Magazin

Telenor najavio poskupljenje usluga, kako da raskinete ugovor bez penala?

telenor
Foto: N1

Telenor je u ponedeljak obavestio svoje korisnike da će usluge tog operatera od 9. decembra poskupeti u proseku za oko 6,93 odsto.

„Hvala vam na dosadasnjem poverenju. U zelji da nastavimo sa transparentnim i otvorenim odnosom, obavestavamo vas da smo doneli odluku o povecanju cena nasih usluga od 9. decembra u proseku oko 6,93%“, stoji u poruci koji su dobili korisnici tog operatera.

telenor-poruka

Ova informacija izazvala je bes kod velikog broja korisnika, a Telenor ih je obavestio da ukoliko nisu saglasni sa najavljenom promenom, u skladu sa članom 107 Zakona o elektronskim komunikacijama imaju mogućnost da raskinu pretplatnički ugovor bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, i da to mogu da učine zaključno sa 8. decembrom ove godine u bilo kojoj njihovoj poslovnici.

Predsednik Udruženja potrošača “Efektiva” Dejan Gavrilović u izjavi za portal Biznis.rs kaže da će građani koji su potpisali ugovore sa minimalnim periodom trajanja od 12 ili 24 meseca, a nisu uzeli nikakav uređaj moći da raskinu ugovor bez ikakvih penala.

– Oni koji su uzeli uređaj biće dužni da ga ili isplate do kraja, po ceni koja je navedena u ugovoru, ili da ga vrate nazad. Mi ćemo savetovati potrošače da vrate urađaje nazad pošto Telenor inicira raskid ugovora, odnosno želi sebi da pribavi korist na štetu potrošača. Potrošač svakako ima pravo da vrati uređaj, pa neka mobilni operator vidi šta će sa tolikim brojem polovnih uređaja – navodi Gavrilović.

I oni koji su kupili uređaj preko Mobi banke moći će da raskinu ugovor, uprkos informacijama koje se pojavljuju i u kojima se navodi da će građani morati operatoru da isplate novac za uređaj, dodaje on za Biznis.rs.

– To nije tačno jer u tom slučaju imamo trgovinu između tri učesnika. Banka je odobrila kredit za kupovinu mobilnog telefona, on je isplaćen na račun Telenora, koji je dobio sav novac i ne može da uslovljava potrošača da izmiri kredit banci. Građani će jednostavno moći da raskinu ugovor, a da nastave i dalje da plaćaju rate Mobi banci – ističe Gavrilović.

Prema njegovim rečima, ono što je naročito zanimljivo sa aspekta zaštite potrošača je informacija koja kruži društvenim mrežama, da u slučaju raskida ugovora korisnici neće moći da zadrže svoje brojeve.

– To nije tačno, brojevi će moći da se prenesu ili u drugi paket, ko ostaje u Telenoru, ili kod drugog operatora ko želi da promeni, i tu nema nikakve dileme – dodaje Gavrilović.

Kako kaže Gavrilović, “Efektiva” će i dalje nastaviti da se bavi ovim pitanjem. Rok za raskid ugovora je 30 dana, a narednih dana udruženje će izaći sa preciznim uputstvom sa zakonskim odredbama u kojima će potrošačima sve biti jasno.

On ocenjuje da je ovo povećanje cena usluga nefer potez prema korisnicima i dodaje da će u narednom periodu pokušati da i kroz sudske sporove dokažu da trgovac, u ovom slučaju Telenor, nije imao pravo da poveća cenu.

– Prihvatljivije bi bilo da su, recimo, doneli novi cenovnik za nove korisnike, a da za postojeće ostanu iste cene, pa kada istekne ugovor da se onda primenje nova tarifa, ili potpisuje nov ugovor sa novim cenovnicima. Iako svaki trgovac ima pravo da uradi tako nešto, verujem da će se preko sudskih sporova tražiti utvrđivanje činjenica da li je uopšte operator imao pravo da na taj način menja cene – zaključuje on

Čitajte Luftiku na Google vestima

Huavej godinama sklapao tajne milionske dilove sa Telekomovim ljudima

Luftika

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
292 Shares
292 Shares
Share via
Copy link