Ko jednom proba onlajn bankarstvo ne vraća se na šalter, kažu ljudi iz struke, objašnjavajući da je taj način plaćanja ne samo brži i komforniji, nego i sigurniji.
U njegove benefite uverili su se mnogi, a u nedostatke Novosađanin Dejan Panić, koji je račun za komunalne usluge za jun 2021. platio, kako kaže, u julu prošle godine, da bi ovih dana dobio rešenje od izvršitelja.
Naime, kako na račun Informatike nije prispelo 8.099 dinara, na ime starog duga morao je da uplati nešto više od 16.000 dinara, saznaje N1.
Budući da na njegovoj evidenciji uplata preko aplikacije piše “izvršeno plaćanje”, po dobijanju rešenja od izvršitelja, Dejan je otišao na šalter Informatike.
– Tamo mi kažu da uplata nije legla i da vidim sa svojom bankom. Odem u Banku Intezu gde mi kažu da je račun plaćen i u istom momentu storniran. Kažu, dešava se kad plaćate preko QR koda. U banci su mi još rekli da moram da vodim računa o tome šta mi je plaćeno, šta nije. i da uvid u to imam u izvodu sa računa koji dobijam krajem meseca – navodi Panić. Napominje i to da na računu Informatike nije pisalo da ima bilo kakav dug.
Prema odgovoru koji je Dejanu uputila Banka Inteza, a u koji je redakcija N1 imala uvid, banka je platni nalog primila, obradila, poslala na plaćanje, ali je on u instant platnom sistemu odbijen, jer banka primaoca “nije bila u mogućnosti da u predviđenom vremenu prihvati nalog”.
– Šta to sada znači? Da neko može da me tuži jer plaćanje nije izvršeno. Treba da platim nešto početkom meseca i narednih 30 dana nisam siguran da li je ta uplata prošla – kaže Panić.
Novac je Dejanu vraćen, a podaci o svim plaćanjima dostupni su mu, ističe se, u mobilnoj aplikaciji.
Kada se odbijaju instant nalozi za plaćanje
U Narodnoj banci Srbije kažu da bude slučajeva da se instant nalozi za prenos novca odbiju.
Kako navode, “izvršavanje instant naloga za prenos zavisi od, na primer, ispravnosti podataka u nalogu koje je uneo platilac, raspoloživih sredstava na računu platiocа, tehničkih uslova banke platioca da u propisanom roku pošalje nalog u sistem, ali i banke primaoca sredstava da u propisanom roku prihvati od strane sistema, odnosno odgovori da li prihvata ili ne prihvata taj nalog (zavisno od toga da li uneti račun primaoca postoji i sl.).
Ko mora da obavesti korisnika
U NBS ističu da, kada se plaćanja obavljaju korišćenjem aplikacija mobilnog bankarstva, u zavisnosti od aplikativnog rešenja banke i ugovorenog načina obaveštavanja, korisnik informaciju o ishodu transakcije dobija na različite načine: putem SMS poruke, notifikacione poruke u okviru same aplikacije, ali i posebnim pregledima izvršenih, odnosno odbijenih transakcija.
„Platiočeva banka dužna je da, u skladu sa propisom NBS, nakon dobijanja obaveštenja iz sistema da je instant plaćanje odbijeno, odmah obavesti platioca o tome, na način utvrđen ugovorom o platnim uslugama i opštim uslovima poslovanja, kao i, ako je to moguće, o razlozima odbijanja. Banka je dužna i da platiocu odmah izvrši povraćaj novčanog iznosa iz tog naloga, odnosno da oslobodi rezervisana novčana sredstva“, ukazuju u NBS.
Izvor: N1
Dodaj komentar