dve godine i već sad su joj slamčice nezaobilazna stanica kad pije vodu ili sokiće.

Nigde ne ide bez naših slamčica. Čak i kad smo na nekom putovanju, restoranu ili kafiću. Ukoliko oni nemaju papirne slamčice, ona ima svoje.

Deca se uče od malena. Mi joj puno pričamo i vodimo je svuda sa sobom. Kod nas kući slamčice su ‘must’.

Gleda šta mi radimo, pa to hoće i ona. Deca su nekad pametnija od nas.

Mladim roditeljima bismo poručili da pre svega budu prijatelji sa svojom decom, da im posvećuju pažnju i da im kroz igru skreću pažnju na stvari koje ne treba da rade.”

Aprilski protest nije šala: Ekološki ustanak jedini način da sačuvamo Srbiju!

Julija Vojinović

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

generic vignette (DESK luftika.rs)
133 Shares
133 Shares
Share via
Copy link