Sigurno ste makar jednom vi ili neko vama blizak imali problem sa reklamacijom robe koju ste kupili. U nekim slučajevima reklamacije budu prihvaćene i roba bude zamenjena, ali u nekim prodavac odbije pritužbu uz obrazloženje.
Međutim, ovakvo objašnjenje još nismo videli…
Uprkos tome što Zakon o zaštiti potrošača više nije nepoznanica širokoj javnosti i sve više kupaca rešava da iskoristi svoja prava kada se suoči sa oštećenom, neispravnom ili robom koja se nije pokazala, i dalje postoji niz problema sa kojim se redovno suočavamo.
U zavisnosti od politike poslovanja različite kompanije različito reaguju u niz situacija. Dok su jedni raspoloženi za saradnju i izlaženje u susret kada je krivica na njima, drugi to pokušavaju da eskiviraju na sve načine.
Možda je najbolje ovako nešto objasniti na primeru koji je osvanuo na Fejsbuk grupi „Zaštita potrošača“.
Naime, jedan kupac požalio se kako mu se tri meseca nakon što je kupio patike odvojio đon, te je zatražio zamenu robe ili povrat novca, a odgovor koji je dobio na reklamaciju sve je šokirao! Iz novosadske prodavnice u kojoj je kupio patike po ceni od 13.990 dinara , navodno su sproveli analizu nad obućom, te odbili reklamaciju uz neverovatan zaključak, piše Blic žena.
Oni su mušteriji saopštili da nema prava na povrat novca ili zamenu robe jer je oštećenje nastalo „mehaničkim putem“, odnosno greškom kupca ili kako su sami zaključili „usled nepravilnog izuvanja patika dok im pertle zavezane“.
Njihova komisija za reklamacije potvrdila je da se ista ne prihvata, istakavši da je nepravilno izuvanje jedina mogućnost s obzirom da su patike i vraćene sa zavezanim pertlama.
Dodali su da je odluka konačna i da nisu dužni da daju dodatna objašnjenja.
Udruženje za zaštitu potrošača se na Fejsbuku oglasilo o spornom slučaju uz savete kupcu za dalje korake.
„Tvrditi da je za odvajanje đona od gornjišta odgovoran potrošač ‘koji je izuvao zapertlanu obuću’ u najmanju ruku je nestručno i neozbiljno, a još problematičnija je konstatacija da je dokaz za iznetu tvrdnju ‘obuća koja je na reklamaciju doneta zapertlana'“, stoji u njihovom izlaganju, a dalje dodaju:
„Uzevši u obzir sve izneto, predlažemo vam da još jednom razmotrite ovaj slučaj i donesete odluku koja će biti u interesu svih strana u sporu. Rešavanje prigovora potrošača, koji za predmet imaju obuću, sudskim putem, kao što sugeriše vaša Komisija za reklamacije, nezamisliv je način rešavanja potrošačkih sporova na bilo kom tržištu i u bilo kojoj situaciji gde su trgovcima zadovoljni kupci, zahvaljujući kojima i ostvaruju profit na prvom mestu. Međutim, ukoliko je profit i materijalni interes (na štetu krajnjih kupaca) cilj Vašeg osnivanja i poslovanja, onda su, donekle, ovakva odluka i obrazloženje razumljivi. Duboko smo uvereni da nema potrebe uplitati sudske organe u rešavanje spora oko zapertlanih patika, ali ukoliko je to Vaša konačna odluka i nju ćemo spremno dočekati, kao i na desetine sličnih nerazumnih odluka domaćih trgovaca sa kojima se suočavamo, na dnevnom nivou“, zaključuju.
Da li ste vi imali sličnih iskustava?
