Svet Vesti

IKEA najavljuje velika sniženja u celom svetu

ikea
Foto: Wikipedia

Ikea snižava prosečne prodajne cene svog nameštaja u celom svetu budući da inflatorni pritisci polako popuštaju iako se ekonomski uslovi pogoršavaju.

Prodaja najvećeg svetskog trgovca nameštajem porasla je 6,6 posto na 47,6 milijardi evra u godini do kraja avgusta, ali samo zahvaljujući višim cenama budući da su se količine smanjivale, prenosi Poslovni dnevnik.

Tokom pandemije kovida 19 Ikea je bila prisiljena da ide protiv svoje prakse snižavanja cena jer su viši troškovi sirovina i transporta prisilili da deo troškovnog udara prenese na kupce.

– U 2023. godinu smo ušli s višim cenama nego što smo želeli. Snižavali smo cene krajem 2023. i ulaskom u 2024. troškovi snabdevanja počeli su da nam padaju – rekao je Jon Abrahamsson Ring, izvršni direktor Inter Ikee, vlasnika brenda i koncepta trgovina.

Jesper Brodin, izvršni direktor glavnog Ikeinog trgovca na malo, Ingka, dodaje: “Ovo su vremena da se vežete. Vožnja u sledećih nekoliko godina neće biti mirna. Ono što vidim za ovu godinu je da su kupci zbog kamatnih stopa pred izazovom. Zato smo snižavali naše cene, svako tržište ulaže u niže cene”.

Iz Ikee ističu da se trend naglog povećanja cena inputa poslednjih godina preokreće što švedskom gigantu otvara prostor da počne da snižava vlastite visoke cene i ponovo u ponudu vrate sve proizvode nakon razdoblja slabe dostupnosti uzrokovanog problemima u globalnim snabdevačkim lancima.

Međutim, priznaju su da nisu sigurni da li će taj potez pomoći u podsticanju potrošačke potrošnje s obzirom na to da se niz zemalja suočava s prognozama recesije.

– Na koji način to podstiče potrošnju? Da li je moguće generisati rast kroz pristupačnost? Tokom krize Lehman Brothersa 2008. to je bilo moguće u severnoj Evropi, ali ne i u južnoj Evropi – primećuje Brodin.

FT piše da se Ikea suprotstavlja trendu brojnih trgovaca koji su se odlučili da smanje broj prodavnica pod upravljanjem.

Ingka, koja upravlja s 537 prodavnica različitih veličina, otvorila je 60 novih lokacija prošle godine uključujući one u centru Kopenhagena, Madrida i San Fransiska, kao i niz dostavnih centara.

U poslednjih pet godina švedska korporacija prošla je opsežnu transformaciju, odmaknuvši se od puke ponude velikih prodavnica van gradova prema konceptu više prodavnica u gradskim centrima i nudeći širu lepezu usluga poput dostave, montaže i planiranja, zaključuje Financial Times.

Fantastična životna priča osnivača Ikee: Odrastao kao siromah, deci ostavio milijarde

Čitajte Luftiku na Google vestima

Redakcija Luftika.rs

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

Share via
Copy link