Crveni taksi koronavirus
Foto: Crveni taksi
Koronavirus Novi Sad

Vlasnici taksi službi u Novom Sadu – putnici bezbedni, ali je opstanak firmi pod pitanjem

Nakon ukidanja gradskog autobuskog saobraćaja, taksi službe postale su jedino javno prevozno sredstvo. Vanredno stanje i mere koje se mahom odnose na zabranu kretanja građana su ozbiljno poljuljale opstanak ovih kompanija. Ekipa Luftike razgovarala je sa vlasnicima nekoliko najpopularnijih taksi službi u Novom Sadu.

Dezinfekcija automobila i nošenje opreme

Putnici su, prema rečima sagovornika Luftike maksimalno obezbeđeni od prenosa zaraze, jer su na snazi obavezujuće mere zaštite.

Od Grada su dobili zaštitne maske, rukavice, alkohol i dezinfekciona sredstva. Nakon svakog putnika automobili se dezinfikuju, a vozači su u obavezi da nose maske i rukavice.

Cene nisu menjane, jer su i one propisane uredbom Grada i iste su kao i tokom redovnog stanja.

Poslovanje i opstanak taksi službi ugroženo

Veliko je pitanje opstanka taksi kompanija, jer je poslovanje značajno ugroženo zbog strogih mera koje se odnose na kretanje građana.

Otkaza kažu da nije bilo, jer sa vozačima sarađuju kao sa preduzetnicima, ali mnogo je onih koji su svojom voljom prestali da rade.

– Ne znam kako ćemo opstati. Firma postoji već 20 godina i ovo je prvi put da nisam isplatio plate radnicima. Nemamo sredstava, nemamo ljudi, nema posla – rekao je Miroslav Andevski, vlasnik Delta taksija iz Novog Sada.

Iz Taksija SOS Gogić tim poručuju da firma posluje sa prepolovljenim kapacitetima i da je stanje teško.

– Ima mnogo vozača koji imaju više od 65 godina, tako da oni ne mogu da rade, zbog zabrane kretanja. Međutim, bilo je i dosta onih sa kojima smo sporazumno prekinuli saradnju jer ljudi nemaju sredstava da rade. Ne isplati im se da sipaju gorivo, pa da urade nekoliko vožnji – izjavio je za Luftiku vlasnik ovog preduzeća Goran Gogić, dodajući da je poslovanje ugroženo strogim merama kretanja i policijskim časom.

– Posla gotovo da nema, firme ne rade, taksisti nemaju koga da voze. Teško je – rekao je on.

Crveni taksi iz Novog Sada radi sa 10 posto kapaciteta, ali iz ove kompanije stiže nešto pozitivnija poruka.

– Napravio sam plan. Ako ovo potraje do juna, mi ćemo “pregrmeti” bez nekih većih problema. Solventni smo. Ali ako potraje duže od toga, dospeli bismo u problem – rekao je Mile Grandić, vlasnik Crvenog taksija.

I u njegovom preduzeću veliki broj vozača je svojovoljno prekinuo da radi. – Mnogi od njih imaju decu, starije članove porodica i nisu želeli da se izlažu riziku – rekao je vlasnik Crvenog taksija iz Novog Sada.

Taksi službe pokazale veliku solidarnost i humanost

Iako je stanje veoma teško i suočeni su sa do sada možda i najvećim izazovom za opstanak poslovanja, naši sagovornici ističu da moramo pokazati solidarnost i pomoći onoliko koliko možemo. To su pokazali i svojim primerom.

Taksi SOS Gogić tim je već bio vest u skoro svim medijima, kada su organizovali akciju prevoza medicinskih radnika  potpuno besplatno.

– Nijedno taksi udruženje nas nije podržalo, mi smo sami to organizovali i uspeli smo. Imali smo preko 700 vožnji – iskren je Goran Gogić, vlasnik ovog taksija. Rekao je da su njegovi vozači pokazali veliku hrabrost i humanost jer su bili izloženi potencijalnoj zarazi prevozeći medicinsko osoblje. – Poštujemo sve mere prevencije, nosimo zaštitnu opremu, dezinfikujemo automobile i nije bilo nikakvih problema. Nijedan naš vozač nije zaražen i drago nam je da smo pomogli – dodao je on.

Crveni taksi se organizovao tako da onim vozačima koji trenutno rade omogući jednaku priliku za zaradu. Iako rade sa svega 10 posto kapaciteta, oni koji rade, to čine podeljeni na parne i neparne brojeve. Jednim danima rade jedni, drugim danima drugi.

– Ceo profit, cela zarada ide njima. Firma ih je oslobodila bilo kakvih obaveza. Mi trenutno poslujemo sa prihodom “nula”, ceo pazar ide vozačima – rekao je Mile Grandić dodavši da je to najmanje što su mogli da učine.

– Važno je da ovo preživimo, a ima vremena posle da radimo više i bolje i da nadoknadimo sve što sad gubimo – zaključio je Grandić.

Najpoznatiji novosadski taksista: Od raja do pakla i nazad

BONUS VIDEO

Ne zaboravite da lajkujete Luftiku

Ana Marković

Ana Marković

Štreber i boem. Bosanka i Banaćanka. Novinar. Hodajući detektor laži i emiter istine. Omiljenost - miris uštipaka u 9 ujutru, selo, leto i grlati petao, crk'o dabogda.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

Share via
Copy link