Magazin Srbija

Nastavnici spustili kriterijume ocenjivanja za 40 odsto, što je nekad bila 3 sad je 5

djaci i maske
Printscreen

Kako se približava završetak polugodišta povećava se stres kod đaka da se ocene poboljšaju ili poprave, dok nastavnici već tradicionalno trpe pritiske da usliše molbe i spuste kriterijume ocenjivanja.

Oni koji odbijaju da kriterijume  snize najčešće trpe posledice, od pritisaka do suspenzija i smanjenja plate, tvrde u prosvetnim sindikatima.

Ova gotovo dvogodišnja pandemija donela je i neke nove uslove obrazovanja, a vanredna situacija u školstvu uticala je i na dodatno umanjenje kriterijuma nastavnika pri ocenjivanju svojih đaka.

Kriterijum je spušten za čak 40 odsto, tvrdi Milorad Antić iz Foruma srednjih stručnih škola.

– U razgovoru sa nastavnicima i direktorima škola, došlo smo do zaključka da smo skoro svi morali da spustimo kriterijume u ocenjivanju za 40 do 50 odsto. Razlog je taj što je znanje đaka znatno oskudnije zbog onlajn nastave i učenja od kuće. Ono što su đaci pre korone znali za trojku ili četvorku, sada ocenjujemo peticom – navodi Antić za Telegraf.rs.

Kriterijumi su se spuštali i godinama pre korone, upozorava Aleksandar Markov iz Foruma beogradskih gimnazija, a onda je onlajn nastava dodatno pogoršala rezultate.

– Učenici u Beogradu su od treće nedelje septembra do pre tri nedelje išli po kombinovanom modelu, što znači da su jedan dan bili u školi a drugi kod kuće. Kada su kod kuće, oni se ponašaju kao da su na raspustu i tu od ozbiljnog učenja nema ništa – objašnjava Markov.

On je već istakao da je decembar paklen mesec za nastavnike jer tada kreće trka za ocenama i pritisci sa svih strana.

– Pritiske vrše roditelji, ali i direktori škola, kojima je stalo da bude što više visokih ocena i da škola bude na dobrom glasu – dodaje on.

Đaci su inače ove godine zbog pandemije imali i produžen jesenji raspust, pa ih u drugom polugodištu očekuju tri dana nadoknade.

Shodno spuštanju kriterijuma u školama, pretpostavlja se i da će mala matura biti olakšana kao i prošle godine.

Tada je na testu bilo najviše zadataka „otvorenog tipa“, sa ponuđenim odgovorima, pa je osmacima tako omogućeno da na završnom ispitu ostvare bolje rezultate.

„Treba imati u vidu da se školska 2020/2021. godina odvijala u posebnim uslovima pandemije kovid 19, koje su diktirale promenu organizacije nastave i učenja i uvođenje nastave na daljinu. Takvi uslovi su doveli do redukcije određenih delova gradiva. Shodno tome, ispitni zadaci su prilagođeni kako po sadržaju, tako i po formi, na način da su pitanja ‘otvorenog’ tipa bila prevedena u zadatke sa ponuđenim odgovorima, gde god je to bilo moguće“, navodi se u najnovijem izveštaju Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.

Fondacija Novaka Đokovića otvorila Centar za roditelje u Novom Sadu

Antonije Kosanović

Traži smisao u vreme besmisla, rečima potkradajući emocije.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

48 Shares
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • More Networks
Copy link
Powered by Social Snap