Magazin Putovanja

Pilot projekat avio-kompanije – leti bez prtljaga, a odeću iznajmi po sletanju

ezgif.com-resize
Foto: Ed Betz / AP

Vreme je za putovanja, ali ekološki prosvećena, pa vodite računa o broju kofera, čarapa i gaća koje nosite na put.

Tokom leta najveći broj ljudi putuje svetom, neki na bliža odredišta i najbližu im morsku obalu, a drugi u udaljenije zemlje ili čak one egzotične, daleke krajeve.

Kuda god da su se uputili, sa sobom, svakako, nose prtljag. I dok se jedni pakuju krajnje racionalno, drugi gotovo da prebacuju sadržaj celog ormara u torbe i kofere. Pitanje prtljaga poslednjih desetak godina posebno je intenzivirano otkako većina putnika leti niskotarifnim kompanijama.

One u osnovnoj ceni dozvoljavaju samo manje torbe, a sve više od toga se dodatno naplaćuje, a to je prisililo mnoge da nauče sve potrebne i neophodne stvari da utrpaju u ranac ili manju torbu koju nose sa sobom u kabinu.

Motivišu se putnici da ponesu samo najosnovnije stvari, ostalo rentiraju

Poslednjih godina putovanje sa manje prtljaga postalo je i pitanje ekologije, jer sa manjom količinom stvari na letu avionom smanjujemo i svoj ugljenični otisak. Upravo je to pozadina neobične odluke, odnosno pilot projekta koji se upravo sprovodi u Japanu.

Avio-kompanija “Japan Airlines” pokrenula je akciju “Any Wear, Anywhere?”, što je na engleskom igra reči koje znače “bilo kuda” i “bilo šta obući.”

Putnici koji putuju sa ovom kompanijom motivišu se da ponesu samo manju torbu, a sve ostalo unajme po dolasku na destinaciju.

Meri se uticaj na životnu sredinu

Avio-kompanija računa da se sa manjom težinom prtljaga u avionu smanjuje i potrošnja, a samim tim i uticaj na okolinu. Opcija je ponuđena svim putnicima koji dolaze iz inostranstva u Tokio, Osaku ili Fukuoku.

Tokom trajanja ovog pilot projekta meriće se koliko se smanjila potrošnja i zagađenje, ali i sam interes i zadovoljstvo putnika koji od njih unajme odeću, te će prema tome doneti odluku o budućnosti projekta.

U ovoj akciji mogu učestvovati svi putnici ove kompanije do kraja avgusta.

Putnici putem sajta biraju odeću koja ih čeka na odredištu

Evo kako sve funkcioniše. Putnik mora najpre da ode na stranicu akcije “Anywearanywhere.store” i tamo odabere odeću koja najbolje odgovara sezoni njegove posete i prirodi aktivnosti koje ima u planu.

U ponudi je i ozbiljnija poslovna odeća, kao i ležerniji komadi za turističke posete. Upisuje broj svog leta, mesto na koje želi da mu se odeća dostavi (a to može biti bilo koji hotel u ova tri grada), i plaća uslugu.

Rezervaciju mora napraviti najmanje mesec dana pre puta, a odeću mora vratiti u roku od dve nedelje. Odeća nije nova, ali se sva hemijski čisti i pere pre rentiranja sledećem putniku.

Smeštaj, hrana i odeća – sve je to deo lokalnog iskustva

“Širom sveta postoji sve veći pokret za promovisanje održivog turizma. Putnici sve više žele donositi održive odluke u vezi sa odredištima putovanja, smeštajem, prevozom, ali još uvek nemaju dovoljno opcija. Na primer, većina putnika sada uživa u jelu u lokalnim restoranima i odseda u hotelima na odredištu, ali svoju odeću nose od kuće.

Koncept ove usluge je da se pruži iskustvo putovanja sa minimalnom količinom prtljaga, ponudom unajmljivanja odeće na samom odredištu, čime se stvara ekološka vrednost.

Širenjem upotrebe ove usluge, cilj nam je da stvorimo okruženje u kojem putnici mogu koristiti lokalne opcije za sve aspekte svoje odeće, hrane i smeštaja, pretvarajući putovanja, i ona poslovna, u održiva iskustva”, navela je avio-kompanija u saopštenju kojim je predstavila uslugu.

Ekolozi: “Odgovornost sa kompanija se prebacuje na pojedinca, to nije rešenje”

Iako ideju pozdravljaju kao zanimljivu, ekološki aktivisti širom sveta imaju i zamerke. Ističu da je inovacija sjajna i da je lična odgovornost važna, ali da bi trebalo paziti da ne odvrati od stvarnih promena sistema koje su neophodne.

“Slično kao i dobrovoljne kompenzacije ugljenika, ova akcija prebacuje teret odgovornosti sa avio-prevoznika na pojedince. Primera radi, nužna je stroža regulacija i pravedniji porezi na gorivo,” komentarisali su iz britanske aktivističke kompanije “Responsible Travel”.

Izvor: Putni Kofer

Turske avio-kompanije nagradile pse koji su spašavali živote letom u 1. klasi

Čitajte Luftiku na Google vestima

Luftika

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

Share via
Copy link