TripAdvisor je sajt namenjen svima onima koji vole da putuju, razmenjuju iskustva, fotografije i savete o najboljim restoranima, kafićima, hotelima i mestima koja morate obići širom sveta. Na sajtu trenutno postoji preko 200 miliona komentara, a sadržaj uglavnom kreiraju posetioci sajta kojih za sada ima oko 60 miliona. Mnogi stranci imaju naviku da kada odlaze negde obavezno provere šta kaže TripAdvisor.
U Srbiji ovaj trend možda još uvek nije zaživeo, ali je sve više onih koji prave naloge na ovom sajtu, komentarišu i razmenjuju iskustva i kritike. Za Novi Sad, ukupno postoji oko 5.000 komentara, od toga najviše, skoro polovina, odnosi se na restorane.
Pogledajte najposećenije zemlje na svetu
Iako saveti na TripAdisoru i drugim sličnim sajtovima mogu biti veoma korisni, dolazimo do neizbežnog pitanja, može li im se verovati? U svetu moderne tehnologije, najlakše je napraviti 10 različitih naloga, registrovati se i napisati 10 pozitivnih komentara o nekom mestu. Može li zabačeni bife sa Riblje pijace postati elitni restoran? Može, naravno!
Postoji niz mera i filtera kroz koji svaki objavljeni komentar mora da prođe. Ipak, morate razviti neki sopstveni filter, ako odlučite da se oslonite na TripAdvisor na svom sledećem putovanju. Pre nego što osudite neki hotel ili odlučite da nikada ne odete u neki restoran, pogledajte ko su osobe koje ostavljaju recenzije? Odakle su, gde su još bili?
Pre svega, ne gledajte samo procente i konačan rejting, pročitajte te komentare. Često bogati Amerikanci ostavljaju negativne komentare prosečnim hotelima jer su navikli na vrhunsku uslugu, pa ako ih u sobi ne čeka Evian voda, loše ocene hotel. Takođe, ima ljudi koji ocenjuju restorane, a najmanje pažnje posvećuju hrani. Glavna rečenica “Nikada se ovde neću vratiti“ i niska ocena ne ukazuju uvek na zaista loš restoran. Toga postanete svesni tek kada pročitate ceo komentar i vidite da je hrana u stvari bila odlična, a ocena je niska jer u ženskom toaletu nije bilo sapuna i muzika je bila užasna.
Pogledajte najlepše turističke destinacije ove jeseni
Ovakvi i slični komentari nikako nisu verodostojni, pa zato dobro obratite pažnju na detalje, ako već odlučite da svoje poverenje pružite TripAdvisoru. Ovom problematikom bavio se i engleski The Guardian, a njihov novinar kaže da se on lično, više oslanja na lokalne onlajn vodiče koji često imaju mnogo bolje informacije.
TtripAdvisor sa ponosom ističe da su svi njegovi korisnici autentični putnici, i da su recenzije tačne, iskrene i pouzdane. Slogan glasi „Recenzije kojima možete verovati”. Ipak, ovo je dovedeno u pitanje 2011. godine kada je britanski Advertising Standards Authority (ASA) pokrenuo čak i formalnu istragu o TripAdvisoru, nakon što je dobio brojne žalbe o „netačnoj tvrdnji da stranica objavljuje isključivo pouzdane i iskrene recenzije putnika-korisnika usluga”. ASA je na kraju zaključila da TripAdvisor „ne bi smeo tvrditi ili implicirati da su sve recenzije delo autentičnih putnika, odnosno da su sve iskrene, autentične i pouzdane” te je, kao rezultat toga, TripAdvisoru naloženo da sa svoje britanske internetske stranice ukloni pomenuti slogan.
Istraživanja kažu da svaki treći putnik u svetu negde između pakovanja kofera i rezervisanja avionske karte, proveri i šta kaže ovaj popularni sajt. Ako ste i vi među njima, obratite pažnju i na neke od detalja na koje smo vam ukazali.
Dodaj komentar