Magazin

Obratite pažnju, ovakve prevara prodavaca postale su svakodnevica

Nedavna situacija koja se dogodila u susednoj Slavoniji apsolutno je poznata i kupcima u Srbiji.

Naime, iako u sezoni praznika i početkom godine prodavnice apeluju na velike popuste u svojim radnjama, vrlo često je u pitanju obmana. Ono što piše na izlogu, uglavnom nije slučaj u praksi.

Na portalu “Glas Slavonije” objavljen je tekst u kojem se jedna žena požalila na situaciju koja je neka vrsta svakodnevice, iako to ne bi trebalo da bude praksa.

“Na izlogu je pisalo ‘sve je na 50 odsto popusta’. Izabrala sam cipele na kojima je bila istaknuta cena od 560 kuna (8.934 dinara) i odnela ih na blagajnu, očekujući da ću ih platiti 280 kuna (4.467 dinara). Dala sam prodavačici kreditnu karticu i ona je provukla, ali kad mi je pružila račun, videla sam da mi je naplaćena puna cena. Kad sam pitala za instaknuto sniženje, rekla mi je da se ono ne odnosi na novu kolekciju. S obzirom na to da je na plakatu pisalo ‘na sve artikle’, insisitrala sam na cenu od 280 kuna. Kad je odbila da smanji cenu, tražila sam povraćaj novca”, objasnila je žena iz Osjeka.

O čemu se zapravo radi?

I naši potrošači su se sigurno susreli sa ovom situacijom, pa smo u razgovoru sa predsednikom Nacionale organizacije potrošača Srbije, Goranom Papovićem, saznali o čemu se zapravo radi.

“To su klasične prevare. Istaknuti popust je popust za prodavce, a ne za potrošače. Ono na šta treba da ljudi obrate pažnju kad kupuju u radnji je iskazana cena na rafu. Na tom mestu mora da bude istaknuto da li je nešto na akciji ili nije, i to se ne sme prekršiti”, kaže naš sagovornik.

Suđenja do večnosti

Papović ističe da je najveći problem, u slučaju žalbi i tužbi, brzina rešavanja sporova.

“Ako trgovac ne odgovori, svaka reklamacija se nađe na sudu i to može da potraje godinama, a završi se, nazovimo to, poravanjanjem”, zaključuje Papović.

Još jedan od načina da se dokaže kirivca prodavca je da se fotografiše sporan znak sa popustom ispred radnje i da se potom napiše prigovor jer prodavac uvek može da ukloni znak i da se na sudu brani izgovorom da to na njegovoj radnji nikad nije bilo istaknuto, već da je popust važio za robu koja je na rafu bila označena “bojom popusta”.

Koliko „ovaca za šišanje“ je cipele koje vrede 20 dolara platilo 500

Čitajte Luftiku na Google vestima

Redakcija

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

52 Shares
Share via
Copy link