Magazin Srbija

U trenutku ostao bez 3.500 dinara: Kod onlajn plaćanja mnogi prave ovu grešku, ali postoji način da povratite novac

Plaćanje računa onlajn

Pametni uređaji i elektronsko bankarstvo omogućili su nam da mnoge usluge plaćamo onlajn, uključujući i mesečne režije, izbegavajući na taj način dosadno čekanje u redovima, a ovim putem neretko prebacujemo novac na račun drugog fizičkog ili pravnog lica.

Međutim, prilikom ukucavanja broja računa može doći do greške, pa se tako može desiti da novac završi na neželjenoj adresi, a da mi ostanemo i bez novca i sa neplaćenim računima.

„Sreća što nije bio u pitanju veći iznos“

U ovakvim situacijama ključna je brzina, ali i određena doza sreće kako bi povratili uplaćeni novac, koju čitalac portala Nova, Nebojša K,  ipak nije imao, pa je tako ostao bez 3.500 dinara.

Nebojša je, naime, pogrešno ukucao broj računa, te je njegov novac otišao na adresu na koju nije trebalo da ode.

Nakon samo 10 minuta, shvatio je da je pogrešio i pozvao je svoju banku, ali mu je rečeno da ništa ne može da se uradi po tom pitanju, budući da je uplata već prošla.

– Jedina je sreća što nije bio veći iznos u pitanju, mada mi je žao i ovako bačenih para – prokomentarisao je on.

Ako ste pogrešili, postoje 2 mogućnosti

Kako je za Novu objasnio Dejan Gavrilović iz udruženja potrošača „Efektiva“, uglavnom se dešava da ljudi na uplatinici pogrešno upišu ili otkucaju u aplikaciji broj računa ili poziv na broj, a u tom slučaju postoje dve mogućnosti.

– Ako je uplata prošla i legla na taj pogrešan račun, korisnik ne može da uradi ništa sem da proba da kontaktira vlasnika tog računa i zatraži povraćaj sredstava.

A u slučaju da nije kasno i da uplata još uvek nije prošla, banka može da stornira uplatu, ali može i da za to naplati penale koji mogu da idu i do 1.000 dinara – navodi Gavrilović.

Prema rečima Dejana Gavrilovića, aplikacije prepoznaju kada je broj koji ste ukucali nevažeći i onda uplata ne može ni da se izvrši. Međutim, ako „pogodite“ broj računa koji zaista postoji, uplata će leći vlasniku tog računa.

To koliko vremena uplatilac ima pre nego što uplata prođe razlikuje se od slučaja do slučaja i zavisi kojom brzinom banke obrađuju podatke.

Plaćanjem preko QR koda nema greške

Sa druge strane, generalni sekretar Udruženja banaka Srbije Vladimir Vasić navodi da su se ovakve situacije značajno smanjile sa porastom broja ljudi koji koriste uplatu preko QR koda, gde prostora za grešku nema.

– I Narodna banka Srbije je u septembru prošle godine savetovala građane da koriste ovaj način plaćanja, što je sve češće i slučaj, pa ni banke onda više ne naplaćuju penale u velikoj meri – rekao je Vasić.

Banke ne mogu da veruju na reč

Dejan Gavrilović ističe da praksa banaka nije da građanima vraćaju pogrešne uplate „na reč“, jer bi to otvorilo put mnogim prevarama.

– Zamislite situaciju da neko recimo uplati sredstva za registraciju automobila, uzme potvrdu koja mu je potrebna, a onda kasnije traži povraćaj sredstava banci pod izgovorom da je pogrešio. Banke to zaista ne mogu da dozvole – ističe Gavrilović.

Prema tome, jedina opcija koju neko ko je pogrešio broj računa a uplata je prošla ima, jeste da zahteva od nekog kome je taj novac legao da ga vrati.

Međutim, prema rečima Vladimira Vasića, da li će novac biti vraćen je uglavnom stvar volje tog ko je novac primio.

– U slučaju da se radi o iznosu od oko 100 evra ili više, uplatilac može da podnese krivičnu prijavu kako bi vratio svoja sredstva – zaključuje Vasić.

Izvor: Nova

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
49 Shares
Share via
Copy link