Zbog brzog života u 21. veku, postalo je potpuno normalno za ljude da ne budu toliko okrenuti svom zdravlju, odnosno da ne stignu da se bave njime u meri kojoj je to potrebno. Radni ljudi, a ponajviše ljudi koji rade u kancelarijama predstavljaju jednu od najrizičnijih latentnih grupa na tržištu rada, po pitanju zdravlja, budući da često praktikuju loše navike, poput pušenja, brze hrane i opšteg nekretanja.
Bilo kako bilo, poslodavci i osoblje mogu preduzeti određene mere koje mogu znantno umanjiti rizik od različitih “boljki”, a ovde možete pročitati koji su to najčešći zdravstveni problemi sa kojima se zaposleni suočavaju, i kakvim merama ili terapijom se mogu sprečiti.
Bol u leđima
Većina radnika u kancelarijama veći deo vremena provodi sedeći, i to često na nepravilan način. Ovo znači da većina ljudi pati od bolova u leđima, naročito u nižem delu kičmenog stuba.
Postoje razni načini kako možete da izbegnete ove rizike. Ukoliko imate problem sa bolom u leđima, nemojte ga ignorisati, već odmah pređite na fizikalne vežbe, kako biste dugoročno imali pravilno držanje. Postoje mnogi centri u kojima možete da radite fizikalne terapije, a prva stvar koju bi trebalo da uradite jeste da obavite detaljan pregled u specijalističkoj ordinaciji. Nakon toga, lekari će utvrditi o kojoj dijagnozi je reč i u skladu sa time odabrati adekvatnu terapiju.
Jedan od načina da se izbegne stvaranje ozbiljnih problema sa leđima je da zaposleni prave češće pauze, makar samo da bi protegli noge ili se osvežili. Još jedan od načina, koji spada u bolje, jesu časovi joge, pošto joga omogućava istezanje celog tela i poboljšanje celokupnog držanja tela.
Takođe, potrudite se da, dok sedite, sedite pravilno i da prilagodite monitor i stolicu položaju idealnom za vas. Najbolje bi bilo da u kancelariji imate stolice dizajnirane tako da omogućavaju pravilno sedenje, kako biste izbegli moguće probleme sa kičmom.
Srčani problemi
Uobičajeno je za kancelarijske radnike da se kreću veoma malo u toku dana, a i kad završe svoj radni dan, obično sve što žele je da se opuste na kauču ispred TV-a. Međutim, generalna neaktivnost može dovesti do razvitka ozbiljnih srčanih problema, ali i do drugih rizika vezanih ovog tipa.
Takođe, ukoliko radite u takvom okruženju da ste često pod stresom, onda ste pod još većim rizikom da razvijete neku srčanu manu. Zbog ovoga je važno da se potrudite i odbacite loše navike i uvedete zdrave u svoj životni stil.
To se pre svega odnosi na pravilnu ishranu, redovnu fizičku aktivnost i dovoljno sna. U današnje vreme dosta kompanija preuzima inicijativu po ovom pitanju, pa se često mogu naći i teretane u okviru poslovnog prostora, kao i kauči za dremku.
Bol u očima
S obzirom da u današnje vreme većina kancelarijskih poslova podrazumeva rad za kompjuterskim ekranom, što je jako naporno za vaše oči, i pored bolova u očima i glavobolja, može dovesti do ozbiljnih problema sa vidom.
Da biste izbegli ozbiljne rizike na ovom polju, valjalo bi da što češće pravite pauzu od kompjuterskog monitora, ali i da pijete dosta vode dok radite, pošto ovo sprečava galvobolju i druge zdravstvene probleme.
Poslodavci mogu generalno smanjiti rizik od problema sa vidom ako obezbede odgovarajuće monitore za svoje zaposlene, ali i automate za vodu u poslovnom prostoru.
Stres
Stres je uzročnik mnogih zdravstvenih problema u mnogim delatnostima, ne samo kancelarijskom. Jako je važno za kompanije da uzmu u obzir nivo stresa kom se izlažu njihovi zaposleni, budući da to uzrokuje smanjenu produktivnost, ali i ozbiljne zdravstvene probleme, što nije idealno ni za jedan posao.
Najbolji način da izbegnete, ili bar smanjite nivo stresa kom ste svakodnevno izloženi, jeste da napravite stabilnu ravnotežu između posla i slobodnog vremena. Najbolje bi bilo kad biste pokušali produktivno iskoristite slobodno vreme, recimo šetnjom, vožnjom bicikla ili čitanjem knjige.
Fizička aktivnost je takođe odlična za redukovanje stresa, a i definitivno će vam poboljašati kvalitet sna.
Generalni zdravstveni rizici
Kancelarijski stolovi, kompjuteri i generalno radne površine su prepuni bakterija, o čemu često ne razmišljamo toliko, ali bakterije same po sebi su dovoljno da se nekad dozbiljno razbolimo, naročito sad kad su mnoge kancelarije koncipirane po principu otvorenog prostora, što znači da je mnogo lakše zaraziti druge ljude.
Najbolji način da se redukuje rizik od zaraze na radnom mestu je da izbegavate da jedete u kancelariji, i da po mogućnosti ručate napolju. Takođe, kompanije bi trebalo da maksimalno tolerišu ljude koji ne mogu da rade zbog bolesti, budući da je to bolje za posao na duže staze, i po pitanju zdravlja zaposlenih, i po pitanju opšte produktivnosti.
Dodaj komentar