Lifestyle Magazin

Nina (7) je za ovaj zadatak dobila 0 bodova, a pola Srbije ne može da shvati zašto

Zadaci iz škole i čudni kriterijumi ocenjivanja sve češće osvanu na društvenim mrežama. Nekada su u prvom planu biseri učenika, a nekada nastavnika i učitelja.

Pre malo više od mesec dana na Tviteru je osvanuo identičan matemički problem za koji je đak dobio nula bodova i postao hit na društvenim mrežama, a sada je jedna oštroumna Nina (7) iz Beograda napravila istu “grešku”.

Naime, reč je o matematičkom zadatku u kom se od učenika traži da napišu ciframa “sledeće” brojeve što može da se protumači na dva načina.

Svi smo se čudili jednom zadatku za osnovce i učiteljici koja nije imala razumevanja za drugačije razmišljanje

Ova devojčica je i pored objašnjenja nastavnika pre testa, razumela da treba da napiše sledeći broj u nizu, što bi takođe trebalo da bude uvaženo kao tačan odgovor. Evo šta kažu stručnjaci.

Da li biste ovo priznali kao tačan odgovor?

nina-zadatak-1
Da li biste ovo priznali kao tačan odgovor?

– Takav zadatak pripada uzrastu od 7-8 godina, kada je još uvek konkretno mišljenje učestalije od apstraktnog, i deca to vide i razumeju drugačije od nas. Na primer, na pitanje: “Šta je na slici?”, dete odgovara konkretno: “Park, sneg, oblaci…”, a odrasla osoba odgovara “Zima”. Kada razumete način na koji dete razmišlja, onda bi trebalo priznati odgovor, uz dodatno objašnjenje značenja reči “sledeće” u tom primeru – rekla nam je svoje mišljenje učiteljica Tatjana Krsmanović.

Dragana Stanković, školski psiholog, istakla je da možda dete u ovom zadatku nije napisalo ono što se od njega tražilo, ali je uvidelo logički niz što je mnogo značajnije od bodova koji se dobijaju za tačno rešen zadatak.

– Dete je ovim pokazalo zbunjenost što bar nije pohvaljeno od svog učitelja, ali i da je kod njega u toku razvoj jedne od najvažnijih sposobnosti koja će mu značiti za budući život i rešavanje svakodnevnih problema, a to je logično razmišljanje.

Kod dece logičko mišljenje se javlja u periodu od 7. do 12. godine, što se poklapa sa polaskom u školu. Međutim, na tom uzrastu ona mogu samo razmišljati o konkretnim stvarima koje trenutno opažaju. To je razlog što deca imaju potrebu da gledaju u prste kada sabiraju ili oduzimaju.

Zato roditelji i nastavnici, kao najznačajnije poluge u životu i razvoju deteta, treba stalno da podstiču i nagrađuju svaki vid logičkog razmišljanja kako bi dete od najranijeg doba izgradilo svoju emocionalnu i socijalnu inteligenciju – rekla je Stankovićeva i objasnila da se to može postići igranjem društvenih igara poput domina, šaha, gledanjem obrazovnih emisija uz objašnjenje roditelja, kreativnih igara koje će kod deteta pobuditi radoznalost, a ukoliko ima problem, potrebno je tražiti od deteta da izloži ideje za njegovo rešavanje i onda ga zajednički rešavati.

Kako smo sistematski uništili peticu, pa je danas sve, samo ne odlična

Čitajte Luftiku na Google vestima

Tamara Obradović

Običan konzument društvenih mreža, američke literature i pomfrita.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

504 Shares
504 Shares
Share via
Copy link