Magazin Novi Sad

Kamenolom kod Rakovca radi više nego ikad, a sve dozvole za rad istekle pre 7 meseci

kamenolom-rakovac-euronews

Kamenolom Kišnjeva glava na Fruškoj gori kod Rakovca odredište je za desetine kamiona koji svakodnevno odatle iznose građevinski materijal, iako je dozvola za eksploataciju kamena istekla 31. decembra. Inspektori su više puta zabranjivali dalje radove, obraćali se tužilaštvu i policiji, ali promene na terenu nema.

Poslednje rešenje, na osnovu kog se kamen trenutno eksploatiše u kamenolomu Kišnjeva glava koje je Kamenolomu Rakovac izdao nadležni pokrajinski sekretarijat, isteklo je 31. decembra 2020. godine.

To su za Euronews Srbija potvrdili u Sekretarijatu za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj, navodeći da je kamenolomu rešenjem inspektora zabranjen rad.

U februaru je tužilaštvu podneta prijava za privredni prestup, a policiji u Novom Sadu, Sremskoj Mitrovici, Beočinu i Irigu zahtev za postupanje.

Resorno ministarstvo 2. marta aktiviralo je i menicu koju je kamenolom dostavio kao garanciju za izvršenje sanacije i rekultivacije. Ipak, na terenu je nepromenjena slika.

– Obustava radova na ove dve lokacije je iznuđena. Nije ona logična kad kažemo nema više rezerve ili neki ekonomski razlozi, ili neki ozbiljniji tehničko-tehnološki razlozi – rekao je prof. dr Slobodan Vujić, vođa projektnog tima.

Kako je objasnio profesor Slobodan Vujić, koji je 2008. predvodio izradu projekta rekultivacije Kišnjeve glave, razlog za obustavu rada je procena da je eksploatacija ekološki štetna.

Tada je rekao da je krajnji rok za vraćanje lokaliteta prirodnoj nameni 2012. godina. Sada kaže – to su jedine zalihe kamena u Vojvodini i svaka alternativa bila bi skuplja. Po njemu, najveću štetu nanose kamioni.

– Nekada je transport od Kišnjeve glave do postrojenja za sekundarno drobljenje u Ledincima izvođen žičarom, znači vazdušnim putem i to praktično niko nije ni primećivao, niti je ikome smetalo. Danas se to radi kamionskim transportom i to jeste ozbiljan problem. Međutim, i za to postoji rešenje. Mi smo radili studije i projekte da se nađu alternativni putevi – rekao je Vujić.

Tekst u celosti pročitajte na sajtu euronews.rs.

Milijana 2 puta srcem išla na bagere da odbrani svoje parče zemlje

Luftika

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

OGLAS

641 Shares
641 Shares
Share via
Copy link