Magazin

Zašto uvozno voće izgleda kao sa reklame?

jagode
Foto: Pexels

Sigurno ste na pijaci ili u prodavnici videli razliku između domaćeg i uvoznog voća – ono iz uvoza često je veće, lepše, sjajnije i “kao s reklame”.

Međutim, kad ga zagrizete, ukus i tekstura ponekad razočaraju.

Evo o čemu se zapravo radi i zašto je uvezeno voće (spolja) “savršeno”.

1. Uvozni plodovi biraju se po izgledu – ne po ukusu

Voće koje se izvozi mora da preživi dug transport, skladištenje i boravak na policama prodavnica. Zato se biraju plodovi koji su:

– tvrđi (manje kvarljivi)
– otporniji na oštećenja
– vizuelno savršeni – jer “potrošači kupuju očima”

S druge strane, ukus je često u drugom planu – što i objašnjava zašto su mnoge savršene jabuke ili breskve iz uvoza bezukusne, suve ili previše “plastične”.

2. Industrijski uzgoj koristi sorte koje izgledaju bolje

Mnoge velike farme koriste sorte koje su genetski selektovane da rastu u pravilnom obliku, da sazrevaju istovremeno i da izdrže manipulaciju mašinama. Takve sorte možda bolje izgledaju, ali nemaju nužno bolji ukus. Zapravo, često su “prazne” iznutra.

3. Domaće voće nije uniformno – ali je zato zrelo

Domaće voće s pijace često je nepravilnog oblika, s pokojom mrljom, pegicom ili čak rupicom od crva – i to je zapravo dobra stvar. Takvi plodovi obično su dozreli na stablu, a ne ubrani prerano i dozrevali u skladištu, piše Index.hr.

Ako, na primer, trešnja ima crve, to je znak da nije prskana pesticidima.

4. Uvozno voće se često vozi nezrelo – i dozreva veštački

Mango, banane, pa čak i paradajz često se beru dok su još zeleni, kako bi mogli da izdrže prevoz brodom ili kamionom. Dozrevaju kasnije – u skladištima, često uz pomoć etilena (gasa koji podstiče sazrevanje). Takvi plodovi nikad nemaju pun ukus kao oni koji su sazreli prirodno.

Izvor: Index.hr

Srbi obožavaju ovo voće i povrće, a ono sadrži najviše otrova

Ekipa Luftike

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

Share via
Copy link