Kupovina, ili kako još volimo da je nazovemo, ‘’šoping’’ je jedan neophodan deo naše svakodnevnice. Ako ništa drugo, moramo otići do pekare ujutru po hleb i osnovne namirnice. Međutim, kupovina u užem smislu se odnosi pre svega na garderobu, opremu, uređaje i sve što pod to potpada.
Tu se javlja kulturološki aspekt kupovine, koji ne predstavlja samo nabavljanje potrebnih stvari u zamenu za novac, već je vremenom to dobilo širinu koju imaju običaji i rituali. Ipak, nakon pojave interneta i njegovog zalaženja u najsitnije pore naše svakodnevnice, ustaljene navike i običaji počinju da se menjaju.
U današnje vreme život dobija veliko ubrzanje i čitavo društvo sada daleko efikasnije funckioniše, usled čega se javlja potreba da sve što radimo u toku dana obavimo što je brže moguće. U nastavku teksta saznajte kako internet olakšava, ubrzava, pojednostavljuje i pojeftinjuje kupovinu u Srbiji danas.
Online kupovina je danas bezbednija nego ikad
Jedan od glavnih razloga za popularizovanje ovog načina kupovine je to što je sve više online prodavnica koje su pouzdane i u kojima je sigurna kupovina preko interneta. Stečeno je poverenje da će nešto kupljeno putem interneta zasita stići na kućnu adresu u predviđenom roku.
Generalno, bezbednost kartičnog plaćanja je dovedena na uzoran nivo.
Pored toga, neretko u online prodavnicama postoji opcija za plaćanje pouzećem, što je još sigurnije za mnoge korisnike, jer su dužni da plate tek kada dobiju paket.
Ponuda je dostupna stalno i svuda gde ima internet konekcije
Šta ovo konkretno znači? Prodavnica je u vašoj kući. Nije važno da li živite u centru grada ili na kraj sela – na vašem mobilnom telefonu ili kompjuteru imate izlistane sve prodavnice sa njihovim ponudama u svakom trenutku.
Takođe, ne postoji ograničeno radno vreme. Internet prodavnice su otvorene 24 sata dnevno, 365 dana godišnje – kupujete onda kada vi želite i odakle želite, i dostava stiže tamo gde vama najviše odgovara.
Internet kupovina je daleko štedljivija
Pre svega se štedi vreme. Kao što smo rekli, kupujete sa bilo kog mesta na kome se nalazite, nema potrebe za odlaskom u radnju. To ne samo da vam štedi vreme odlaska do centra grada i obilaženja radnji, već i razgledanja unutar same radnje.
Štedimo energiju koju bismo potrošili zajedno sa vremenom pri offline kupovini, a trošenje energije se samo povećava ukoliko je velika gužva, ako su vremenski uslovi loši, ako su prodavci neljubazni, ako se dogodi bilo kakva nezgoda prouzrokovana ljudskim faktorom.
Štednja energije i živaca je naročito važna za one kojima je odlazak u radnju otežan, a to su pre svega stariji ljudi, ljudi sa zdravstvenim poteškoćama i trudnice.
Trgovci mogu značajno uštedeti na zakupu lokala, platama prodavaca, potrošenoj električnoj energiji, troškovima transporta i skladištenja, što im daje priliku da snize cenu, kako bi bili konkurentniji, a cela priča na kraju štedi novac i kupcima.
Pored sve štednje, zadržavamo i komfor, koji gubimo pri odlasku u lokale u gradu. Iako je pravilo da se sa svakom štednjom komfor i raskoš gube, u ovom slučaju je u potpunosti suprotno.
Na internetu možete videti recenzije prethodnih kupaca
Kada fizički ulazite u određenu radnju, sve što vidite su prodavci i izložena roba na policama, dok je sa online prodavnicom slučaj nešto drugačiji.
Na ulazu u online prodavnicu piše koliko su ljudi bili zadovoljni celokupnim iskustvom, nalaze se smernice prethodnih kupaca, komentari, kritike i pohvale. To vam omogućava da još pre ulaska doznate šta unutar prodavnice možete da očekujete i na šta bi bilo dobro obratiti pažnju.
Nakon toga, svaki pojedinačni proizvod takođe sa sobom nosi ocene i komentare koji se odnose na zadovoljstvo ljudi. Sve to nam omogućava da svoju kupovinu obavimo što povoljnije za nas i da izbegnemo eventualne loše izbore.
Više proizvoda i njihovih varijacija je dostupno
Broj mesta za izložene proizvode u radnjama je ograničen, pa su stariji modeli uvek potisnuti u magacine sa prispećem onih novijih. Na internet sajtovima oni ne zauzimaju realno mesto, pa ih uvek možete razgledati i doći do njih.
Pored toga, u radnji uvek može da se rasproda boja ili veličina, pa čak i konkretan model koji biste vi želeli, dok je u internet prodavnici to dosta ređi slučaj. To svakako predstavlja razlog više da se ne rizikuje odlaskom u radnju i da se sve potrebno poruči online.
U vreme korone možete izbeći gužvu
Gužve su u vreme pandemije virusa Covid-19 dobile razlog više za izbegavanje, pa se ceo svet trudi da što manje posećuje mesta gde su one česte. To su pre svega gradski prevoz i mali lokali, ali i tržni centri, radnje, pa čak i ulice i trotoari u centru grada.
Sva ta mesta u gradu možete ‘’obići’’ iz svoje kuće, razgledati asortiman, upoređivati proizvode, ako je potrebno kontaktirati prodavce, pa čak i ‘’otići’’ do pijace, a da nigde ne odete iz svoje kuće.
Tačnije, to možete raditi iz bioskopa, sa aerodroma, iz kreveta ili sa čamca kojim upravo plovite na reci – apsolutno je svejedno.
Nadamo se da vam je ovaj tekst bio koristan i zanimljiv, da ste uživali u čitanju, te da ste uvideli sve prednosti kupovine prekok interneta.
Zašto vam prodavci na Fejsu i Instagramu pišu ono iritirajuce „cena inbox“?
Dodaj komentar