Lifestyle

Znate li šta je tetrafobija? Broj 4 donosi nesreću i asocira na smrt

Broj 13 u svim zemljama zapadne civilizacije predstavlja neki „baksuz“, ali ni približno upotreba ovog broja ne utiče na naš svakodnevni život osim u situacijama kada se kroz razgovor sa prijateljima podsetimo da je danas možda petak, a datum 13.

Koliko je u Aziji i dalje vrlo snažno sujeverje u svakodnevnom životu i ponašanju, dokazuje priča o maleričnom broju 4 koji prožima i utiče na sve aspekte društvenog života.

U Kini, Japanu, Južnoj Koreji, Tajvanu, Vijetnamu, Singapuru i Maleziji najlakše i po najpovoljnijoj ceni ćete naći stan na četvrtom spratu. Nije nemoguće da u nekim zgradama, odnosno u liftovima unutar zgrada, ne postoji oznaka za četvrti sprat.

Vlasnici nekretnina na adresama koje sadrže broj četiri, pokušavaju da promene tu brojčanu oznaku kako bi podigli tržišnu cenu svom vlasništvu.

Takođe, u bolnicama se dešava da jednostavno ne postoji soba broj 4, a kompanije koje probojnost na azijsko tržište često moraju da menjaju serijske brojeve svojim proizvodima kao što je to uradila Nokia i Kanon, ali i Alfa Romeo za svoj model 144.

Zašto i odakle tolika fobija oko broja 4 u ovim kulturama?

Odgovor je u izgovoru i načinu na koji se povezuje sa rečju smrt.

U Japanu se broj četiri (Shi) izgovara identično kao i reč smrt (Shi), naravno razlika je u čuvenim tonovima koji istim rečima daju potpuno različito značenje.

Zamislite da decu učite brojeve od jedan, dva , tri, smrt, pet… Malo morbidno, zar ne? U Japanu je broj 49 takođe nesrećan broj, jer zvuči kao da kažete ’bol do smrti’.

Na internetu se mogu naći advertajzing agencije koje pomažu kompanijama u probijanju azijskog tržišta. Oni između ostalog puno pažnje obraćaju na broj četiri i njegove kombinacije, a savetuju da se gde god je moguće u vašem brendu taj broj zanemari ukoliko ne želite da rizikujete nesporazum, prenosi sajt acclaro.com.

Imate li i vi svoj nesrećan broj?

Budućnost Japana u rukama aplikacija za pravljenje beba

Čitajte Luftiku na Google vestima

Antonije Kosanović

Traži smisao u vreme besmisla, rečima potkradajući emocije.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

173 Shares
173 Shares
Share via
Copy link