Imala sam slican slucaj. Naime, pukao mi je kais na torbi od 24krsd nakon 2 meseca koriscenja iste. Reklamirala sam je (zamena ili povrat novca) i u izvestaju dobila da je reklamacija odbijena usled mehanickog ostecenja…
Pri tom sam u torbi nosila novcanik, kljuceve, telefon…
Na kraju sam ih tuzila, dobila pare nazad uz placene troskove suda i mog advokata.
I ja sam isto prosla,Ferit je najgori,nikad vise tamo nista necu kupiti,zalila sam se i udruzenju za zastitu potrosaca i nista,to je samo gubljenje vremena
I ja takođe. Ferit je poznat po uvaljivanju robe i neprofesionalnosti. Kupila sam deci 2 para patika za košarku kroz 20 dana je počeo da se kruni đon. Odgovor je bio da je oštećenje nastalo mehaničkim putem jer deca nisu pravilno održavala patike. Nikad više u Ferit.
Ja kupio sebi nove patike na najlon pijaci ( od onih koji prodaju patike,papuče i obuću ), nosim ih već godinu dana i više i ništa im ne fali. Platio sam ih valjda dve il dve ipo hiljade dinara .
Upravo vodim bitku sa Gigatronom. Ekran na telefonu SE zabeleo,3 meseca nakon kupovine. Odnet je na reklamaciju I stigao je odgovor da SE reklamacija odbija navodno je Telefon dosao u kontakt sa vodom. Otisla Sam po Telefon I videla Jasna fizicka ostecenja na telefonu I odbila sam da ga preuzmem… Za sada (nakon 2 meseca) I dalje cekam njihov odgovor.
Od Gigatrona traži fotografije/snimak napravljene prilikom reklamacije gde se vidi da je telefon bio oštećen.
Ako je predat ceo, onda su ga u samsungovom servisu oštetili prilikom otvaranja.
da. Sa Tref sportom. Patike su se pocepale nskon par meseci i to na vrhu iznad prstiju preko cele duzine. Isti sam odgovor dobila. ulozila sam zalbu. Nikad odgovor nisam dobila. Advokad im napusao predtuzbu, poslato preporuceno, primili i nikad odgovorili nisu. Nisam ih tuzila jer ne zelim da se za 100e vucem po sudovima i cekam pare nekoliko godina. Ne ulazim vise u njihovu radnju i „hvalim“ ih svuda.
Obucar sam po struci …ako je zaista ih izuvao nasilno sasvim je moguce da se djon odvoji od lice cak i slomi lub koji pozadi drzi patiku u ravnom t.j ispravnom polozaju ….najcesce se to vidja ….t.j takva vrsta problema…
Da, dešava se. Ovaj slučaj je sasvim moguće da je kupac kriv bar delom, znam jer sam ja tako uništio nekoliko pari obuće. Ali neke druge stvari koje čitam po komentarima e to su slučajevi za sud i inspekciju.
Ovaj ih je sigurno izuvao „nogu na nogu“. Vazdusni deo je bas izgreban.
Meni se odlepile 2 nedelje stare Serdjo Takini patike i inspekcija mi posalje odgovor da sam ih nosio po vlaznom vremenu! UZAS
Dva puta sam imala isti slučaj sa Planetom. Kupila patike devojčici i raspale se posle mesec dana. Drugi put se obe patike odlepile sa prednje strane. Odgovor sam dobila da su pokvašene i da je naša krivica. Kupljene su u avgustu za odlazak u školu, nije padala kiša, nisu pokisle nijednom (u pitanju su platnene patike). Šta bi bilo da sam ih oprala? Ni to nisam imala potrebe, raspale su se posle mesec dana.
Da, u N sportu u Cacku. Odbili su reklamaciju patika koje su pukle na prevoju kod prstiju uz obrazlouenje „nepravilno hodanje „.
Jos su naglasili da su proveravali i utvrdili da na osnovu pdtedjenog broja koraka patike ne pucaju.
Mislil sam da se garancija meri vremenom koriscenja obuce, ne brojem koraka.
