Spomenik kralju Petru I Karađorđeviću postavljen je u nedelju na Trgu republike u Novom Sadu. Visok je oko 10 metara, a izrađen je po modelu akademskog vajara Zorana Ivanovića. I na prvi pogled – ništa mu ne fali
Spomenici u Srbiji oduvek su bili meta intriga. Međutim, dok smo u kontroverzama oko Pobednika ili „bruke“ gologlavog kneza Mihaila mogli da polemišemo o simbolici i da u detaljima prepoznajemo konkretne simptome tadašnjih društvenih prilika, nesrećni spomenik patrijarhu Pavlu pokazao nam je da su danas bilo kakva očekivanja na tom nivou preterana, piše Noizz.
Ne treba računati na to da će spomenik jednom velikom čoveku biti veliki, ni da će ličiti na njega, ni da će reflektovati vrednosti za koje se on borio…
A zašto su se sad svi okomili na noge konja kralja Petra I Karađorđevića?
„Kad spomenik predstavlja jahača pravilo je da podignuta noga konja znači da je umro od posledica ranjavanja. Dve noge podignute, da je poginuo u borbi. Četiri konjske noge na zemlji govore o prirodnoj smrti jahača. Spomenik Petru I u Novom Sadu je jedan od nekonvencionalnih“, primetio je Rodoljub Šabić.
I nije jedini – čitava polemika povela se na društvenim mrežama.
Mnogo je onih koji su na vest o novom spomeniku konstatovali da nema istorijskog opravdanja za podignutu nogu konja.
Drugi su se potrudili da im odgovore gomilom slika čuvenih spomenika Petru Velikom, Marku Aureliju i drugih kod kojih ono nije ispoštovano.
Treći su naveli da to pravilo važi samo u Americi, četvrti su došli do podatka da u Vašingtonu od 30 spomenika samo 10 bi mogli da budu potvrda, dok su ostali „izuzeci“.
Na kraju, sve se više komentara svodi na to da „s obzirom na to ko je zadužen za ove stvari, treba da budemo zadovoljni što konj ima tačan broj nogu“, jer „mogao je da prođe kao pokojni patrijarh pa da bude odlivak u jahaćoj pozi bez konja, na primer“…
O da, navikli smo da nešto ne bude u redu, s tim što kod spomenika Petru I u Novom Sadu nije baš tako očigledno.
Ali u ovom slučaju, možete da prestanete da prebrojavate noge konja – ispostavilo se da nije u pitanju pravilo, već više urbani mit koji „čitanje“ spomenika čini zanimljivijim.
Nego, šta je s licem kralja Petra?
Dodaj komentar