Novi drumski most preko Dunava
Najave o izgradnji novog mosta na stubovima nekadašnjeg “Mosta cara Franca Jozefa” i dva tunela isod Petrovaradinske tvrđave još uvek nemaju svoj epilog. Most bi trebalo da spaja tunele ispod Tvrđave i Bulevar Cara Lazara.
Podsetimo, pre 5 godina idejno rešenje tog novog mosta je na Međunarodnom konkursu grada Novog Sada, od šest pristiglih, izabrano za najbolje.
Prema tom rešenju, most bi bio u obliku kontinualne grede sa plitkim lukom. Imao bi dve zasebne trake u oba pravca, sa razdelnim ostrvom i pešačke staze.
Procenjeno je da bi koštao između 30 i 40 miliona evra.
Od autora koji su konkurisali za najbolje idejno rešenje novog mosta, bilo je zahtevano da most ne zasenjuje Petrovaradinsku tvrđavu i da se njime rastereti saobraćaj u podnožju iste, s ciljem zaštite i očuvanja.
Nastavak na sledećoj strani…
Ako treba suditi po prvoj slici (voz ili sta je vec prolazi preko trga tik uz kategralu ) boricu se svim zaspolozivim sredstvima da do toga ne dodje.
Seci glavno setalite, lepi trg sa sinskim saobracajem je kretenizam!
Voz? Pa ti ko da si sa marsa zvekno. Tramvaj na elektro pogon je prava stvar!
A zasta ti treba tramvaj, kad je sve na dohvat ruke?
Prvo, to ti je tramvaj. 🙂
Drugo, tramvaj nema šanse da se uglavi u ulicu Modene iz više razloga: pešačka zona, saobraćajni i arhitektonski razlozi…
Treće, to na slici je samo montaža koja kruži već neko vreme zbog promocije ideje da se tramvaji vrate u NS. Na mapi vidiš da je to malo dalje od centra: https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%81%D0%B0%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D1%98
Umesto mosta na stubovima Faranca Jozefa montirati ŽIČARU od bul.Cara Lazara tj Keja do Platoa Tvrđave, koja je jeftinija od izgradnje mosta i u svemu olakšava turistima i posetiocima koji stignu brodom, autobusom da sa keja dođu na tvrđavu nego peške uz stepenice i pogotovu za stariju populaciju i lica sa invaliditetom (Y)
most bi dobro dosao,ali tramvaj je suvisan