Magazin Putovanja

Kakav smeštaj dobijamo u Grčkoj za 500 €: Od prljavih ćelija do mesta kojim se uvek vraćamo

grcka-smestaj-iskustva

Grčka je godinama broj jedan turistička destinacija za državljane Srbije, a ni ovog drugog pandemijskog leta situacija nije mnogo drugačija. Ne treba zaboraviti ni istorijske i kulturne veze naša dva naroda, što dodatno doprinosi odluci da srpski turisti svoje poverenje i novac povere grčkim ugostiteljima.

Društvene mreže umnogome pomažu da se lakše pronađu ljudi koje zanimaju iste teme, pa se tako na Fejsbuku okupilo više od 70.000 članova grupe GRČKA – grupa za turiste.

Među članovima se povela zanimljiva diskusija na temu kvaliteta smeštaja u Grčkoj. Većina ispitanika navela je da je smeštaj u Grčkoj 2021. godine platila 40-60 € za noć za četvoročlanu porodicu. Iskustva su različita, kao i očekivanja i potrebe.

– Većina smeštaja u Grčkoj izgledaju kao da ste u ćeliji na nekoj robiji. To je činjenica. Vi za 800 evra, za četvoročlanu porodicu, dobijete mali, spartanski opremljen, često prljav apartman. Niko ne spori grčke plaže, more, ostrva… ali smeštaj za neke pristojne pare je u 3 od 4 slučaja ,,robija” – napisao je jedan od članova.

Ovo nije jedini negativan komentar na ponudu smeštaja u Grčkoj, koja odgovara kupovnoj moći naših građana. Najviše ovakvih komentara odnosi se na odnos cene i kvaliteta.

– Jeste da tu samo prespavaš, ali iz godine u godinu dobijate sve manje i manje za sve više para – nadovezala se druga korisnica.

Mnogi, zbog loših iskustava sa turističkim agencijama, smeštaj traže u sopstvenoj režiji.

– U Grčku idem samo u sopstvenoj režiji i tamo tražim smeštaj ili po nekoj preporuci rezervišem, agencijama više ne. Poslednje godine kada sam išla preko agencije platili smo smeštaj skuplje zbog pogleda na more, a dobili pogled na bojlere i kazane. Nismo imali vodu da se okupamo, stav predstavnika je bio prilično nejebavajući, a vrhunac je bio kad nas je baba optužila da smo uzeli daljinski od klime koji pritom nismo ni imali u sobi. Zato od tada krenemo pa sviđa mi se, ne sviđa mi se – ispričala je još jedna članica grupe svoje zanimljivo iskustvo.

Naravno, dosta je bilo i komentara koji daju drugačiju perspektivu.

– Letujem u Grčkoj preko 20 godina. Uvek u drugom mestu. Uvek apartman, a ne hotel. Ni jednom, ali baš ni jednom nisam bila smeštena u šupi ili rupi ili sobičicama. Apartmani su uvek bili pristojne veličine, sa svim potrebnim nameštajem i bez potrebe da se izmedju njih provlačiš uvučenog stomaka ili da budeš manekenske građe. Nikada nisam videla ni jednu bubu i drugu životinjsku vrstu (u sobi). A nikada nisam plaćala aranžmane toliko skupo koliko ovde pročitah – napisala je svoje dugogodišnje iskustvo još jedna članica ove Fejsbuk grupe.

Mnogima zaista ne treba mnogo dodvoravanja, već je dovoljan i mali znak pažnje da se turista oseća cenjeno i ugodno.

– Ove godine sam se oduševila sitnicama koje život znače… Čokoladice na peškirima. Tečni sapun u kupatilu, toalet papir, čak i sredstvo za pranje sudova sa sunđerom i neraspakovanom žicom za ribanje. A u frižideru ohlađen sok u tetrapaku i dve litre vode, nikad nisam imala slično gostoprimstvo, a da je smeštaj sasvim cenovno prihvatljiv, nije neki luksuz – navodi se u komentarima.

A neki su i podelili toplu ljudsku priču, koja ne govori mnogo o kvalitetu smeštaja, koliko o kvalitetu onih koji taj smeštaj nude.

– Najubedljivije i najbolje je kod bake Antigoni u Nei poriju. Ona dočekuje goste sa slatkišima ispred busa deli sladolede, tako i otpraća, čekajući s malim detetom i prtljagom u antreu zgrade prevoz za vraćanje u Srbiju. Dođe baka Antigoni uze i dete i mene za ruku, odvede u svoj stan, u svoju spavaću sobu i pokaza bez reči bilo kog drugog jezika osim grčkog, da beba i mama spavaju dok ne dođe prevoz. Pa ljudi moji kupila me je za vjek i vjekova. Kod rođene rodbine nisam bila tako ugošćena. Hvala bako Antigoni, kad god nam prilike dozvole dolazimo kod tebe. Samo budi zdrava i poživi dugo – bilo je osveženje pročitati da i dalje ima lepih iskustava koja se ne zasnivaju samo na razmeni novca za uslugu ili robu.

I tuđa iskustva su dragocena i zavisno od onoga šta očekujete zavisi i da li ćete biti razočarani ili oduševljeni dobijenim. Turističke agencije u ovo moderno vreme polako gube na značaju, jer se ljudi sve više okreću aplikacijama preko kojih sami mogu da rezervišu smeštaju u bilo kom mestu na planeti.

Posrednici postaju suvišni i sa domaćinima se ostvaruje mnogo prisniji odnos kada sami biramo kod koga želimo da odsedamo. Na more idemo zbog mora, ali su neophodni normalni higijenski uslovi, naročito za parove koji sa sobom vode i malu decu. Kao što znamo, nije sve u veličini sobe, kreveta ili ceni nameštaja u smeštaju. Najčešće bi trebalo biti dovoljno da je pristojno uređen apartman sa ljudskim odnosom vlasnika prema turistima. Za one koji gledaju da uštede, to je najlepše što za svoj novac mogu da priušte na letovanju.

Grčka turistička agencija duguje više od 70 miliona evra, turistima iz Srbije zarobljeno 4 miliona a putovanja otkazana

Čitajte Luftiku na Google vestima

Antonije Kosanović

Traži smisao u vreme besmisla, rečima potkradajući emocije.