Magazin

Sin srpskog tajkuna kupio najskuplji automobil na Sajmu, za „maseratija“ iskeširao 295.200 €

maserati-mc-20
Foto: Wikipedia

Najskupljeg četvorotočkaša izloženog na juče otvorenom 55. Međunarodnom sajmu automobila kupio je sin jednog srpskog biznismena. On je za „maserati MC 20“ iskeširao 295.200 evra, saznaje Informer.

– Automobil od skoro 300.000 evra kaparisao je sin jednog od najbogatijih ljudi u Srbiji, i to uoči otvaranja Sajma, a očekuje se da će ubrzo biti završena kupoprodaja – kaže dobro obavešteni izvor pomenutog portala.

Pored pomenutog, i ostali luksuzni automobili već su dobili svoje kupce i pre zvaničnog otvaranja 55. Međunarodnog salona automobila.

Tako je „Mercedes“ prodao sve izložene modele čije se cene kreću od 91.000 evra, koliko košta „GLC 220 d 4M“, do 262.366 evra, koliko je iskeširano za „majbah S580 4 M“. Prodat je i BMW X 560i po ceni od 166.114 evra.

Jedini među luksuznim modelima za koji još nije stigla ponuda je „porše GT 3 RS“, čija je cena 260.500 evra, kao i za „audi RS Q8“, koji košta 173.936 evra.

Nema popusta

U ponudi ovogodišnjeg sajma su i automobili srednje i niže klase, pristupačniji mnogo većem broju kupaca.

Veliko interesovanje vlada za „škodu superb lend K“, koja se prodaje po ceni od 52.328 evra, kao i novi „golf stajl 2.0 TDI“, za koji treba izdvojiti 30.122 evra.

„Hjundai tuson hibrid“ u kombinovanoj verziji (baterija plus benzinski motor) košta 37.490 evra.

Inače, ovaj model je interesantan jer troši struju ako se vozi 60 kilometara na sat, a kada se pređe ova brzina, ide na benzin. Za novu „hondu sivik e“ treba izdvojiti 41.490 evra, dok „pežo 408 hibrid“ košta 61.750 evra.

Titulu Automobil godine u Srbiji 2023. u izboru Asocijacije automobilskih novinara Srbije (AANS) ove godine ponela su dva automobila, i to „pežo 408“ i „opel moka“.

Ova dva modela imaju hibridnu verziju, koja je trend u celoj Evropi. Inače, „pežo“ planira da do 2028. godine sva vozila zameni hibridnim, a „opel“ dve godine kasnije. Evropljani su takođe prošle godine najviše vozili „pežo 208“, koji je bio i najprodavaniji auto u Evropi.

Među najjeftinijim modelima su „opel korsa“, čija je cena 17.290 evra, i „dačija sandero“, za koju treba izdvojiti 17.500 evra.

Top 5 najskupljih automobila

  • „maserati MC 20“ 295.200
  • „majbah S580 4 M“ 262.366
  • „porše GT 3RS“ 260.500
  • „audi RS Q8“ 173.936
  • BMW X560i 166.114 (cene su u evrima)

Da automobilskoj industriji ne cvetaju ruže, svedoči to što je ovogodišnji Sajam automobila znatno skromniji od prethodnih, kao i to što distributeri ne nude nikakve popuste kupcima.

Zašto nema tradicionalnih značajnih olakšica pri kupovini, objasnio je Zoran Lupšić, koordinator Beogradskog sajma.

– Nema velikih lagera za brzu isporuku vozila, nema popusta jer uslovi na tržištu, odnos ponude i tražnje diktiraju takvu cenovnu politiku.

Cene prosečnih automobila

  • „pežo 408“ 61.750
  • „škoda superb lend K“ 52.328
  • „golf stajl 2.0 TDI“ 30.122
  • „hjundai tuson“ 37.490
  • „ford fijesta“ 19.490
  • „opel korsa“ 17.290

– Utoliko je značajnije to što smo uspeli da organizujemo ovaj sajam uz prisustvo praktično svih vodećih svetskih brendova, ukupno 33 – rekao je Lupšić i dodao da su kod srpskih izlagača, pre svega uvoznika, smanjeni budžeti za sve marketinške aktivnosti, a samim tim, i za sajamski nastup.

– Zato smo se dogovorili da se ovogodišnji sajam organizuje po jedinstvenoj scenografiji sa unificiranim štandovima u režiji Beogradskog sajma, uz, naravno, male korporativne elemente i dodatke koji će predstaviti taj korporativni identitet. Ove godine je osnovno što će korporativni identitet predstaviti izloženi modeli.

„Maserati MC 20“ – karakteristike * 630 konjskih snaga * koristi potpuno novi trolitarski motor sa unutrašnjim sagorevanjem, konstruisan pomoću tehnologije iz Formule 1 – Brzinu od 100 km/h postiže za 2,9 sekundi – Maksimalna brzina 325 km/h – Osmostepeni DCT menjač – Karbonska konstrukcija mase od 1.500 kg

Aleksandra Đurđević, predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, naglasila je izuzetnu složenost svih procesa koji prate auto i moto industriju, od proizvodnih do tržišnih.

– Zbog toga svi učesnici na globalnom nivou na svojoj koži osećaju sve probleme. Zato je organizacija ovakvog sajma u postojećim okolnostima bila veliki izazov, sa kojim su uvoznici jednoglasno odlučili da se suoče – kaže ona.

Petar Živković, stručnjak za automobile i učesnik na tržištu podseća da su automobili poskupeli, ali da to ne smeta onima sa dubljim džepom.

– Vidi se ko ima para. Oni izaberu model i iskeširaju. Građani sa plićim džepom, naravno, uzimaju jeftinije modele i uglavnom na kredite. Takođe, treba znati da se isporuka mnogih automobila čeka i do godinu dana – rekao je Živković.

On ističe da je i dalje fokus na hibridnim vozilima.

– To je budućnost u auto-industriji. Vidite da ova vozila „izbacuju“ i „Mercedes“, BMW, „Audi“… Ona jesu skuplja od dizelaša i benzinaca, ali će za koju godinu biti dominantna na tržištu. Naša država se već za to priprema, pa daje subvencije za kupovinu hibrida kako bismo se i mi uključili u ovaj trend – ističe Živković.

„Opel mafija“ čerupa automobile po Novom Sadu (FOTO)

Čitajte Luftiku na Google vestima

Izvor: Informer

Luftika

komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
164 Shares
164 Shares
Share via
Copy link