Prvi brzi voz koji će saobraćati na liniji između Beograda i Novog Sada zvaće se „Soko“. Komisija na konkursu „Pusti inspiraciju da te vozi“ predstavila je pre dva dana pobedničko idejno rešenje za logo novog brzog voza koje je osmislio Andrija Arsić i za koje je dobio milion dinara.
Neki od ključnih kriterijuma bili su da logo i ime ilustruju vrednosti brzih vozova (brzina, jedinstvenost, originalnost, savremenost), kao i da ime mora biti integrisano u logotip.
Kao i da rešenje mora biti originalno delo autora. Što se među korisnicima društvenih mreža odmah dovelo u pitanje.
Ne možemo da ne primetimo ozlojeđenost ljudi koji su mišljenja da rešenje nije originalno i autorsko već da je navodno kopija stock Falcon logoa sa interneta.
Da li je moguce da strucni ziri pri odabiru pobednickog rada nije uradio osnovni reverse image search za plagijat. Ovo je 1na1 kopija stock Falcon logoa sa neta, za sta na stranim dizajnerskim platformama ide dikvalifikacija,a ne milionce @FilipovicNatasa @novarsonline @N1infoBG pic.twitter.com/0MjMY2BhSG
— Luk Beli (@LukBeli) March 14, 2022
Ima i po malo duhovitih i ironičnih komentara u stihovima…
Poljetela Sapsan ptica od Moskve do St. Petrburga;
Od Beograda do Novog Sada, Soko ptica dostiže ga. pic.twitter.com/3Ym4HGeZay
— Kosta Simonovic (@bolidu1) March 14, 2022
Ali i onih koji ne vide ništa sporno u pobedničkom logu.
Među onima koji su izrazili sumnju u jedinstvenost pobedničkog rešenja je i Bojana Mirković, dizajnerka čije vizuelno rešenje ima gotovo neprimetne razlike sa onim koje je odnelo pobedu.
„Dizajneri su na konkursu sami smišljali ime voza. Ukrali su ideju i koncept i naziv“, napisala je ona na svom Instagram nalogu uz seriju objava kojima ilustruje sličnosti između pobedničkog i njenog rešenja.
– Nisam očekivala da će neko razmišljati na sličan način kao i ja, bilo je previše sličnosti i to je dovelo do sumnje da se radi o kopiranju. Međutim, nakon par sati oglašavali su se ljudi koji su imali istu ideju za sam naziv voza. Očigledno je da je soko ptica bila inspiracija mnogima, s tim da su određeni radovi i konceptualno jako slični pobedničkom radu, rekla je Mirković za “Danas”.
Ova polemika stigla je i do preduzeća „Srbija voz“, koje se prvi put oglasilo nakon kontroverznih optužbi.
Saopštenje firme prenosimo u celosti:
„Povodom reakcija pojedinih građana vezano za pobedničko rešenje konkursa ‘Pusti inspiraciju da te voz’ za naziv i logo brzih vozova Srbije, organizator konkursa ‘Srbija voz’ ovim putem
obaveštava javnost o sledećem: Uzimajući u obzir da je prvi kriterijum za selekciju rešenja bio relevantnost, odnosno da rešenje odražava karakteristike proizvoda brzih vozova Srbije, od ukupno 3.481 pristigle prijave brojne su sadržale iste predloge za naziv vozova koji asociraju na brzinu, od kojih su među najčešćim bili ‘soko’ (imajući u vidu da je sivi soko najbrža ptica na svetu i zaštićena vrsta u Srbiji), ‘vihor’, ‘košava’, ‘zmaj’, ‘munja’ i slični.
Kako je organizator iz ovog razloga očekivao i više istih predloga od strane učesnika, u uslovima konkursa upravo je kao drugi zahtev definisan i logo, da bi se prijave mogle dalje diferencirati i ocenjivati u skladu sa ostalim uslovima konkursa koji se odnose na identitetske kriterijume, estetske kvalitete i ostale kriterijume koje se odnose na vizuelni identitet, a koji su detaljno navedeni na zvaničnom internet sajtu konkursa www.pustiinspiracijudatevozi.rs.
Do odlaganja datuma proglašenja pobednika došlo je isključivo zbog vremena koje je bilo potrebno za selekciju i razmatranje svih dostavljenih prijava, imajuću u vidu da je većinu prijava na konkurs organizator primio tokom poslednjih nekoliko dana trajanja konkursa zatvorenog 21. februara 2022. godine.
Jedan od ciljeva konkursa ,,Pusti inspiraciju da te vozi“ za ime i logo novih brzih vozova bio je afirmacija kreativnog potencijala Srbije i podsticanje njegovog daljeg razvoja. Imajući to u vidu, žiri konkursa okupio je upravo i neke od najistaknutijih predstavnika kreativne industrije Srbije koji su odlučivali o pobedničkom rešenju. Žiri su činili: Ivan Stanković, jedan od najvećih autoriteta u oblasti marketinga u regionu, Nataša Filipović, direktorka kreativne agencije Ovation, Nebojša Babić, vodeći regionalni vizuelni umetnik i fotograf, Petar Strugar, ambasador platforme Srbija Stvara i Milorad Milinković, režiser i predstavnik kreativne industrije Srbije u brojnim oblastima.
Pobedničko rešenje konkursa autora Andrije Arsića ispunjava sve uslove konkursa. Ovo rešenje je takođe u skladu sa novim vizuelnim identitetom brzih vozova i u eventualnoj primeni sa logotipom Srbija voza čini prepoznatljivu i primenljivu celinu, što je takođe pozitivno ocenjeno“, zaključuju u saopštenju.
Šta vi kažete?
Dodaj komentar