restoran-pogresnih-narudzbina
Lifestyle Magazin

Restoran pogrešnih narudžbina je lokal iz kojeg svi gosti izlaze sa osmehom na licu

Japan je divna i neobična zemlja, a Japanci kulturan i gostoprimiv narod bogate istorije. Ono po čemu su svakako prepoznatljivi jeste njihova tačnost. Japanci retko kada prave greške, a i kada slučajno dođe do nekog problema učiniće sve da stvari što pre izglade.

Siruno smo da će vas zato iznenaditi podatak da u Tokiju postoji restoran u kojem su greške svakodnevne, ali su mušterije više nego zadovoljne, prenosi Buka.

Svi konobari su ljudi sa demencijom

Restoran pogrešnih narudžbina u Tokiju radi stvari malo drugačije od ostalih restorana na svetu.

“Pomislićete da je to ludost – restoran u kojem ne mogu čak ni narudžbinu da zapamte“, navodi se u opisu restorana.

„Svi naši konobari su ljudi sa demencijom. Oni će možda, a možda i neće, zapamtiti vašu narudžbinu.“

Iako se ovakav koncept čini u suprotnosti sa japanskom kulturom, on zapravo odražava realnost japanskog društva u 21. veku: stanovništvo Japana stari i procenat starijih ljudi je već izuzetno visok.

Vlasnik beogradskog restorana nudi besplatan obrok ljudima koji nemaju novac

Sve više obolelih od Alchajmerove bolesti

Iako su celi gradovi već počeli da organizuju svoje usluge u skladu sa rastućim brojem građana sa demencijom, sama demencija ostaje nedovoljno shvaćena.

U promotivnom filmu, producent restorana Shiro Oguni kaže: „Ljudi veruju da ne možete ništa sami uraditi i bolest često znači izolaciju od društva. Mi želimo da promenimo društvo kako bi ono postalo opuštenije. Sa ili bez demencije, možemo živeti zajedno u harmoniji.“

U filmu možete vidjeti na delu njihov tim konobara sa demencijom. Neki od njih su srednjih godina, neki su u desetoj deceniji života, ali čini se da svi znaju kako uspostaviti dobar odnos sa mušterijama — što je ključna veština u radu sa ljudima, naročito kada dođe do greške.

Možete ih videti kako donose narudžbine, ispravne i pogrešne, ali čini se da gosti u oba slučaja uživaju u iskustvu.

„37% naših narudžbina su pogrešne,“ navodi se u izveštaju restorana, “ali 99% naših mušterija je izjavilo da su zadovoljni.“

Ovo otkriva još jednu istinu o japanskoj kulturi, koju će priznati svako ko je jeo u Japanu: šta god da naručite, verovatnoća da će to biti izvrsno je otprilike 100%.

„Ako dobijete nešto što niste naručili, možete samo slegnuti ramenima i sa osmehom prihvatiti ono što vam je donešeno. Negujemo ovakvu vrstu komunikacije gde su ljudi brižni, opušteni i otvoreni. Mušterije dolaze otvorenog uma i budući da očekuju greške, oni ih prihvataju bez problema, što stvara atmosferu prihvatanja. Želimo opuštenije i tolerantnije društvo“, poručuju iz restorana.

Novosadski restoran odbio porodicu Đoković zbog MHE i podelio srpsku javnost

Ne zaboravite da lajkujete Luftiku