Balkan Vesti

“Croatia records” lažirala autorska prava punih 28 godina, Džoni Štulić kaže da je “od početka bila pljačka”

johnny štulić
Printscreen

Visoki upravni sud Hrvatske doneo je presudu kojom se utvrđuje da je „Croatia records“ protivpravno privatizovala nekadašnji „Jugoton“ i tom prilikom prisvojila vrlo vrednu diskografsku imovinu. Ovakva presuda izvukla je izjavu i Branimira Džonija Štulića koji godinama ukazuje da je i sam lično opljačkan od strane diskografskih kuća.

Otuđena imovina „Jugotona“ pre svega se odnosi na originalne snimke Azre i Bijelog dugmeta, presudom je dokazano da je „Croatia records“ punih 28 godina nelegalno zarađivala milione kuna na ime autorskih prava, piše hrvatski Telegram.

Štulić je u svom maniru za Index.hr izjavio da je teško sve „razmrsiti“ jer je od samog početka sve bila pljačka.

– ’Jugoton’ je nacionalizovana firma, on je već sam po sebi nelegalna firma. Sve je nelegalno. Ja mislim da je najbolje vratiti svakome svoje. Cela ta industrija, kako oni to zovu, muzička industrija, to je sve bazirano na izvlačenju kapitala, to je reket, oni su oslobođeni bilo kakvih nameta, mogu raditi šta hoće, zaštićeni su kao beli medvedi, kao na primer ZAMP. Ako ubiješ čoveka, imaš prava, ali ovo ako ne platiš, gotov si odmah. To je sve preki sud. To nema veze s razumom, ali ima kad se radi o izvlačenju kapitala. Šibicarenje, samo umotano u celofan.

To se ne može razmrsiti nikako jer od početka je bila pljačka. Nekad davno su se sporili šta je revolucija, a šta kontrarevolucija. I onda, posle užarenih rasprava, došli su do zaključka da je to samo pitanje datuma. Sve je to isto, samo pitanje datuma. Stalno se ponavlja, kao lišće, svake godine padne, dođe i padne. Princip je isti – izjavio je Štulić.

U presudi stoji da je zakonski regularno otkupljena imovina „Jugotona“ koja se odnosi na nekretnine i druge vrednosti, ali da je vredan diskografski materijal od kojih su u prethodnih 28 godina pravljene različite kompilacije preuzet potpuno nelegalno.

– Rešenjem Hrvatskog fonda za privatizaciju od 5. oktobra 1993. godine, utvrđeno je da će se deo fonoteke, za koji nadležna tela utvrde da se ne smatra delom nacionalnog blaga Republike Hrvatske, naknadno proceniti, a deonice u protivrednosti vratiti Fondu za privatizaciju, što nije sprovedeno – navodi se u presudi.

Iz “Croatia records” tvrde da fonogrami nisu ni mogli da budu na popisu privatizovane imovine, jer je taj pojam u Zakon o autorskom pravu uveden 2003. godine, kada je sprovedena i revizija u ovoj kompaniji.

Međutim, i Hrvatska glazbena unija, analizirajući tu reviziju, ocenila je da u postupku nije procenjena vrednost mastera iz arhive Jugotona. Milioni koje je gotovo tri decenije nelegalno eksploatisala “Croatia records” završili su u nekom od fondova Ministarstva kulture, da bi se on potom „koristio za finansiranje privatnog preduzeća“, prenosi Telegram.

Ministarstvo kulture Hrvatske je tek godinama kasnije poslalo Centru za restrukturisanje i prodaju dopis kojim priznaje da fonogrami nisu procenjeni za vreme privatizacije “Jugotona”, a formalnim rešenjem od 21. oktobra 2016. godine to i potvrđuje. Protiv tog rešenja “Croatia records” podnela je tužbu Upravnom sudu u Zagrebu, koji ju je odbacio, a isto je i sada nakon apelacije učinio Visoki upravni sud.

Džoni Štulić je pre četiri meseca na svom Jutjub kanalu “PETROVICPETAR” opširno pisao o ovom slučaju.

– Za mene je u toj istoj zemlji važio komunizam, a za njih kapitalizam. Mene ‘Jugoton’ nikad i za ništa nije platio – pisao je Štulić uz napomenu da on nikada ništa nije prodao “Jugotonu”.

Priče o ženama kojima su posvećene ljubavne pesme Džonija Štulića

Antonije Kosanović

Traži smisao u vreme besmisla, rečima potkradajući emocije.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

generic vignette (DESK luftika.rs)
550 Shares
550 Shares
Share via
Copy link