Teško da možete kriviti ljude koji su „Miniso“ pogrešno percipirali kao japanski brend, jer su se i sami trudili da se godinama tako predstave.
Oni su u međuvremenu najavili „dejapanizaciju“ do marta sledeće godine, nakon velike bure u kineskoj javnosti.
Besramno kopirali japansku estetiku izgledom svojih prodavnica
Ovaj kineski trgovinski lanac, koji ima više od 5.100 prodavnica od Severne Koreje do Njujorka, poznat po prodaji robe po sniženim cenama, osvojio je svet predstavljajući se kao japanski brend.
Bez pardona su kopirali estetiku i izgled prodavnica poznatog japanskog lanca „Uniqlo“, a njihovi proizvodi predstavljaju jeftinije, kopirane verzije dizjnerskog brenda „Muji“, koji prodaje stvari za domaćinstvo.
Čak im i logo sadrži znakove japanske katakane, koji se izgovaraju kao Meisou.
Međutim, „Miniso je apsolutno ponosan kineski brend“, stoji u izjavi kineske kompanije od prošle nedelje, koja je uputila izvinjenje što se pretvarala da je japanska marka, čime je povredila osećanja kineskih potrošača.
Političke tenzije izazvale antijapansko raspoloženje u Kini
Marketinška strategija kineske kompanije je na njujorškoj berzi dospela pod lupu i izazvala pravu buru, pošto je politička tenzija sa Tokijom izazvala antijapansko raspoloženje u Kini.
U objavi na kineskoj društvenoj mreži Weibo, „Miniso“ je izjavila da je izuzetna sramota što se kompanija promovisala kao japanski dizajnerski brend u ranoj fazi svog razvoja, što su opisali kao „pogrešan potez“.
Kompanija, koja je stacionirana u južnom kineskom gradu Guangdongu, saopštila je da je počela sa „dejapanizacijom“ od 2019. godine i da će ukloniti sve elemente koji asociraju na Japan iz svojih reklamnih materijala i izloga do marta sledeće godine.
Njihovo rukovodstvo je poručilo da će viši menadžment kompanije smatrati odgovornim za „ozbiljnu grešku“. Takođe su obećali da će od sada „izvoziti pravu kinesku kulturu i vrednosti“.
„Španski incident“
Ovo saopštenje je usledilo nakon što je španska podružnica ove kompanije tokom ovog meseca, greškom opisala linije lutkice Diznijevih princeza koje nose tradicionalnu kinesku haljinu kao japanske gejše. To je izazvalo brojne negativne reakcije u Kini.
Kineska kompanija je odmah potom objavila izvinjenje i zahtevala od svog agenta u Španiji da prekine saradnju sa agencijom koja je vodila njene naloge na društvenim mrežama.
„Divimo se dugoj istoriji kineske civilizacije i njenim sjajnim kulturnim dostignućima“, napisala je španska podružnica ove kompanije u objavi na Instagramu.
Japanski suosnivač naprasno uklonjen iz kompanijske prezentacije
Iako je „Miniso“ otvorio svoju prvu prodavnicu u Guanžuu 2013. godine i većina njenih proizvoda se proizvodi u Kini, kompanija je više puta insistirala da je to japanski brend u prvih nekoliko godina svog postojanja, navodeći japanskog dizajnera Miake Džunje kao jednog od suosnivača.
„Zaista je smešno je kako su strateško partnerstvo i sjajan učinak „Miniso“-a u Kini zasenili poslovanje u Japanu“ – izjavio je Džunja 2016. godine, kada je kompanija imala više od 1.000 prodajnih mesta u Kini, ali samo četiri u Japanu. On se nadao se da će japansku filozofiju dizajna podeliti sa ljudima širom sveta.
Međutim, do 2019. godine, kada se kompanija pripremala za javnu kotaciju u Americi, svaki pomen Džunje i njegovog japanskog porekla nestao je sa njenog sajta i svih dokumenata. Kineski preduzetnik Ie Guofu naveden je kao jedini osnivač.
Brojne tužbe za autorska prava
„Miniso“ je iste godine bio umešan u 68 tužbi, a više od 40 slučajeva uključivalo je povredu autorskih prava.
Jedan hongkonški medij je 2016. godine izvestio da je nekoliko poznatih nordijskih dizajnera bilo istaknuto na veb stranici kompanije bez njihove saglasnosti.
Najmanje dva umetnika iz Hong Konga takođe su optužila kompaniju da je ukrala njihov dizajn.
Izvor: Rachel Cheung za Vice
Kineska firma koja je gradila Ptičije gnezdo hoće da izgradi stadion u Novom Sadu
Dodaj komentar