Magazin

Promene i simptomi koji ukazuju na pad imuniteta

Devojka leži prehlađena u krevetu

Zadatak našeg imunološkog sistema jeste odbrana od virusa i bakterija, koji su glavni uzročnici raznih bolesti. Imunitet radi tako što u susretu sa mikrobima stvara posebna antitela. S obzirom na to da mnogi virusi često mutiraju, ne možemo dugoročno biti zaštićeni. Protiv svake zaraze telo mora da proizvede nova antitela.

Kada je oslabljen, imunološki sistem ne može da da pravilan odgovor na napadača. Čest umor, podložnost upalama i prehladama su jasne promene koje ukazuju na pad imuniteta. Po čemu se još prepoznaje ovo stanje i kako da ojačamo odbrambeni sistem, pročitajte u tekstu.

Koji su znaci oslabljenog imuniteta?

Primarni simptom slabog imunološkog sistema je osetljivost na infekcije. Osoba sa slabim imunitetom biće podložnija infekcijama nego drugi ljudi, a oporavak od ovih bolesti kod njih duže traje. Velike su šanse da će se suočiti sa infekcijom koju osoba sa jačim imunološkim sistemom uopšte ne bi dobila.

Neke od najčešćih infekcija su upale kože, grip i prehlada, bronhitis, upala pluća i meningitis. Pored toga, može doći i do razvoja različitih autoimunih poremećaja, upale unutrašnjih organa, anemije, gubitka apetita, dijareje i grčeva. 

Koža kao ogledalo slabog imuniteta

Vaša koža je prva prepreka mikroorganizmima koji napadaju telo. Zbog toga će upravo njen izgled biti savršena slika toga koliko dobro vaš imuni sistem radi svoj posao. Svrab, crvenilo i suva koža lošeg kvaliteta česti susimptomi upale. Ukoliko je pritom osip bolan i ne prolazi, onda je to definitivno signal da u organizmu postoji neko žarište.

Bolne afte i herpes na usni koji svrbi, takođe su znaci koji ukazuju na to da je potrebno ojačati imuni sistem. Crvenilo i peckanje na usnama, često praćeno neprijatnim zadahom i prepoznatljivi mehurići ispunjeni vodom koji se mogu javiti čak i na jeziku pokazuju da je telo napao virus herpes zoster. Ovaj virus je jedan od onih mikroba koji se najčešće povezuju sa padom imuniteta.

U potrazi za rešenjima problema uvek se možete potražiti lek iz prirode. Koristite blage čajeve na bazi kamilice i žalfije za ispiranje usta da uklonite afte. Bolne i neugledne ranice na usni oslobodiće vas mast za herpes na bazi propolisa i lekovitog bilja i pritom regenerisati vašu kožu.

Stop virusima i prehladi

Respiratorne infekcije koje se navraćaju

Čini vam se da ste se tek oslobodili prehlade, a ponovo osećate bol u grlu, kijate i kašljete. Uzimanje antibioitika više od dva puta godišnje takođe je znak da vaše telo ne može samostalno da se odbrani od bakterija i virusa. Hronične upale sinusa, infekcije uha više od četiri puta godišnje, ali i ozbiljnije manifestacije kao što je upala pluća pokazatelji su oslabljenog imuniteta. 

Anemija  očigledno upozorenje

Bleda koža, krhki nokti, suva kosa, lako zamaranje i ubrzan rad srca su simptomi koji ukazuju na anemiju, stanje koje je i te kako povezano sa oslabljenim imunitetom. Nizak nivo gvožđa u krvi kao posledica dugotrajnih upalnih procesa u organizmu je još jedan alarm upozorenja. Kada u telu nema dovoljno ovog minerala, onda ono nije sposobno da stvara hemoglobin, što povećava njegovu osetljivost na infekcije. Laboratorijskom analizom krvi hematolog može potvrditi problem i usmeriti vaš tok lečenja. Sasvim je izvesno da će prvi korak koji morate preduzeti biti jačanje imuniteta. Promenom načina ishrane, uvođenjem suplemenata, a kod težih oblika i injekcija gvožđa popravićete i soju krvnu sliku i imuni sistem.  

Problemi sa varenjem

Ako patite od probavnih problema poput dijareje, stomačnih infekcija i mučnine koji se ponavljaju, to je znak da vaš imuni sistem može biti oslabljen. 

Odlika jakog imuniteta je i zdrava crevna flora. Kada su vam bakterije u crevima uravnotežene, to znači ujedno i ravnotežu imunog sistema. Međutim, kada dođe do poremećaja u stepenu bakterija u digestivnom traktu, to će imati uticaja i na vaš odbrambeni sistem. To ne treba da iznenadi, jer upravo u osetljivosti organizma na hranu treba potražiti uzrok pada imuniteta. 

Hrana, tačnije proteini, liči na viruse ili bakterije, a naš imuni sistem stvara antitela da se bore protiv toga. Posledice te borbe su već navedeni stomačni problemi. Sa druge strane, upravo zbog nemogućnosti da se vari hrana, organizam može patiti od nedostatka hranljivih materija koje su mu neophodne. Bez vitamina i minerala, imunitet ne može ojačati.

Prekomerni umor

Jedan od glavnih simptoma slabog imuniteta je osećaj iscrpljenosti i umora. Ako se lako zamarate i pri najmanjem naporu, onda bi to mogao biti znak da vaša imunološka funkcija i nije velika. Nivo kortizola igra važnu ulogu u regulisanju imunološkog sistema, povišeni ili sniženi kortizol ima štetan uticaj na vaš imuni sistem, što dovodi do umora. Neke autoimune bolesti takođe dovode do umora.

Kako da ojačate imunitet i ostanete zdravi

Jedan od najlakših načina da osoba sa slabim imunološkim sistemom ostane zdrava jeste sprovođenje dobre i pravilne lične higijene. Ovo se pre svega odnosi na često pranje ruku: pre i posle jela i pripreme obroka, nakon kijanja ili kašljanja, nakon kontakta sa nekim ko je bolestan, nakon korišćenja toaleta ili pomaganja detetu da koristi kupatilo, nakon kontakta sa životinjom, ali i životinjskom hranom ili otpadom, te nakon izbacivanja smeća. Pravilnim pranjem ruku značajno smanjujete svoje šanse da se razbolite. Slično pravilo važi i za oralnu higijenu. Četkajte zube najmanje dva puta dnevno. 

Trudite se da vaša ishrana bude izbalansirana. Zdrava hrana vam i te kako može pomoći u sprečavanju infekcija. Dovoljan unos vitamina i minerala će sasvim sigurno imati pozitivnog uticaja na vaš odbrambeni sistem.

Potrudite se da dovoljno spavate. Noćni san od 7 do 8 sati je od suštinskog značaja za zdravlje.

Budite fizički aktivni i što više vremena provodite u prirodi. Održavanje kondicije važno je za vaše sveukupno zdravlje, smanjuje nivo stresa, a samim tim i nivo kortizola u telu. 

Upravljanje stresom je tako jedan on načina da poštedite svoj sistem odbrane. Držite stres pod kontrolom tako što ćete redovno ići na masaže, praktikovati jogu i meditaciju ili se  opustiti uz neki hobi.

Porazgovarajte sa svojim lekarom o vakcinacijama. Saznajte kojim vakcinama se možete zaštititi dok vaš imuni sistem ne ojača.

PARTNERI SAJTA


Share via
Copy link