Novi Sad

Od danas papirna karta u novosadskom GSP 100 dinara, cena nepromenjena za e-novčanik

gsp-eletkronski-novcanik
Foto: GSP Novi Sad

U autobusima GSP-a od danas, 5. februara papirne karte kod vozača prodaju se po višim cenama, dok će dosadašnja niža cena i dalje važiti za elektronske karte.

Karta za vožnju gradskim linijama sada iznosi 100 dinara, odnosno 150 dinara za prigradske linije, dok će u e-novčaniku ostati 65 dinara za gradske i 110 dinara za prigradske linije, piše 021.rs.

Viša cena papirnih karata počela je da se primenjuje dve nedelje nakon početka prodaje elektronskih karata na oko tridesetak kioska, na kojima se iste mogu i dopuniti.

Iz GSP-a su u prethodnom periodu više puta pozivali građane da počnu da koriste elektronske karte, kako bi pomogli vozačima da budu više koncentrisani na vožnju. Kako je objašnjeno, vozači po smeni u proseku prodaju oko 300 karata.

Gradski prevoznik je naveo da proteklih dana vlada veliko interesovanje za e-novčanicima NSmart sistema, međutim, nisu saopštili koliko je elektronskih kartica koje se dopunjavaju prodato.

Podsetimo da ovaj sistem podrazumeva da se putnik čekira na verifikatoru na ulazu u vozilo, a isto to treba da uradi i prilikom izlaska iz autobusa kako bi se sa kartice skinuo novac u vrednosti vožnje, u zavisnosti od toga da li je vožnja bila na gradskoj ili prigradskoj relaciji.

U protekle dve nedelje bilo je više pritužbi na ovaj sistem od strane građana i pojedinih pokreta u Novom Sadu, koji su kritikovali proces tvrdeći da ne funkcioniše i da je organizovan tako da samo dovodi do toga da Novosađani i dalje kod vozača kupuje papirne karte, koje su skuplje.

Takođe, bilo je i više pritužbi da sistem čekiranja ne funkcioniše, tj. da validatori često nisu ispravni.

Dodajmo i da su uz GSP-a, povodom pritužbi, najavili planove za uvođenje drugih načina plaćanja, kao što je omogućavanje da se e-novčanik dopunjuje preko e-bankinga, ili da se karta kupi preko aplikacije NSmart, gde će nakon plaćanja putnik dobiti “URL adresu” koja će ga odvesti do “QR koda” koji će potom biti validiran, slično sistemu slanja SMS poruka koji postoji u nekim drugim gradovima.

Iz GSP-a su naveli i da u Novom Sadu ne može biti karata koje važe 60 ili 90 minuta, kao u Beogradu, jer je u glavnom gradu Vojvodine sistem prevoza organizovan zonski.

U Novom Sadu počinje sa radom sistem elektronske naplate karte za gradski prevoz

Čitajte Luftiku na Google vestima

Luftika

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

Share via
Copy link