Magazin

Revoltirana nastavnica svim učenicima zaključila 5 i navukla na sebe gnev roditelja

Dnevnik-ocene

Poplava odlikaša ali i roditelja koji se sve češće žale ako njihovo dete nema peticu bez obzira na objektivno znanje, sve češće kod nastavnika uzrokuje revolt. Među njima je i nastavnica iz biologije u osnovnoj školi Borovje u Zagrebu koja svim učenicima od 5. do 8. razreda zaključuje ocenu odličan što je zapravo petica za oko 200 đaka.

O ovom jasno je, činu revolta, nastavnica nije želela da govori a evo šta kažu iz škole:

„Ne možemo reći da odobravamo, ali svakako razumemo postupak učiteljice. To je izraz nezadovoljstva i razočaranja u sistem vrednovanja. Jer to znači da posle čitave školske godine sve ono praćenje, proveravanje, ocenjivanje nema nikakvog smisla ako svi oni na kraju moraju da imaju zaključnu ocenu odličan“, rekla je za RTL Branka Štefok Bojadžija, direktorka OŠ Borovje.

Zaključivanje je izgledalo ovako: nastavnica bi za učenike napisala “ne prepoznaje temeljne pojmove i stručne nazive” ili “ni uz pomoć učitelja ne uspeva da reprodukuje nastavne sadržaje”, upisala bi mnoštvo jedinica u dnevnik, a na kraju bi zaključila odličan.

Zaključivala je petice i onima koji su imali samo jedinice i učenicima koji su imali dvojke i trojke.

Osoba godine

„Kada bi se mene pitalo, ona bi bila osoba godine, a vrlo lako joj se može dogoditi opomena, kazna… Jer ako vi imate situaciju da vam 90 odsto učenika ima odličnu ocenu, a ovde je 100 odsto u pitanju. Nije to velika razlika. Ovih 100 odsto, to je poruka, ovih 90, 80 ili 70 je užas. Ali učestali užas u našim školama“, reći će ovim povodom Željko Stipić, šef sindikata Preporod koji će se složiti sa direktorkom da je „došlo do inflacije odlikaša i pritiska roditelja na rad nastavnika“.

„Učitelji su duži niz godina izloženi različitim izazovima i pritiscima i mic po mic, malo pomalo, tokom svih ovih školskih godina, ja bih rekla da govorimo i unazad 10 ili 20 godina, pomalo popuštaju i smanjuju kriterijume ocenjivanja. I ne bih rekla da mogu objektivno da ocenjuju uz sve te pritiske i izazove koje nosi njihov rad danas“, konstatovala je direktorka.

Nastavnica biologije nije htela s novinarima RTL-a da razgovara o svojim motivima zaključivanja petica baš svim učenicima u školi  ali nema sumnje da je njena poruka sasvim jasna.

Srbija u istom sosu

Inače, situacija nije ništa bolja ni u Srbiji gde od devedesetih kreće stihijska hiperinflacija odlikaša i vukovaca.

Naime, govoreći nedavno na ovu temu,  Milorad Antić, predsednik Foruma srednjih stručnih škola će reći da se svašta sreće u praksi, pa i to da deca ne znaju da čitaju, da ne znaju da gledaju na sat, kao i da ne znaju tablicu množenja.

On podseća da je u Srbiji svaki peti đak vukovac.

Koliko su odlikaši zaista obrazovani najbolje svedoče njihova postignuća sa prijemnih ispita. Tako se recimo pre dve godine dogodilo da su čak četiri vukovca koja su konkurisala na Fakultet organizacionih nauka ostala na prijemnom bez ijednog jedinog boda.

Tada je bilo prijavljeno čak  375 vukovaca za smerove na ovom fakultetu a među njima je čak 12 odsto imalo manje od trećine urađenog prijemnog.

Ništa bolja situacija nije bila ni ove godine prilikom upisa. Na Medicinskom fakultetu u Beogradu je, na primer, 50 vukovaca ostalo ispod crte a mnogi od odlikaša iz srednje škole osvajali su po 11 ili 12 bodova ukupno iz hemije i biologije iako su kroz celo školovanje iz ovih predmeta imali petice.

Izvor: Nportal

Nastavnici spustili kriterijume ocenjivanja za 40 odsto, što je nekad bila 3 sad je 5

Čitajte Luftiku na Google vestima

1.5K Share
1.5K Share
Share via
Copy link