Epidemiološki tim udruženja Ujedinjeni protiv kovida objavio je paket mera za ugostiteljske objekte, koji bi doprineo borbi protiv korona virusa, a jedino pitanje koje se postavlja je isplati li se ići u kafiće i restorane pod ovakvim uslovima.
Ukratko, ugostitelji bi ukoliko se prihvati ovakav predlog, morali pribeležiti svakog gosta i njegovo zdravstveno stanje.
„Ugostiteljski objekti, naročito oni u kojima se služe hrana i piće, a posebno gde svira živa muzika su dokazano veoma povoljno okruženje za brzo prenošenje virusa SARS-CoV2. Ovaj dokument sadrži preporuke osnovnih mera koje su neophodne u zatvorenom prostoru kao i na otvorenom kako bi se postiglo maksimalno sprečavanje rasejavanja novog virusa korona kada objekti rade“, navodi se u dokumentu koji su objavili Ujedinjeni protiv kovida, piše 021.
Njihov paket mera podeljen je na nekoliko poglavlja u kojima se navode ciljevi, način primene, lična odgovornost, opšte mere prevencije…
Specifične mere za ugostiteljske objekte koji se predlažu su sledeće:
Potrebno je da svi ugostiteljski objekti u kojima ima sedećih mesta rade isključivo na rezervacije telefonom ili preko interneta (takođe moguće i na ulazu ako ima mesta) pri čemu je potrebno uraditi „brzu proveru zdravstvenog stanja“, registrovati podatke za kontakt i dodeliti fiksno sedeće mesto, što važi i za zatvorene i otvorene prostorije
Rezervacije treba ravnomerno rasporediti tokom dana i na određeni period, definišući vreme početka i završetka
Mora se unapred znati koliko zaposlenih je prisutno tokom smene ili radnog dana i evidentirati ko je bio na poslu i kada
Raditi u fiksnim timovima što je više moguće. Ako bude manje promena u osoblju, postojaće manji rizik od prenošenja novog virusa korona u slučaju asimptomatskih ili presimptomatskih zaposlenih
Ako je moguće, obezbedite različita vrata za ulaz i izlaz
Obezbediti pult za prijem gostiju na samom ulazu gde će gosti biti dočekani od strane zaposlenog radi popunjavanja podataka i dezinfekcije ruku sredstvom sa 70 odsto alkohola koje ugostitelj obezbedi
Ugostitelji su dužni da ograniče korišćenje ugostiteljskih objekata samo na fiksna sedeća mesta (visoko ili nisko sedenje)
Broj osoba za jednim stolom treba da bude najviše četiri ako su iz različitih domaćinstava i bez ograničenja ako su iz istog domaćinstva
Potrebno je obezbediti najmanje četiri kvadratna metra (4m2) po osobi, odnosno limitirati broj gostiju na broj jednak površini prostorije podeljen sa četiri
Izbegavati posluživanje po principu „švedskog stola“, ali ukoliko se koristi ovakav način posluživanja, potrebno je obezbediti rukavice za jednokratnu upotrebu (od poliuretana) pored svakog komada zajedničkog escajga (hvataljke, kutlače, kašike, viljuške i sl.)
Ako je moguće obezbediti elektronske menije preko sajta ili QR coda na svakom stolu.
Temeljno očistiti stolove, stolice i menije svaki put nakon što gosti napuste objekat.
Limitirati pušačke zone na prostor na otvorenom.
Gostima zabraniti pristup privatnim prostorijama, kuhinjama ili prostorijama za osoblje.
Obučiti i nadgledati zaposlene u praćenju poštovanja mera i preporuka.
Gostima i osoblju koji se ne pridržavaju preporuka uskratiti boravak u objektu.
Svaki zaposleni mora svakog dana da izvrši tzv. „brzu proveru zdravstvenog stanja“ pre početka smene (dokument za preuzimanje obezbeđen je uz ovaj paket).
Gosti moraju da obave istu proveru pre ulaska u objekat (unapred pri rezervaciji i/ili na samom ulazu). Ako je odgovor na bilo koje od pitanja potvrdan, ta osoba mora ostati kod kuće ili joj ne dozvoliti ulazak u objekat.
Ako osoba ima zdravstvenih problema, poput simptoma prehlade, curenja iz nosa, kijanja, upale grla, kašlja, otežanog disanja, povišene temperature i/ili nagli gubitak mirisa ili ukusa, ta osoba mora ostati kod kuće
Ako neko od zaposlenih razvije simptome tokom dana, treba odmah da ode kući
Ceo dokument možete da pročitate na OVOM LINKU
Dodaj komentar