Magazin Srbija

Nova usluga za strane turiste u našoj zemlji – „Iznajmi Srbina“

iznajmi srbina
Foto: Izvor Sputnjik/ustupljena fotografija/Željko Petrović

Željko Petrović iz Beograda je poznati turistički vodič koji je nedavno došao na fantastičnu ideju kojom privlači strane turiste da dođu i upoznaju našu zemlju.

Željko se dosetio da na svom popularnom Instagram profilu ponudi uslugu „Iznajmi Srbina“, a svoje goste dočekuje u narodnoj nošnji i sa tradicionalnim posluženjem kojim srpski domaćin vekovima uslužuje svoje goste.

Njegovi klijenti se oduševe kad im mahne tokom dočeka na beogradskom aerodromu obučen u odeću koju su nosili naši preci. Petrović kaže da ih pre svega iznenadi autentičnost u vreme kada je ceo svet uniformisan u nekoliko brendova, a lepota srpske nošnje uvek izmami i osmeh.

– Obično je komenar ‘najs šuz’ (fine cipele) ili ‘najs autfit’ (dobar stajling)… Nošnja je vesela, šarena, ima prirodne materijale i boje, neobičan dezen, cvetiće i druge ukrase, zaista je lepa. Opanci sa šiljkanima su drugačiji od običnih, pa turisti odmah vide razliku, odmah pitaju o čemu se radi. I domaći koji me sreću na ulici, već me znaju po nošnji, uvek se osmehnu. Zapravo, osmehnu se svi – kaže Petrović.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zeljko Petrovic (@belgrade.insider)

Ne ide bez rakije i pogače

Ali nije reč samo o odeći, dobrodošlica podrazumeva i rakiju i pogaču, koje uvek nosi sa sobom. Rakija, vino i hrana nikoga ko dođe u Srbiju ne ostave ravnodušnim, a prvi utisak je jako važan.

– Neretko se dešava da takav doček napravim i našim ljudima koji žive u inostranstvu, koji nisu odavno videli svoje rođake, prijatelje, svoju zemlju. Tu sam da budem dobar domaćin svakome ko dođe. Ova zemlja se raduje svakom gostu, a ja to gledam sa turističke, ekonomske strane. Ozbiljan prihod se pravi od turizma u razvijenim zemljama, zašto ne bi i kod nas, Srbija ima ozbiljan potencijal – kaže.

Pošto je Željko video da se stvari kreću prilično sporo, odlučio je da radi sam, tako je već 11 godina. Do Srbina koga možete iznajmiti na Instagramu je moguće doći preko dva profila koji imaju sve više pratilaca. Stalno unosi novine, a poslednja je kampanja „Iznajmi Srbina“, koja ima odlične rezultate.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zeljko Petrovic (@belgrade.insider)

Za dobrog vodiča, uvek ima posla, a Željku Petroviću je ovaj posao kako sam kaže, profesija i ljubav. Vodić u nošnji posle Valjevske gimnazije, u Beogradu je postao master geograf, zna svaku stopu Srbije, bezbroj njenih interesantnih istorijskih priča.

Mamina kafa za turiste

Ture su unapred ugovorene, gosti znaju plan i program, ali se Željko uvek trudi da ih iznenadi. U Beogradu ih vodi u stare poslastičarnice, parkove, pokazuje nove spomenike, ali ako se upute u njegov kraj, upoznaju i porodicu Željka Petrovića.

– Ako neko želi turu Tara – Zlatibor od dva dana, onda mogu da uklopim moje rodno Valjevo, da pređemo preko Debelog brda, iznenadim ih svraćanjem u grad. Mamina kafa i kuhinja su deo toga. Kroz iskustvo sam osetio da sve to daje lep utisak, nailazi na lepu reakciju, treba nastaviti, svaki put kad osetite da nešto dobro ide, treba da ostane deo ture – smatra Željko.

Posle 2020. koja je bila jako loša zbog pandemije, sezonu je izvukla jesen kada su dolazili gosti iz Izraela, a prošle godine desilo se nešto neočekivano. Posle Indijaca koji su preplavili Beograd u tranzitu, jer zbog korone nisu mogli na Bliski Istok direktno iz Indije, usledio je pravi bum turista iz te daleke zemlje.

– Došli su isključivo da bi videli Srbiju. Ali nisu samo Indijci bili u većem broju, bilo je i gostiju iz Rusije, bilo je dosta Turaka, ali i ljudi iz regiona, jer je on bio malo otvoreniji, za razliku od Zapadne Evrope – objašnjava Petrović.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Zeljko Petrovic (@belgrade.insider)

Najlepša slika Srbije – bez toaleta

Petrović dodaje da ima dobar osećaj što se tiče ove godine, očekuje da će se strani turisti u većoj meri vratiti u Srbiju, a na nama je, kaže, da im ponudimo dobre uslove za ulazak u zemlju, ali i gostoprimstvo koje se ne odnosi samo na osmeh i dobru komunikaciju.

On skreće pažnju onima koji odlučuju da se još nedovoljno radi na infrastrukturi, hoteli su dobri, ali treba poraditi na usluzi na lokacijama, posebno u prirodi. Kaže da bi se stvari u znatnoj meri promenile kada bi se institucije u kojima se donose odluke povezale sa ljudima koji rade na terenu.

– Slika Uvca će posle Nikole Tesle, Beograda i Hrama Svetog Save biti četvrta na karti predstavljanja Srbije, ali kada dovedem goste do Uvca, do brane gde počinje brodska tura, nažalost, tamo nemamo pošten toalet, zapravo, uopšte nema toaleta. To nadležni treba da znaju, da pitaju nas šta je to što u startu moramo promeniti. Nakon četiri sata vožnje, moramo bar oprati ruke – kaže.

On dodaje da isto važi i za gastronomsku ponudu, ako Srbija promoviše ajvar i kajmak kao zaštitne znake, treba omogućiti gostima da ih probaju u svakom restoranu, makar u mestima koja su najveći turistički centri.

Sledeći kojima će pokazati lepote Srbije biće studenti koji dolaze iz sedam zemalja, a iduće nedelje mu stižu Švajcarci.

Ima i besplatne pešačke ture po Beogradu, nikad ne zna ko će biti gosti, to je za njega posebno uzbudljivo, okupe se ljudi sa svih strana sveta, iz dalekog Maroka, Jermenije. Do sada je ovaj mladić koji predstavlja Srbiju na neobičan način imao više od 3000 tura, u kojima su bili ljudi iz 130 nacija. Iznenadili bi ga, kaže, gosti iz centralne Afrike, odakle još nisu stigli.

Izvor: Sputnjik Srbija

Antonije Kosanović

Traži smisao u vreme besmisla, rečima potkradajući emocije.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
48 Shares
Share via
Copy link