Građani Novog Sada, koji godinama parkiraju u Pećkoj ulici, ostali su u šoku kada su saznali da je JKP Parking servis odneo tokom noći više od 30 automobila zbog nepropisnog parkiranja. Stanovnici ove i lokalnih ulica navode da već pedeset godina parkiraju vozila na tom potezu i da ih nikada niko nije upozorio da će im pauk na ovaj način ukloniti prevozna sredstva.
Već su počeli sa prikupljanjem potpisa da im se obezbede parking mesta i uvedu zone za parkiranje. Iz JKP Parking servis krivicu prebacuju na saobraćajnu policiju, kao i na komunalnu i saobraćajnu inspekciju, jer oni, kako objašnjavaju, samo izvršavaju naloge ovih službi.
Građani do tada moraju da izdvoje 5.000 dinara za kazne kako bi vozila vratili u svoj posed.
Novogradnje i njihova ekspanzija na temeljima zastarele ulične infrastrukture od gradova prave neuslovne sredine za normalan život. Gradnja bez plana i reda, korišćenje svakog ara slobodne površine za podizanje višespratnica i stambeno-poslovnih kompleksa, izazvala je ogromne probleme u svakodnevnom funkcionisanju stanovnika, naročito u užem centru svakog malo većeg grada.
Ova vest, kao i uvek, imala je svoj nastavak u internet komentarima.
– Zamislite utopiju, da grad otkupi plac ili dva na Podbari, pa da napravi javnu garažu. Ili u svakom naselju. A to bi bila najnormalnija stvar za normalan grad u normalnoj drzavi. Ali od čega će onda SNS da plaća botove. Kako sme jedan grad da troši narodne pare za nešto što pomaže narodu. Ne pomaže meni spomenik, fontana, jelka i novogodišnja rasveta, nego parking, vrtić, bolnica, park… – napisao je jedan stanovnik Novog Sada.
Stanovnici grada, čija je infrastruktura stvorena za promociju bicikala kao prevoznog sredstva i dalje se odlučuju na gomilanje udobnijih automobila i to više njih po domaćinstvu. Novi Sad ima potencijal da zaista predstavlja ekološki grad, ali to je naravno, kako reče čovek u komentaru, samo utopija.
Amsterdam, Berlin, Kopenhagen i mnogi drugi gradovi Evrope koriste bicikl za prevoz do posla, pa čak i premijeri određenih zemalja tako odlaze u svoje kancelarije dajući primer građanstvu.
Zamislite „gospodu“ srpske političare kako biciklima idu na posao. Možda bi i stesali svoje zadrigle stomačine kada bi promenili životne navike i ubacili samostalno pedalanje umesto privatnih vozača limuzina, plaćenih naravno narodnim parama.
Novi Sad pruža tu mogućnost da na bilo koji deo grada stižete za petnaestak minuta lagane i prijatne vožnje biciklom. Naravno, taj trend će doći kao i sve što valja sa pola veka zakašnjenja, ali u doba interneta informišite se i svoj život prilagodite potrebama i pre svega zdravlju.
Bahato ponašanje postalo je ustaljena društvena norma od koje se ne gade ni oni koji su zaduženi za red i zakon. Ovako to komentariše još jedan stanovnik glavnog grada Vojvodine.
– Kod nas u Save Kovačevića svi radnici SUP -a parkiraju, nama stanarima ostaje samo da se parkiramo na krovu zgrade. A stanari Kraljevog parka samo što nas ne tuku zbog parkinga. Ko je kriv za ovaj haos? Ko izdaje građevinske dozvole? Znamo svi, ali udri po sirotinji – ogorčen je jedan Novosađanin.
Mogao bi možda vrh SPC, za primer stadu, da smanji malo taj besni vozni park već da se solidariše sa najsiromašnjim delovima svog naroda i koristi gradski prevoz, sa sve švercovanjem u istom zbog nemaštine.
Mlađi sveštenici bi mogli da podviju malo mantije i sednu na bicikl kako bi osvestili narod i po ovom pitanju.
Za političare odavno ne postoje prave reči. Krvopije narodnih para se bore svim sredstvima kako bi uživali u udobnosti vlasti za čije očuvanje su spremni da urade apsolutno sve. Od njih, nažalost, ne vredi očekivati korišćenje ekološkog prevoznog sredstva.
Zamislite Anu Brnabić, Aleksandra Vučića ili Vojislava Šešelja!? na biciklu. Ima ona druga narodna koja opisuje kako bi to izgledalo.
A šta treba da radimo kada šetamo ili vozimo po Podbari? Od bahatosti vozača to ne može. nem veze da li je u pitanju pešačka staza ili travnjak, ulaz ili prolaz, kola se parkiraju svuda. Posebno šizim od onih sa „4 žmigavca“, kao samo minut da nešto obavim…..BRAVO ZA AKCIJU!