Naravno da sam uvije na starani potrosaca, ali mislim da je trgovina ovaj put u pravu sto su odbili reklamaciju…
Na sinovljevim patikama marke Nike kupljenim u Planeti pojavila se rupa naspram nožnog palca. Prvo sam ga izgrdila gde j zakačio patike 2 meseca nove a on je rekao da su mu se i na drugoj pojvilo pocepano platno prvo iznutra( seče nokte redovno😂) Relamcija i žalb nisu uvažene- mehaničko oštećenje. Šta reći
Neka ih tuzi inspekciji,ako moze naravno.Ja licno,gde god sam uzimao obucu i bilo je reklamacija,posto obuca koja se prodaje je od danas do sutra.Ali reklamacija je uvek bila uvazena,jer sam insistirao na tome.
Ista situacija posle mesec dana koriscenja, bio sam spreman da razbucam radnju ali sam odustao dalje da se vijam jer su patike bile 4-5hiljada….
Patike su bukvalno trule.
Isto. Detetu kupljene adidas patike u jednom velikom lancu sportske opreme i djon se za mesec dana odvojio i raspao na jednoj patici. Reklamirali i dobili odgovor da je do ostecenja doslo mehanickim putem (hodanjem!?) te da nije problem u kvalitetu djona. Nikakav povrat novca i nista vise nismo dobili.
Strasno,iste probleme sam imao sa N Sport i Planeta,patike posle mesec dana se raspale,kazu ne pravilno nosene,a trenerka Sergio Tachini posle prvog pranja se znak odlepio i otpao,kazu greska potrosaca,teski fals i najgori kvalitet robe.Patike placene 15.000 a trenerka 12.000.U dilu su sa Jugoinspektom tako da ne vredi reklamirati,jer nece prihvatiti kao ni meni u oba slucaja.
Da ista stvar u N sportu, DJaku i to oni svima daju isti odgovor iz Jugoinspekta.
Već sledeći put desilo se opet. I tako iz početka.
Ono što je mene iznenadilo, jeste objašnjenje koje sam dobio kada sam bio u toj istoj situaciji.
Ostavio sam patike od 13k na reklamaciju uveče, u sredu, a u četvrtak ujutru me je sačekala poluotvotrena koverta iz koje je virila odbijenica. Ono što nisam znao da sama prodavnica ima loš rejting na FB-u i da sam trebao prvo to da proverim pre kupovine tih istih patika koje su odbijene.
Da, imala sam isti problem sa Officom. Patike Vans su pukle posle 3 meseca nosenja, cena im je 10 000 din i smatrala sam da su kvalitetnije i da cu ih moci nositi makar 2 god.Poslala na reklamaciju, jednom, drugi put, treci put i naravno bez uspeha, bisu hteli prihvatiti reklamaciju. A njihov odgovor je bio izuvane zapertlane ili tako nesto, neka cista glupost. Nikada vise ne kupujem u Officu.
I ja sam kupila sinu patike od 12.990.00 u Feritu.Nosio ih je manje od mjesec dana,pokidale su se.Reklamacija naravno nije uvažena jer po njima nisu tretirane kako treba.Patike su inače Puma running,samo se šetao u njima.Pitam se šta bi bilo da je imao ozbiljnije aktivnosti u njima.Jako sam razočarana i nisam sigurna da ću se usuditi ponovo da kupujem kod njih.
Problem je sto kod nas se prodaje sve fus roba i roba sa felerima od tih takozvanih poznatijih brendova.Sve sto na zapadu u proizvodnji bi bacili i bilo okarakterisano kao feler i bacilo se verovatno u djubre,zavrsi kod nas.Tako da vam je moj savet da ako imate prilike,nikada ne kupujte robu kod nas,jer ja ne kupujem duzi niz godina.Kupujte u inostranstvu ako mozete,em cete dobiti kvalitet,em po istoj,cak i jeftinijoj ceni,pogotovo kada su sezone snizenja.