Poštujući preporuku SZO do 21. aprila da „kad god je to moguće, vozite bicikl ili šetajte“, Pariz je odlučio da otvori dodatnih 650 kilometra za biciklisitčke staze.
Biciklizam i šetnja korisni su i za društveno distanciranje i za ispunjavanje minimalnih zahteva za svakodnevnom fizičkom aktivnošću, navode uputstva SZO.
Gradovi širom sveta šire prostor namenjen biciklistima i pešacima tokom pandemije, velikodušno pružajući ljudima prostor koji se uglavnom daje automobilima, piše UZB.
Pariz je još jedan svetski grad koji je razvio sistem biciklističkih traka za hitne slučajeve i kretanje neophodnih radnika.
650 kilometara biciklističkih staza – uključujući brojne pop-up „koronaške biciklističke staze“ – biće spremno za 11. maj kada se u Francuskoj ublažavaju mere izolacije.
Pre krize, gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo obećala je da će svaka ulica u gradu postati prijatna za vožnju do 2024. godine, ali strahovi od zastoja zbog pojačanog saobraćaja nakon ublažavanja izolacije omogućavaju zvaničnicima da ubrzaju postojeći plan “Velo”
29. januara Hidalgo je otkrila da će prostor potreban za bicikliste uglavnom biti odvojen od automobila. Prema njenim planovima, Pariz bi trebalo da ukloni neverovatnih 72% svojih parking mesta na ulici.
Dugotrajni štrajk javnog prevoza je takođe uticao na drastičan skok upotrebe bicikla od 131% na godišnjem nivou.
21. aprila regija Ile-de-France obećala je finansijsku podršku za postojeći projekat RER Velo, mrežu od devet zaštićenih biciklističkih staza koje povezuju središte Pariza s ključnim predgrađima.
Biciklističke staze prate rute železničkih linija prema Parizu.
Postojeće biciklističke staze RER Velo uključuju i „ekspresnu“ verziju na Rue de Rivoli, REVe, za upotrebu e-bicikala a vanredne “koronaške” biciklističke staze biće obeležene privremenom saobraćajnom signalizacijom.
– Trenutna zdravstvena kriza nas prisiljava da preispitamo naš sistem mobilnosti – rekla je za francuski list Valerie Pecresse, predsednica Ile-de-France.
– Sve poluge moraju biti upotrebljene tako da se ublažavanje ograničenja kretanja odvija u najboljim uslovima.
Ona je dodala da bi vanredne biciklističke staze mogle da pomognu u sprečavanju „potpune paralize putne mreže, ukoliko dođe do masovnog korišćenja privatnih automobila.
Osim Pariza, još 116 gradova uključujući Lille, Dijon, Rouen, Le Mans i St Etienne – planiraju da naprave privremene biciklističke staze tokom trenutnog zatvaranja i u narednih nekoliko meseci.
Dodaj komentar