Za Vero kažu da je anti-Facebook i umetnička verzija Instagrama. Društvena mreža koja postoji od 2015. je doživela strmoglavi rast popularnosti poslednjih dana iako je godinama tinjala u virtuelnom svetu – nakon što su osnivači objavili da će uvesti naplaćivanje i da samo prvi milion korisnika doživotno dobija besplatne naloge. O čemu se zapravo radi i zašto odjednom svi pričaju samo o ovoj aplikaciji?

Ukoliko ste među onima koji su tek poslednjih dana instalirali Vero, nazvan po esperanto reči za “istinu”, sigurno imate poteškoće da koristite trenutno najpopularniju društvenu mrežu među milenijalcima. Bez bagova je gotovo nemoguće registrovati se ili ulogovati, a o surfovanju da ne govorimo. Razlog za to je nezapamćena preopterećenost mreže koja je vlasnike aplikacije zatekla potpuno nespremne za hiljade u hiljade novih korisnika koji im pristižu svakog minuta. Odjednom svi žele da imaju Vero profil i nakon pažljivog proučavanja koncepta, donekle nam je i jasno zašto.

Šta je Vero?

Aplikacija je lansirana 2015. uz slogan da se radi o “društvenoj mreži bez reklama koja vas pušta da budete ono što jeste”. Ovde, kaže osnivač, nema foliranja, ili je stvar bar tako fukncionisala prvih nekoliko godina dok za nju nisu čuli širom sveta i dok influenseri nisu pohrlili da utvrde svoje postolje i na toj teritoriji. Tvorac Vera je milijarder Ejman Hariri, sin bivšeg libanskog premijera Rafika Haririja. Motivacija mu je bila frustracija aktuelnim mrežama. Želeo je da napravi nešto bolje.

U praksi je Vero neka vrsta kombinacije Instagrama i Facebooka, s tim što od oba uzima ono najbolje. Tu na svoj zid možete da postavljate slike, videe, statuse, linkove ka drugim sajtovima, ali i da preporučujete knjige, serije i filmove. Poput Instagrama nekad, postovi na njuzfidu, koji vizuelno podseća na dark Facebook, nižu se hronološki i bez umetnutih plaćenih reklama, a ono što ćete na svom tajmlajnu videti zavisi od načina na koji ste sortirani kod svojih konekcija. Naime, ljudi s kojima se povezujete dele se u četiri grupe: blizak prijatelj, prijatelj, poznanik i praćenje. Postavljajući bilo koji sadržaj, odredićete kome je on od ove četiri grupe namenjen i on će ostalima u skladu sa tim i biti vidljiv.

Aplikacija je dostupna za iOS i Android uređaje, a trenutno je na prvom mestu top liste na Apple App Store.

Instagram će uskoro raditi i kada nemate interneta

Ostavite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here