setnja-sumom-imunitet
Magazin

Samo 30 minuta šetnje dubokom šumom štiti vaš imunitet dva meseca

Šetajući šumom barem jednom u svom životu, svako je uživao u lepotama prirode.  Osim uživanja u lepotama prirode šetnja sumom je odična i za vaš imunitet.

To je razlog zašto neki ljudi biraju živeti u šumama ili pored njih i zašto drugi ljudi putuju hiljade kilometara da šetaju u šumama Redwooda, prašumama Kostarike ili Ekvadora, presnosi BUKA.

Kupanje u šumi

Međutim, naučnici iz Japana su otkrili da je tradicija koja se naziva Shinri-ioku ili “kupanje u šumi” i dalje jaka, a zašto je to tako, razlozi su biohemijske prirode.

Naime, istraživači su ustanovili da boravak u šumi popravlja prirodni imunitet, koji je važan za sprečavanje raka kao i drugih hroničnih bolesti.

Kada su naučnici testirali ljude pre i nakon dvosatne šetnje šumom, pronašli su kod svih, osim kod jedne osobe, 50% i više T-zrnaca. Imali su niži krvni pritisak, osećali su smirenost, kao i bistrinu u glavi.

Šumsko drveće i biljke emituju u okolinu “antimikrobne hlapljive organske spojeve biljnih derivata, koji se nazivaju fitoncidi, da bi istrebili gljivice i bakterije”.

Gljivice i bakterije mogu biti problem za naš imunološku sustav, a ispostavlja se da ih ni drveće ne voli.

Šetnja dobra za stres, dijabetes i gojaznost

Šumska stabla su često stotinama, ako ne i hiljadama godina stara. Drveće i druge biljke, usavršile su zaštitu, odnosno spojeve koji mogu ubijati gljivice i bakterije.

Kada hodate šumom, vaš dah se sjedinjuje s ovim komponentama. Učinak traje oko 2 meseca.

Recimo, kada hodamo šumom mi se kupamo u njenom prirodnom imunitetu. Uronjeni smo u “fitohemijski” imunološki sastav šume.

Profesor King Li iz odeljenja za higijenu i javno zdravlje Nipon medicinske škole u Tokiju, predstavio je ovu priču američkoj naučnoj spisateljici Any Lenny Phillips.

U članku postoje preciznije informacije o efektima na specifične hormone, uključujući efekte noradrenalina i DHEA na stres i adiponektin. Naime, niži nivo adiponektina je povezan s dijabetesom tipa 2 i gojaznošću.

Pet navika za koje mislimo da nam gode, a zapravo nas uništavaju

Ne zaboravite da lajkujete Luftiku