Magazin

Kako nas Temu tera da trošimo bez razmišljanja?

temu
Foto: Printscreen/Los Angeles Times

Prema portalu TechCrunch, kineska aplikacija Temu bila je najpreuzimanija aplikacija u američkom App Store 2024, a time je nadmašila Amazon, Shein, AliExpress, Wish i TikTok.

U čemu je tajna?

Osim što nudi već ionako vrlo niske cene, Temu koristi marketinšku strategiju poznatu pod nazivom “dark patterns” kako bi zadržao korisnike u aplikaciji, navodi se u izveštaju Gardijana. “Dark patterns”, odnosno “tamni obrasci”, manipulativne su taktike koje aplikacije i web stranice koriste kako bi korisnike navele da urade nešto što možda ne bi inače hteli, poput trošenja više novca.
Cilj im je da iskoriste psihološke trikove i stvore osećaj hitnosti ili nagrade. Jedan od tih tamnih obrazaca uključuje tzv. gejmifikaciju, odnosno elemente koji podsećaju na kockarnice, poput točka sreće ili automata za igre koji korisnicima omogućavaju da ostvare dodatne popuste.

Aplikacija takođe pokušava da stvori osećaj hitnosti i oskudnosti tako što prikazuje poruke koje kupcima govore da su ostala “još samo tri komada” ili da je akcija kratkotrajna.
Korisnicima se mogu ponovo prikazati proizvodi koje su nedavno gledali, i to s dodatnim popustom u obliku kratkotrajne “flash deal” ponude, čime se podstiču da ih konačno dodaju u korpu i kupe, piše Daily Dot.

“To vas drži u petlji dopamina zbog koje gubite pojam o vremenu. Iz istog razloga kockarnice nemaju ni satove ni prozore”, rekla je novinarka Gardijana Nilam Tejlor.

Da ova metoda deluje pokazuje fenomen tzv. žrtvi Temua, osoba koje su s popularne stranice naručile gomilu nepotrebnih proizvoda koji im na kraju samo zatrpavaju dom.

Nakon objave ovog članka javili su nam se iz Temua. Njihovo saopštenje prenosimo u celosti:

“Interesi potrošača u Temuu su nam na prvom mestu, zbog čega našu platformu oblikujemo tako da pruža transparentno, ugodno i pouzdano iskustvo kupovine. Elementi gejmifikacije u aplikaciji, poput igara kakve se mogu pronaći u zabavnim parkovima ili trgovačkim centrima, osmišljeni su kako bi kupovinu učinili zanimljivijom i korisnicima omogućili dodatne pogodnosti.

Svesni smo da ovakav interaktivan pristup online kupovini nekima može biti novost. Zato svoje usluge neprestano prilagođavamo lokalnim običajima i navikama, poštujući pritom zakone i propise tržišta na kojima poslujemo. Kada se ukaže prilika za poboljšanja, spremni smo sarađivati sa svim rfelevantnim akterima kako bismo unapredili platformu i odgovorili na eventualne zabrinutosti”.

Izvor: Index.hr

Toksične supstance otkrivene u dečjoj odeći sa Temua

Ekipa Luftike

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

Share via
Copy link