Lifestyle Magazin

Youtube uvodi nova pravila, blogeri izrevoltirani: Nismo krivi što vam deca psuju!

Promena pravila poslovanja video striming platforme Jutjub najviše će pogoditi vlasnike kanala koji prave sadržaj usmeren na mlađu publiku, a pritom reklamiraju određene proizvode i koriste nedozvoljen rečnik. Novi sistem po kojem će raditi Jutjub podeliće kanale na one koji su namenjeni deci do 13 godina i na kanale za odrasle, piše Blic žena.

Jutjub se od septembra priključio akciji i zakonu pod nazivom COPPA (Children’s Online Privacy Protection Act) koji želi da zaštiti najmlađe konzumente platforme od zloupotrebe, zlostavljanja u komentarima, manipulacije i prodaje proizvoda..

Jutjuberka i pevačica Ana Lazarević za Žena.rs promene na Jutjubu opisala je kao „glupe i nepotrebne“.

View this post on Instagram

mladost ludost hehe☺️ ph @vladamaraj

A post shared by Anna Lazarevic (@annalazarevic2) on

– Glupo je zato što i mene prate roditelji. Imam i pesme na svom kanalu koje neće sigurno slušati samo deca, već i stariji. Uostalom, deca koriste profile od svojih roditelja i mogu da gledaju sadržaj koji je namenjen za odrasle. Razmišljam da svoj kanal namenim za odrasle, ali nisam još odlučila. Mene ne može da zaustavi neka notifikacija na Jutjubu, nastaviću tamo gde sam stala – rekla je Ana.

Srodna društvena mreža Instagram nedavno je počela da testira u pojedinim delovima sveta verziju aplikacije u kojoj broj lajkova na fotografiji može samo da vidi profil koji ju je objavio. Na ovaj način, po rečima glavnog čoveka Instagrama, žele da spreče takmičenje u broju lajkova na fotografijama jer su poslednje studije Univerziteta na Oksfordu pokazale da sve veći broj korisnika se oseća odbačeno ili nevoljeno ako ima manji broj reakcija na fotografiju u odnosu na druge.

Ana Lazarević smatra da je promena na Instagramu još jedan pokušaj da se ispravi ranija greška.

-Nama društvene mreže služe da vidimo gde su nam prijatelji, šta rade. To nije društvena mreža koja uništava nas kao generaciju. Društvene mreže su dobre, ne neki način. Nije savršeno i ne treba preterivati u korišćenju – rekla je.

Jutjub sa druge strane želi da ograniči sadržaj najmlađim korisnicima i da im bude dostupni isključivo video-klipovi koji su napravljeni samo za njih.

Vlasnici kanala na Jutjubu trenutno moraju da definišu kanal i video-klipove – ili su namenjeni za decu ili ne.

Ako jesu treba da obrate pažnju na sledeće stvari. Teme koje su obrađene u klipovima da li su prilagođene deci, da li se u klipovima pojavljuju deca ili glumci koji su deca, animirani likovi i da li su korišćene dečje pesme ili pesme.

Ukoliko Jutjub proceni da je vaš kanal usmeren ka deci, iako ste možda svoj kanal odredili kao za odrasle, poslaće notifikaciju da morate da promenite kome se vaš kanal obraća.

Kanal koje budu vodili kao „Jutjub kanali za decu“ neće moći da imaju personalizovane reklame, komentare, notifikacije, niti će biti moguće da se klipovi sačuvaju na listi. Ukoliko neko više puta pokuša da prevari Jutjub i vodi kanal kao „za odrasle“ a prodaje i koristi proizvode namenjeni deci biće zakonski i novčano gonjeni uz trajno gašenje kanala.

Jutjuberka Ana Lazarević smatra da roditelji često imaju pogrešnu percepciju o njihovom poslu i kome se oni kao kreatori obraćaju.

-Desilo mi se da mi je prišla neka majka i rekla -“ ti si jutjuberka, zbog tebe moje dete ne uči“. Svi pričaju da mi utičemo loše na omladinu. Ne slažem se, jer sam dosta stvari naučila od svojih kolega. Motivišemo ljude, pravimo humanitarne akcije, utičemo dobro na njihovu decu. Na roditeljima je da ih vaspitavaju. Svi napadaju Baku praseta jer psuje i da zbog toga deca psuju. Ako ste vaspitali decu da budu vaspitana, onda ona neće psovati – zaključuje Ana Lazarević.

Promena na Jutjubu će najviše pogoditi kreatore koji su maloletni i imaju dominatno mlađu publiku, kao i odrasle kreatore čiji su fanovi dominatno deca. Sadržaj mora biti upeglan po novom pravilniku, potpuno prilagođen najmlađima bez konzumerskih ideja i reklama. Dakle, isključivo edukativan i zabavan za najmlađe.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Ko su srpske zvezde Youtube kanala?

Dragana Vidić

Čeka poslednji voz za Nedođiju. I to uspešno radi jako dugo. U međuvremenu piše.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
29 Shares
Share via
Copy link