Svako od nas je večno na putu zdravijeg i sretnijeg života, ali to je poprilično teško ostvariti ako ste “zarobljeni” u kancelariji osam sati dnevno. Stručnjaci kažu da ne očajavate i da postoje načini kako da budete zdravi iako sedite mnogo.

Za ove promene nisu potrebna velika prilagođavanja i treba ih uvesti pomalo svaki dan.

  1. Prilagodljiv sto

Studija koja je rađena u 54 zemlje sveta pokazala je kako vreme koje ljudi provode sedeći uzrokovalo 3,8 odsto smrtnih slučajeva od ukupnog broja umrlih. Dodatnim istraživanjem utvrđeno je da ne postoje te vežbe koje mogu da ponište štetu koja nastane od previše sedenja. Ako sedite samo 30 minuta manje dnevno od uobičajenog, to može imati značajan uticaj na poboljšanje.

To možete postići prilagodljivim stolom, a oni koji su ga probali kažu kako imaju više energije i sretniji su otkako ga koriste jer se može pomerati gore-dole i samim time možete stajati i raditi.

  1. Prilagodite svoj monitor

Ako sedite preblizu monitora to može uzrokovati probleme s očima, a ako nije prilagođena visina, to dovodi do glavobolje, umora, vrtoglavice i bola u vratu. Monitor treba da bude ispred vas na udaljenosti dužine jedne ruke. Ekran bi trebalo da bude malo niže kako biste u njega gledali s blage visine.

  1. Pronađite pravu stolicu

Stolica može da promeni dosta toga jer se u njoj morate osećati udobno, ali ujedno mora da podržava vašu kičmu i mišiće. Samo sedenje ubija metabolizam, a nepravilno sedenje pogoršava situaciju. Stručnjaci savetuju da uzmete stolicu u obliku lopte jer ona može da stimuliše vaše mišiće, unapredi ravnotežu i prisiljava vas da sedite ispravno.

  1. Stolica za jogu

Iako sedite, s ovakvom stolicom možete uživati u beneficijima joge. Rad mišića, pravilno disanje i manje stresa pomaže u boljem spavanju.

  1. Vežbajte za stolom

I dok sedite možete vežbati. Možete trčati u mestu, pomerati noge ili vežbati mišiće ruku. Vežbe pogledajte u videu.

  1. Nabavite pedometar

Nekoliko studija pokazalo je da osobe koje nose pedometar i postavljaju sebi dnevne ciljeve budu aktivnije što doprinosi njihovom opšem poboljšanju zdravlja. Prema rezultatima 26 studija, osobe koje nose pedometar naprave 2.000 koraka više svaki dan.

  1. Obratite pažnju na držanje

Položaj tela dok sedite ima više uticaja na zdravlje nego što mislite. Nepravilno sedenje može dovesti do opuštanja mišića, krivljenja kičme, te suženja krvnih žila i živaca. Takođe, budi osećaj depresije i smanjuje nivo energije. Vaša stopala moraju biti ravno na podu, a butine u ravni s podom. Nemojte prekrštati noge, a članke držite ispred kolena. Izbegavajte da krivite leđa, ali nemojte praviti ni preterani luk dok sedite. Glavu malo istegnite prema gore a bradu malo uvucite. Bitno je i da vam ramena budu opuštena i da ih ne gurate nazad.

Jeste li zaglibili u digitalnu tehnologiju i ima li vam pomoći?

Lajkujte stranicu Luftika i prvi pročitajte nove tekstove ↴

Izvorklix.ba
Podeli
Dragana Vidić
Čeka poslednji voz za Nedođiju. I to uspešno radi već 10 godina. U međuvremenu piše.

Ostavite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here