Lifestyle Magazin Zdravlje

9 skandinavskih saveta za vrhunsko zdravlje koje svako može primeniti

sport-zdrav-zivot

Skandinavci su poznati po vrhunskim socijalnim politikama, odličnom dizajnu enterijera, ali i modnom stilu. Njihov uravnotežen pogled na život postaje sve popularniji – pa vredi poslušati i njihove ključne savete za dobro zdravlje.

Svet je opsednut skandinavskim životnim navikama – pa su koncepti „hygge“, „lagom“, i „friluftsliv“ postali poznati širom planete.

Takođe je na popularnosti dobila i nordijska dijeta – ishrana zasnovana na biljkama – za koju kažu je odlična za gubitak težine, održavanje zdravlja srca i oštrog uma.

Deli mnoge zajedničke elemente sa mediteranskom ishranom. Sastoji se od zdravih masti, voća i povrća, zdravih bakterija i složenih ugljenih hidrata.

Skandinavci mora da rade nešto kako treba što se tiče zdravlja. Prema UN-a, oni su stalno u vrhu na svetu po prosečnom životnom veku, koji je 82 u Norveškoj i Švedskoj i 83 na Islandu.

Zato su dragoceni zdravstveni saveti iz ovih zemalja – prenosimo najzanimljivije.

Doručak – najvažniji obrok

Svaki Šveđanin se od malih nogu uči da je doručak najvažniji obrok u danu. Uglavnom je to kontinentalni doručak, koji započinje crnom kafom.

Ako se pije u umerenim količinama, kafa može da pojača cirkulaciju krvi i njen protok do mozga, kao i da ubrza metabolizam.

Tipičan doručak se takođe sastoji od tvrdo kuvanog jajeta, šunke, sira, kobasica ili paštete na hlebu ili krekerima. Žitarice (musli) sa filmjolkom, kiselim mlečnim proizvodom sličnim jogurtu, takođe su popularan izbor.

Sok od breze

Sok od breze Skandinavci ga piju još od 1700-ih. Tvrdi se da pomaže u lečenju raznih problema, od celulita i gripa, do glavobolje i ekcema. Takođe je poznato da poboljšava imuni sistem.

Eliminiše toksine koje jetra obično obrađuje, na primer, zasićene masti i konzervanse, što olakšava mršavljenje.

Masna riba

Jedan od glavnih izvora proteina u Skandinaviji je masna riba, poput ukiseljene haringe, lososa ili skuše.

U nordijskoj ishrani je veliki naglasak na lokalnim proizvodima, a mnogi Skandinavci kupuju ribu i meso od lokalnih ribara.

Korenasto povrće

Zamenite testeninu ili pirinač za složene ugljene hidrate, kao što su korenasto povrće poput krompira i šargarepe, ili mahunarke poput pasulja i sočiva.

Biljna mleka

Dok su mlečni proizvodi sastavni deo nordijske ishrane, Skandinavci piju i zdrave alternative poput ovsenog mleka.

Ovseno mleko je bogato prirodnim vlaknima i gvožđem, a takođe ima malo masti i kalorija, što ga čini poželjnom opcijom za sve koji pokušavaju da smršaju.

Probajte nešto novo

U skandinavskim zemljama se manje vremena provodi u teretani, a više u zabavnim stvarima u životu. Pronađite neku novu aktivnost u kojoj uživate.

To može biti bilo šta, od branja bobica ili pečuraka u šumi, preko nordijskog hodanja i odlaska na pecanje.

Što više vremena napolju

Umesto da trčite na traci, idite napolje. Okupite grupu prijatelja da igrate fudbal i održavajte sastanke na otvorenom sa kolegama kad god je to moguće.

Što više kretanja

Počnite da istražujete svoj grad peške ili izađite iz autobusa stanicu ranije nego obično, i uvek, uvek idite stepenicama.

Zašto se ne biste bavili i nordijskim hodanjem, vežbom za celo telo koja je nastala kao letnji režim treninga za skijaše? Nordijsko hodanje stavlja naglasak na pomeranje ruku pomoću štapova za hodanje.

Aktivan odmor

Mnogi Skandinavci će se odlučiti za aktivan odmor kao što je skijanje ili surfovanje, a ne za lenjo izležavanje na plaži.

Ako ne želite da se bavite nečim tako ekstremnim, onda je odmor u kojem idete u duge šetnje šumom, plivate u jezerima ili se penjete na brdo jednako dobar.

10 činjenica koje dokazuju da Šveđani definitivno nisu sa ove planete

Luftika

komentar

Klikni da objaviš komentar

77 Shares
Share via
Copy link